Μεικτή εικόνα παρουσιάζει η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Στο έργο που ξεκίνησε πριν από περίπου 2 χρόνια πέρασε όπως φαίνεται η ανέφελη περίοδος και όσο περνάμε σε πλήρως κατασκευαστικούς ρυθμούς, ξεπηδούν προβλήματα.
Μέχρι σήμερα καταγράφονται καθυστερήσεις που φτάνουν μέχρι και τους 10 μήνες και τραβούν την ανηφόρα, Καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com πάντως καθησυχάζουν και μιλούν για καθυστερήσεις που μπορούν να κερδηθούν εφόσον δεν συνεχιστεί να χάνεται πολύτιμος χρόνος.
ΤΑ ΚΑΚΑ ΝΕΑ
Νο1 πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην κατασκευή αποτελούν τα αρχαιολογικά ευρήματα στο εργοτάξιο του σταθμού ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ που είναι και ο τερματικός σταθμός. Εκεί έχουν βρεθεί κάποιες αρχαίες δεξαμενές συλλογής ομβρίων με βάθος 5 μέτρων ενώ ορισμένες συνδέονται μεταξύ τους. Αν και η τοπική εφορεία αρχαιοτήτων έχει δώσει την έγκριση για την απομάκρυνση τους προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού έχουμε "πάγο"΄από το ΚΑΣ.
Το ΚΑΣ προς το παρόν δεν έχει αποφανθεί (έχει αναβληθεί η απόφαση), όμως υπάρχουν προτάσεις για διατήρηση των ευρημάτων μέσα στο χώρο του σταθμού. Όπως τονίζεται μέσα από την Αττικό Μετρό, κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για το σύνολο του έργου καθώς θα έπρεπε να ανοιχθεί μεγαλύτερος χώρος για το εργοτάξιο που πιθανότατα θα αποκάλυπτε και άλλα τέτοια ευρήματα που θα περιέπλεκε ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Η καθυστέρηση στο σύνολο του έργου θα έφτανε ακόμα και τα 3 χρόνια προκαλώντας ζημία 25εκ.ευρώ ανά σταθμό για κάθε έτος καθυστέρησης. Αν υπολογιστεί συνολικά η ζημιά θα έφτανε και για τους έξι σταθμούς τα 125εκ.ευρώ για κάθε έτος!
Το πράγμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς ο χώρος του εργοταξίου είναι κάτω από μία πλατεία κατασκευασμένη από τον διάσημο αρχιτέκτονα του 19ου αιώνα Τσίλερ. Για να μην καταστραφεί η ιστορική πλατεία όλα τα κομμάτια έχουν αφαιρεθεί, αριθμηθεί και αποθηκευθεί προκειμένου να επανατοποθετηθούν όταν ολοκληρωθούν τα υπόγεια έργα. Αν λοιπόν υπάρξει απόφαση για παραμονή των αρχαιοτήτων τότε η συγκεκριμένη πλατεία δεν θα μπορέσει να υπάρξει...
Καθυστερήσεις καταγράφονται επίσης και στους σταθμούς ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ & ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Στα ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ λόγω των περυσινών προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις το έργο είναι πίσω περίπου 6 μήνες ενώ και η Δημοτική Αρχή πιέζει για να ανοίξει η οδός Αιτωλικού που έχει γίνει κατάληψη και στην Αττικό Μετρό δίδεται μάχη για να διατηρηθεί η παρούσα κατάσταση και να μην έχουμε πρόσθετες καθυστερήσεις.
Προβλήματα έχουμε και στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ μιας και η ΕΥΔΑΠ έχει καθυστερήσει να εγκρίνει σχετική μελέτη για την μεταφορά του αγωγού της και δεν έχει καταληφθεί ακόμα το κατάστρωμα επί της Ακτής Καλλιμασιώτη (μπροστά από τον σημερινό σταθμό της γραμμής 1) για να γίνει διάνοιξη του σταθμού. Αυτό αναμένεται να γίνει τις επόμενες μέρες και να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Πάσχα. Για να μην διαταραχθεί η κυκλοφορία θα υπάρξει παρακαμπτήριος δρόμος μέσα από το λιμάνι.
Ακόμα και στον Μετροπόντικα υπάρχουν καθυστερήσεις μιας και έχει διανύσει μόλις 200 μέτρα έχοντας μείνει πίσω περίπου 3 μήνες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως το μηχάνημα ουσιαστικά ακόμα συναρμολογείται. Σε αυτό το σημείο στην Αττικό Μετρό είναι αισιόδοξοι πως όταν "γκαζώσει" το μηχάνημα η καθυστέρηση θα καλυφθεί. Μένουν 300 μέτρα για να φτάσει στον πρώτο σταθμό της επέκτασης "ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ". Αυτό αναμένεται να γίνει μέχρι το Πάσχα.
Στους 3 πρώτους σταθμούς της επέκτασης ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ οι εργασίες εκσκαφής έχουν προχωρήσει στο 80-90% περίπου.
