Πώς μεγαλώνει ο χάρτης του μετρό στην Αθήνα, από ποιες περιοχές σχεδιάζεται να περάσουν οι συρμοί
Την εξάπλωση του δικτύου του μετρό στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας βάζει στα πλάνα του το υπουργείο Υποδομών, ξεπαγώνοντας επεκτάσεις που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής και θα ενταχθούν στην νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
Την εξάπλωση του δικτύου του μετρό στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας βάζει στα πλάνα του το υπουργείο Υποδομών, ξεπαγώνοντας επεκτάσεις που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής και θα ενταχθούν στην νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
Η κυβέρνηση και η Αττικό Μετρό με την συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων που εμφανίζεται ένθερμος υποστηριχτής του φιλικού προς το περιβάλλον μέσου μεταφοράς, ανοίγουν το μέτωπο στα έργα του μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σε τρεις κυρίως άξονες. Σε πρώτη φάση και λόγω της ωριμότητας των μελετών αναμένεται να ξεμπλοκάρει το μισό περίπου κομμάτι της γραμμής 4, που είχε ανακοινώσει προς πενταετίας ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς. Πρόκειται για ένα κολοσσιαίο έργο που σχεδιάστηκε για να συνδέσει το Γαλάτσι με το κέντρο και από εκεί με το Μαρούσι, το οποίο όμως ατόνησε τα προηγούμενα χρόνια λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Νewmoney.gr το έργο που μπαίνει στο σχεδιασμό του νέου υπουργού κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και της νέας προγραμματικής περιόδου, θα ξεκινά από τον Περισσό θα συνεχίζει προς Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό. Το έργο έχει εκτιμηθεί ότι θα κοστίσει περίπου 900 εκ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί κατά 40% από την ΕΤΕπ. Το υπόλοιπο αναμένεται να καλυφθεί από πόρους του ΕΣΠΑ.
Ακολούθως, στο σχεδιασμό μπαίνουν και οι επεκτάσεις προς το Ίλιον με τρεις σταθμούς που δεν έχουν ονομαστεί ακόμη ενώ έκπληξη αποτελεί η αναβίωση ενός παλιού σχεδίου που προέβλεπε ότι το μετρό θα φτάσει έως την Γλυφάδα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές η χάραξη για τις επεκτάσεις προς τον Ίλιον άλλαξε καθώς η αρχική επιλογή εμφάνιζε γεωλογικά προβλήματα επειδή βρισκόταν σε παλιά λιγνιτωρυχεία και αυτό έθετε σε κίνδυνο την κατασκευή του έργου.
Πρόκειται για μία πολύ σημαντική παρέμβαση μέσα στον ιστό της πόλης καθώς πρόκειται για τις υποβαθμισμένες δυτικές συνοικίες που οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν το κυρίαρχο μέσο μεταφοράς. Το κόστος του έργου που αφορά την επέκταση της γραμμής από την Ανθούπολη έχει υπολογιστεί στα 350 εκ. ευρώ. Χαμηλότερες σε προϋπολογισμό αλλά λιγότερο ώριμες εμφανίζονται οι επεκτάσεις από το Ελληνικό προς την Γλυφάδα που μνημονεύονται και στους αρχικούς χάρτες του μετρό. Ο σχεδιασμός προβλέπει την επέκταση της γραμμής από το Ελληνικό στη Βουλιαγμένης, με μία στάση στην Άνω Γλυφάδα και από εκεί την συνέχιση του έργου παραλιακά με τερματικό σταθμό την εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου.
Ακολούθως, στο σχεδιασμό μπαίνουν και οι επεκτάσεις προς το Ίλιον με τρεις σταθμούς που δεν έχουν ονομαστεί ακόμη ενώ έκπληξη αποτελεί η αναβίωση ενός παλιού σχεδίου που προέβλεπε ότι το μετρό θα φτάσει έως την Γλυφάδα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές η χάραξη για τις επεκτάσεις προς τον Ίλιον άλλαξε καθώς η αρχική επιλογή εμφάνιζε γεωλογικά προβλήματα επειδή βρισκόταν σε παλιά λιγνιτωρυχεία και αυτό έθετε σε κίνδυνο την κατασκευή του έργου.
Πρόκειται για μία πολύ σημαντική παρέμβαση μέσα στον ιστό της πόλης καθώς πρόκειται για τις υποβαθμισμένες δυτικές συνοικίες που οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν το κυρίαρχο μέσο μεταφοράς. Το κόστος του έργου που αφορά την επέκταση της γραμμής από την Ανθούπολη έχει υπολογιστεί στα 350 εκ. ευρώ. Χαμηλότερες σε προϋπολογισμό αλλά λιγότερο ώριμες εμφανίζονται οι επεκτάσεις από το Ελληνικό προς την Γλυφάδα που μνημονεύονται και στους αρχικούς χάρτες του μετρό. Ο σχεδιασμός προβλέπει την επέκταση της γραμμής από το Ελληνικό στη Βουλιαγμένης, με μία στάση στην Άνω Γλυφάδα και από εκεί την συνέχιση του έργου παραλιακά με τερματικό σταθμό την εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου.
Η απόσταση από το Ελληνικό στη Γλυφάδα υπολογίζεται κάτω από 3 χιλιόμετρα και το κόστος για την κατασκευή των δύο σταθμών στα 200 εκ. ευρώ. Μολονότι το έργο της Αττικό Μετρό συνεχίζει να δυσχεραίνεται στον βασικό κορμό του δικτύου στην Θεσσαλονίκη, η εταιρεία εξασφάλισε τη χρηματοδότηση με 400 εκ. ευρώ από την ΕΤΕπ των επεκτάσεων προς Καλαμαριά ενώ στο σχεδιασμό σε δεύτερο στάδιο θα μπουν και οι επεκτάσεις προς την Σταυρούπολη.
Στις εξελίξεις που αφορούν το κύριο δίκτυο χθες υπογράφηκε από τον υπουργό η διαιτησία μεταξύ δημοσίου και κοινοπραξίας προκειμένου να γεφυρωθούν οι διεκδικήσεις του αναδόχου για το έργο. Στελέχη της Αττικό Μετρό εκτιμούν ότι από τις απαιτήσεις αυτές (υπολογίζονται περίπου στα 500 εκ. ευρώ) η εταιρεία με δυσκολία μπορεί να πάρει το 1/5 των χρημάτων που διεκδικεί. Κατά πληροφορίες η διαιτησία προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες. Τέλος, προς οριστική κατάργηση βαίνει ο σταθμός της Βούλγαρη στο μετρό της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας προβλημάτων απαλλοτρίωσης.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.