O.SY. BUS DRIVERS "Μητσοτάκης" Κινητικότητα σε όλο το Δημόσιο και «ρουσφέτι» τέλος... - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » , » "Μητσοτάκης" Κινητικότητα σε όλο το Δημόσιο και «ρουσφέτι» τέλος...

"Μητσοτάκης" Κινητικότητα σε όλο το Δημόσιο και «ρουσφέτι» τέλος...

Written By OsyBusDrivers on Κυριακή 6 Απριλίου 2014 | 10:30 π.μ.

Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης παρουσίασε το μηχανισμό Κινητικότητας με τον όρο «εσωτερική αγορά εργασίας»

Την επέκταση του προγράμματος κινητικότητας σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους συμφώνησε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η πρόβλεψη αυτή θα περιλαμβάνεται στη συμφωνία που θα ανακοινωθεί και θα αποτελεί μία από τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης στον τομέα των μεταρρυθμίσεων.

Με αυτό τον τρόπo, στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης επισημαίνουν πως αποφεύγονται νέοι ποσοτικοί στόχοι απολύσεων στο δημόσιο τομέα, όπως επέμενε η Τρόικα, για το 2015.

Αντί γι' αυτό, μέχρι τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους θα έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία ενός μηχανισμού κινητικότητας για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, ο οποίος θα έχει μόνιμο χαρακτήρα.

Στις διαπραγματεύσεις με την Τρόικα ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε το μηχανισμό Κινητικότητας με τον όρο «εσωτερική αγορά εργασίας». Δέσμευση της κυβέρνησης είναι να καταργηθεί και η τελευταία δυνατότητα στο ρουσφέτι, βουλευτών και υπουργών, δηλαδή οι προνομιακές μετακινήσεις υπαλλήλων από τον κάποιον φορέα του Δημοσίου σε έναν άλλον.

Συγκεκριμένα, ο μηχανισμός Κινητικότητας θα ελέγχει τις μετακινήσεις των δημοσίων υπαλλήλων και θα διασταυρώνει τις απαιτήσεις των κενών θέσεων σε μια δημόσια υπηρεσία με τα προσόντα του δημοσίου υπαλλήλου που θα εκφράσει ενδιαφέρον να μετακινηθεί.

Στο μηχανισμό ελέγχου των μετακινήσεων βασικό ρόλο θα έχει το ΑΣΕΠ, προκειμένου να διασφαλίζεται η διαφάνεια των διαδικασιών. Το ΑΣΕΠ θα αξιολογεί τα προσόντα του δημοσίου υπαλλήλου και θα ελέγχει αν αυτά συνδέονται με τις απαιτήσεις της υπηρεσίας στην οποία ενδιαφέρεται να μετακινηθεί.

Έτσι το επόμενο διάστημα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα έχει ζητήσει τα οργανογράμματα όλων των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στα οποία θα περιλαμβάνονται οι κενές θέσεις, καθώς και αναλυτικά οι προϋποθέσεις που θα πρέπει να έχει ένας υπάλληλος για να τις καλύψει.

Ήδη, τα υπουργεία, δηλαδή ο λεγόμενος κλειστός δημόσιος τομέας, θα πρέπει να έχουν αποστείλει τα οργανογράμματά τους μέχρι το τέλος Απριλίου. Η διαδικασία αυτή θα απαιτείται να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και θα συνδέεται με την αξιολόγηση δομών και προσωπικού.

Σημαντικό στοιχείο της συμφωνίας με την Τρόικα είναι το γεγονός ότι ο υπάλληλος που θα εκφράζει ενδιαφέρον να μπει σε πρόγραμμα Κινητικότητας δεν θα κινδυνεύει με απόλυση, όπως συμβαίνει σήμερα.

Το πρόγραμμα της «εσωτερικής αγοράς εργασίας» θα αφορά το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων, όλων αυτών που βρίσκονται στις λίστες της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών του υπουργείου Οικονομικών. Η οποιαδήποτε μετακίνηση, μετάθεση ή μετάταξη, θα υπόκειται σε έλεγχο του μηχανισμού που συγκροτείται.

Έτσι θα ελέγχονται οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών, ιατρών, εφοριακών, ακόμα και όσων υπηρετούν στις ένοπλες δυνάμεις ή στην αστυνομία.

Οι νέες διαδικασίες θα εφαρμοστούν μέσα στο 2014. Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι η συνεχής αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και η εύρυθμη λειτουργία του κράτους.

Από προηγούμενες διαπραγματεύσεις οι εκπρόσωποι των δανειστών είχαν εκφράσει την άποψη πως το ελληνικό δημόσιο πάσχει κυρίως στον τρόπο λειτουργίας του. Το μέγεθος του Δημοσίου έχει περιοριστεί σημαντικά, ενώ θα μειωθεί κι άλλο, αφού ο στόχος των 150.000 φυσικών αποχωρήσεων (συνταξιοδοτήσεις, παραιτήσεις) μέχρι το 2015 επιτυγχάνεται.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ανώτατων υπαλλήλων που διαπραγματεύτηκαν με τα τεχνικά κλιμάκια της Τρόικας η απαίτηση των εκπροσώπων των δανειστών για 15.000 απολύσεις ως το τέλος του 2014 είχε ως σκοπό να σταλεί μήνυμα στους δημόσιους υπαλλήλους ότι στην πράξη η αρχή της μονιμότητας στον δημόσιο τομέα έπαψε να ισχύει.

Όμως, παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, η ομάδα Τόμσεν στην διαπραγμάτευση των προηγούμενων ημερών επανήλθε στην απαίτησή της για νέες απολύσεις το 2015 μέσω ενός προγράμματος Κινητικότητας που θα συνδέεται με αναγκαστικές αποχωρήσεις.

Στις πολύωρες συζητήσεις για το θέμα η πλευρά Μητσοτάκη αντέτεινε πως αν εφαρμοστεί ένα νέο πρόγραμμα απολύσεων μέσω Διαθεσιμότητας, τότε θα κλονιστεί η συνεργασία με το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων για τις ευρύτερες ποιοτικές μεταρρυθμίσεις.

Στην πρώτη φάση των διαπραγματεύσεων η Τρόικα επέμεινε σε νέους ποσοτικούς στόχους αποχωρήσεων, ωστόσο στην πορεία το θέμα εγκαταλείφθηκε σε «υψηλό πολιτικό επίπεδο».

Όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η αναθεωρημένη συμφωνία δεν θα αποκλείει νέες απολύσεις για το 2015. Αυτές πρόκειται να γίνουν μετά τους ελέγχους των πειθαρχικών φακέλων των υπαλλήλων και την επαναενεργοποίηση των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων.

Επίσης, ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να υπάρξει δεύτερο κύμα «λουκέτων» σε μικρούς φορείς των υπουργείων.

Επιπλέον θα πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν πως στο επόμενο διάστημα στο στόχαστρο του υπουργείου Εσωτερικών θα μπουν δημοτικές επιχειρήσεις που δεν έχουν αποστείλει στοιχεία προϋπολογισμού και λειτουργίας.

Σε αυτές πρόκειται να διακοπεί η ροή χρηματοδότησης και ως εκ τούτου να κλείσουν και το προσωπικό να απολυθεί.
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top