Να θυμίσουμε πως το έργο ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 και η ολοκλήρωση του σύμφωνα με την σύμβαση είναι για το καλοκαίρι του 2017 ενώ το κόστος ξεπερνά τα 650εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ).
ΠΗΓΗ: ypodomes.com
Μέχρι σήμερα καταγράφονται καθυστερήσεις που φτάνουν μέχρι και τους 10 μήνες και τραβούν την ανηφόρα, Καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com πάντως καθησυχάζουν και μιλούν για καθυστερήσεις που μπορούν να κερδηθούν εφόσον δεν συνεχιστεί να χάνεται πολύτιμος χρόνος.
ΤΑ ΚΑΚΑ ΝΕΑ
Νο1 πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην κατασκευή αποτελούν τα αρχαιολογικά ευρήματα στο εργοτάξιο του σταθμού ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ που είναι και ο τερματικός σταθμός. Εκεί έχουν βρεθεί κάποιες αρχαίες δεξαμενές συλλογής ομβρίων με βάθος 5 μέτρων ενώ ορισμένες συνδέονται μεταξύ τους. Αν και η τοπική εφορεία αρχαιοτήτων έχει δώσει την έγκριση για την απομάκρυνση τους προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού έχουμε "πάγο"΄από το ΚΑΣ.
Το ΚΑΣ προς το παρόν δεν έχει αποφανθεί (έχει αναβληθεί η απόφαση), όμως υπάρχουν προτάσεις για διατήρηση των ευρημάτων μέσα στο χώρο του σταθμού. Όπως τονίζεται μέσα από την Αττικό Μετρό, κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για το σύνολο του έργου καθώς θα έπρεπε να ανοιχθεί μεγαλύτερος χώρος για το εργοτάξιο που πιθανότατα θα αποκάλυπτε και άλλα τέτοια ευρήματα που θα περιέπλεκε ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Η καθυστέρηση στο σύνολο του έργου θα έφτανε ακόμα και τα 3 χρόνια προκαλώντας ζημία 25εκ.ευρώ ανά σταθμό για κάθε έτος καθυστέρησης. Αν υπολογιστεί συνολικά η ζημιά θα έφτανε και για τους έξι σταθμούς τα 125εκ.ευρώ για κάθε έτος!
Το πράγμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς ο χώρος του εργοταξίου είναι κάτω από μία πλατεία κατασκευασμένη από τον διάσημο αρχιτέκτονα του 19ου αιώνα Τσίλερ. Για να μην καταστραφεί η ιστορική πλατεία όλα τα κομμάτια έχουν αφαιρεθεί, αριθμηθεί και αποθηκευθεί προκειμένου να επανατοποθετηθούν όταν ολοκληρωθούν τα υπόγεια έργα. Αν λοιπόν υπάρξει απόφαση για παραμονή των αρχαιοτήτων τότε η συγκεκριμένη πλατεία δεν θα μπορέσει να υπάρξει...
Καθυστερήσεις καταγράφονται επίσης και στους σταθμούς ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ & ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Στα ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ λόγω των περυσινών προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις το έργο είναι πίσω περίπου 6 μήνες ενώ και η Δημοτική Αρχή πιέζει για να ανοίξει η οδός Αιτωλικού που έχει γίνει κατάληψη και στην Αττικό Μετρό δίδεται μάχη για να διατηρηθεί η παρούσα κατάσταση και να μην έχουμε πρόσθετες καθυστερήσεις.
Προβλήματα έχουμε και στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ μιας και η ΕΥΔΑΠ έχει καθυστερήσει να εγκρίνει σχετική μελέτη για την μεταφορά του αγωγού της και δεν έχει καταληφθεί ακόμα το κατάστρωμα επί της Ακτής Καλλιμασιώτη (μπροστά από τον σημερινό σταθμό της γραμμής 1) για να γίνει διάνοιξη του σταθμού. Αυτό αναμένεται να γίνει τις επόμενες μέρες και να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Πάσχα. Για να μην διαταραχθεί η κυκλοφορία θα υπάρξει παρακαμπτήριος δρόμος μέσα από το λιμάνι.
Ακόμα και στον Μετροπόντικα υπάρχουν καθυστερήσεις μιας και έχει διανύσει μόλις 200 μέτρα έχοντας μείνει πίσω περίπου 3 μήνες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως το μηχάνημα ουσιαστικά ακόμα συναρμολογείται. Σε αυτό το σημείο στην Αττικό Μετρό είναι αισιόδοξοι πως όταν "γκαζώσει" το μηχάνημα η καθυστέρηση θα καλυφθεί. Μένουν 300 μέτρα για να φτάσει στον πρώτο σταθμό της επέκτασης "ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ". Αυτό αναμένεται να γίνει μέχρι το Πάσχα.
Στους 3 πρώτους σταθμούς της επέκτασης ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ οι εργασίες εκσκαφής έχουν προχωρήσει στο 80-90% περίπου.
Να θυμίσουμε πως το έργο ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 και η ολοκλήρωση του σύμφωνα με την σύμβαση είναι για το καλοκαίρι του 2017 ενώ το κόστος ξεπερνά τα 650εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ).
ΠΗΓΗ: ypodomes.com