Από σήμερα μπαίνουν σε καθεστώς διαθεσιμότητα οι δημοτικοί αστυνομικοί όλης της χώρας .Η ΠΟΕ ΟΤΑ εξέδωσε οδηγό για την νομική προστασία των δημοτικών αστυνομικών όπου δίνεται προθεσμία 8 μηνών να μετακινηθούν σε νέες θέσεις ώστ ενα μην απολυθούν από το δημόσιο.
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ των ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ Με το άρθρο 81, παρ.1 του Ν.4172/2013 προβλέφθηκε, ως γνωστόν, η κατάργηση, από τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013, του συνόλου των οργανικών θέσεων της Δημοτικής Αστυνομίας. Επιπλέον, με την ίδια διάταξη τίθενται, από την ίδια ημερομηνία, κατά την ορθότερη άποψη, σε διαθεσιμότητα οι υπηρετούντες στη Δημοτική Αστυνομία υπάλληλοι. Το γεγονός αυτό προκύπτει σαφώς από την ευθεία παραπομπή της ως άνω διατάξεως στην υποπαράγραφο Ζ.2 του Ν.4093/2012 που αφορά στη διαθεσιμότητα. Συνεπώς, μετά την πάροδο οκτώ (8) μηνών από τη θέση σε διαθεσιμότητα η υπηρεσιακή σχέση λύνεται, εφόσον δεν έχει μεσολαβήσει κατά το διάστημα αυτό μετάταξη ή μεταφορά τους σε άλλη θέση. Επισημαίνεται ότι η μετάταξη των υπό διαθεσιμότητα υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας στην Ελληνική Αστυνομία ή σε άλλους φορείς ή υπηρεσίες του Δημοσίου δεν είναι δεδομένη, παρά την επικοινωνιακή καταιγίδα της κυβέρνησης προκειμένου να καμφθούν οι αντιδράσεις των εργαζομένων και της Ομοσπονδίας. Για να τεθεί ο Δημοτικός Αστυνομικός σε διαθεσιμότητα, θα πρέπει να του κοινοποιηθεί από την υπηρεσία Διαπιστωτική Πράξη Διαθεσιμότητας. Τη διαπιστωτική πράξη την παραλαμβάνουμε «με επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος». Μετά την παραλαβή της σχετικής πράξης, οι υπάλληλοι πρέπει να αποφασίσουν εάν και κατά πόσο επιθυμούν να κινηθούν νομικά με την άσκηση αίτησης ακύρωσης, αίτησης αναστολής και με την υποβολή αιτήματος για τη χορήγηση προσωρινής διαταγής, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επάνοδος στην υπηρεσία στην οποία υπηρετούσαν πριν την θέση τους σε διαθεσιμότητα και βεβαίως με την καταβολή του συνόλου των αποδοχών τους (και όχι του 75% της διαθεσιμότητας). Ενόψει τούτων, κρίνεται αναγκαίο οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη Δημοτική Αστυνομία να προσβάλλουν με αίτηση ακυρώσεως τις σχετικές (διαπιστωτικές) πράξεις που θα εκδοθούν και με τις οποίες θα διαπιστώνεται η θέση τους σε διαθεσιμότητα. Αρμόδιο Δικαστήριο για την εκδίκαση της εν λόγω αιτήσεως ακυρώσεως είναι, λόγω της υπαλληλικής σχέσης Δημοσίου Δικαίου των Δημοτικών Αστυνομικών, το Διοικητικό Εφετείο. Η έγκαιρη άσκηση των αιτήσεων ακυρώσεως κρίνεται απολύτως αναγκαία, προκειμένου οι υπό διαθεσιμότητα Δημοτικοί Αστυνομικοί να προασπίσουν πλήρως τα έννομα συμφέροντά τους, ιδιαίτερα μάλιστα ενόψει του υπαρκτού κινδύνου να μη μεταταχθούν ή μεταφερθούν σε άλλη Δημόσια υπηρεσία. Επισημαίνεται ότι, η άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως δεν επηρεάζει, ούτε κατ’ ελάχιστο, τη διαδικασία κινητικότητας των υπό διαθεσιμότητα Δημοτικών Αστυνομικών, οι οποίοι μπορούν άλλωστε να παραιτηθούν από την εν λόγω αίτηση ακυρώσεως όποτε επιθυμούν, έως τη συζήτησή της ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου. Παραλλήλως, οι υπό διαθεσιμότητα Δημοτικοί Αστυνομικοί μπορούν να ασκήσουν ενώπιον του ιδίου Δικαστηρίου (Διοικητικό Εφετείο) αίτηση αναστολής εκτελέσεως, ζητώντας την αναστολή ισχύος της πράξεως με την οποία τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και τη χορήγηση προσωρινούς διαταγής για την αναστολή της ισχύος της. Σε περίπτωση που γίνει δεκτή η αίτηση αναστολής εκτελέσεως, οι αιτούντες εξαιρούνται της διαθεσιμότητας έως την έκδοση της αποφάσεως επί της αιτήσεως ακυρώσεως. Σημειώνεται ιδιαίτερα, ότι, κρίνεται σκόπιμη η άσκηση των ανωτέρω ενδίκων βοηθημάτων αμέσως μετά τη θέση σε διαθεσιμότητα (23 Σεπτεμβρίου 2013) δεδομένου μάλιστα, ότι υφίσταται προθεσμία εξήντα (60) ημερών από την παραλαβή της διαπιστωτικής πράξης. Για τον λόγο αυτό, είναι αναγκαία η άμεση συλλογή από κάθε ενδιαφερόμενο των αναγκαίων στοιχείων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: 1. Πράξη διορισμού. 2. Βεβαίωση υπηρεσιακών μεταβολών. 3. Βεβαίωση τελευταίων αποδοχών προ της διαθεσιμότητας (αποδοχές Αυγούστου 2013). 4. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. 5. Κάθε έγγραφο ή αίτημα του Δήμου αλλά και αν υπάρχουν αποφάσεις για την αναγκαιότητα λειτουργίας της υπηρεσίας και του υφιστάμενου προσωπικού. 6. Στοιχεία ή έγγραφα που αποδεικνύουν την οικονομική και εν γένει οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση του υπαλλήλου. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η νομική επιχειρηματολογία που μπορεί να προβληθεί από τους προσφεύγοντες Δημοτικούς Αστυνομικούς αφορούν στην αντισυνταγματικότητα των επίμαχων διατάξεων για την κατάργηση των οργανικών θέσεών τους και τη διαθεσιμότητα. Ειδικώς δε για τον κλάδο των Δημοτικών Αστυνομικών, οι νομικοί ισχυρισμοί εμπλουτίζονται, ενόψει της ιδιότητάς τους ως μονίμων υπαλλήλων των Δήμων, με πρόσθετα επιχειρήματα που αφορούν στη συνταγματικά κατοχυρωμένη διοικητική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α. Όπως και στο πρώτο κύμα διαθεσιμότητας, έτσι και τώρα η δικαστική διεκδίκηση θέλει ιδιαίτερη προσοχή και ψυχραιμία, καθώς πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική υπόθεση για τον καθένα εκ των συναδέλφων. Απέναντι στον αυταρχισμό, τη σωρεία αντισυνταγματικών Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου και διατάξεων και στην άθλια προπαγάνδα τους που μόνο στόχο έχει να βάλουν τον ένα εργαζόμενο απέναντι στον άλλο, τη μια κοινωνική ομάδα απέναντι στην άλλη, εμείς αντιτείνουμε τη συλλογικότητα, την αλληλεγγύη και το ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΟ ΑΓΩΝΑ μας.
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ των ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ Με το άρθρο 81, παρ.1 του Ν.4172/2013 προβλέφθηκε, ως γνωστόν, η κατάργηση, από τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013, του συνόλου των οργανικών θέσεων της Δημοτικής Αστυνομίας. Επιπλέον, με την ίδια διάταξη τίθενται, από την ίδια ημερομηνία, κατά την ορθότερη άποψη, σε διαθεσιμότητα οι υπηρετούντες στη Δημοτική Αστυνομία υπάλληλοι. Το γεγονός αυτό προκύπτει σαφώς από την ευθεία παραπομπή της ως άνω διατάξεως στην υποπαράγραφο Ζ.2 του Ν.4093/2012 που αφορά στη διαθεσιμότητα. Συνεπώς, μετά την πάροδο οκτώ (8) μηνών από τη θέση σε διαθεσιμότητα η υπηρεσιακή σχέση λύνεται, εφόσον δεν έχει μεσολαβήσει κατά το διάστημα αυτό μετάταξη ή μεταφορά τους σε άλλη θέση. Επισημαίνεται ότι η μετάταξη των υπό διαθεσιμότητα υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας στην Ελληνική Αστυνομία ή σε άλλους φορείς ή υπηρεσίες του Δημοσίου δεν είναι δεδομένη, παρά την επικοινωνιακή καταιγίδα της κυβέρνησης προκειμένου να καμφθούν οι αντιδράσεις των εργαζομένων και της Ομοσπονδίας. Για να τεθεί ο Δημοτικός Αστυνομικός σε διαθεσιμότητα, θα πρέπει να του κοινοποιηθεί από την υπηρεσία Διαπιστωτική Πράξη Διαθεσιμότητας. Τη διαπιστωτική πράξη την παραλαμβάνουμε «με επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος». Μετά την παραλαβή της σχετικής πράξης, οι υπάλληλοι πρέπει να αποφασίσουν εάν και κατά πόσο επιθυμούν να κινηθούν νομικά με την άσκηση αίτησης ακύρωσης, αίτησης αναστολής και με την υποβολή αιτήματος για τη χορήγηση προσωρινής διαταγής, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επάνοδος στην υπηρεσία στην οποία υπηρετούσαν πριν την θέση τους σε διαθεσιμότητα και βεβαίως με την καταβολή του συνόλου των αποδοχών τους (και όχι του 75% της διαθεσιμότητας). Ενόψει τούτων, κρίνεται αναγκαίο οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη Δημοτική Αστυνομία να προσβάλλουν με αίτηση ακυρώσεως τις σχετικές (διαπιστωτικές) πράξεις που θα εκδοθούν και με τις οποίες θα διαπιστώνεται η θέση τους σε διαθεσιμότητα. Αρμόδιο Δικαστήριο για την εκδίκαση της εν λόγω αιτήσεως ακυρώσεως είναι, λόγω της υπαλληλικής σχέσης Δημοσίου Δικαίου των Δημοτικών Αστυνομικών, το Διοικητικό Εφετείο. Η έγκαιρη άσκηση των αιτήσεων ακυρώσεως κρίνεται απολύτως αναγκαία, προκειμένου οι υπό διαθεσιμότητα Δημοτικοί Αστυνομικοί να προασπίσουν πλήρως τα έννομα συμφέροντά τους, ιδιαίτερα μάλιστα ενόψει του υπαρκτού κινδύνου να μη μεταταχθούν ή μεταφερθούν σε άλλη Δημόσια υπηρεσία. Επισημαίνεται ότι, η άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως δεν επηρεάζει, ούτε κατ’ ελάχιστο, τη διαδικασία κινητικότητας των υπό διαθεσιμότητα Δημοτικών Αστυνομικών, οι οποίοι μπορούν άλλωστε να παραιτηθούν από την εν λόγω αίτηση ακυρώσεως όποτε επιθυμούν, έως τη συζήτησή της ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου. Παραλλήλως, οι υπό διαθεσιμότητα Δημοτικοί Αστυνομικοί μπορούν να ασκήσουν ενώπιον του ιδίου Δικαστηρίου (Διοικητικό Εφετείο) αίτηση αναστολής εκτελέσεως, ζητώντας την αναστολή ισχύος της πράξεως με την οποία τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και τη χορήγηση προσωρινούς διαταγής για την αναστολή της ισχύος της. Σε περίπτωση που γίνει δεκτή η αίτηση αναστολής εκτελέσεως, οι αιτούντες εξαιρούνται της διαθεσιμότητας έως την έκδοση της αποφάσεως επί της αιτήσεως ακυρώσεως. Σημειώνεται ιδιαίτερα, ότι, κρίνεται σκόπιμη η άσκηση των ανωτέρω ενδίκων βοηθημάτων αμέσως μετά τη θέση σε διαθεσιμότητα (23 Σεπτεμβρίου 2013) δεδομένου μάλιστα, ότι υφίσταται προθεσμία εξήντα (60) ημερών από την παραλαβή της διαπιστωτικής πράξης. Για τον λόγο αυτό, είναι αναγκαία η άμεση συλλογή από κάθε ενδιαφερόμενο των αναγκαίων στοιχείων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: 1. Πράξη διορισμού. 2. Βεβαίωση υπηρεσιακών μεταβολών. 3. Βεβαίωση τελευταίων αποδοχών προ της διαθεσιμότητας (αποδοχές Αυγούστου 2013). 4. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. 5. Κάθε έγγραφο ή αίτημα του Δήμου αλλά και αν υπάρχουν αποφάσεις για την αναγκαιότητα λειτουργίας της υπηρεσίας και του υφιστάμενου προσωπικού. 6. Στοιχεία ή έγγραφα που αποδεικνύουν την οικονομική και εν γένει οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση του υπαλλήλου. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η νομική επιχειρηματολογία που μπορεί να προβληθεί από τους προσφεύγοντες Δημοτικούς Αστυνομικούς αφορούν στην αντισυνταγματικότητα των επίμαχων διατάξεων για την κατάργηση των οργανικών θέσεών τους και τη διαθεσιμότητα. Ειδικώς δε για τον κλάδο των Δημοτικών Αστυνομικών, οι νομικοί ισχυρισμοί εμπλουτίζονται, ενόψει της ιδιότητάς τους ως μονίμων υπαλλήλων των Δήμων, με πρόσθετα επιχειρήματα που αφορούν στη συνταγματικά κατοχυρωμένη διοικητική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α. Όπως και στο πρώτο κύμα διαθεσιμότητας, έτσι και τώρα η δικαστική διεκδίκηση θέλει ιδιαίτερη προσοχή και ψυχραιμία, καθώς πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική υπόθεση για τον καθένα εκ των συναδέλφων. Απέναντι στον αυταρχισμό, τη σωρεία αντισυνταγματικών Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου και διατάξεων και στην άθλια προπαγάνδα τους που μόνο στόχο έχει να βάλουν τον ένα εργαζόμενο απέναντι στον άλλο, τη μια κοινωνική ομάδα απέναντι στην άλλη, εμείς αντιτείνουμε τη συλλογικότητα, την αλληλεγγύη και το ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΟ ΑΓΩΝΑ μας.