Γιατί επιλέγουν μετρό και τραμ και αποφεύγουν λεωφορεία και τρόλεϊ -
Ικανοποιημένοι έως πολύ ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι επιβάτες από τη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για λογαριασμό του ΟΑΣΑ.
Συγκεκριμένα σε δείγμα 1.071 επιβατών που συμμετείχαν στην έρευνα από το Φεβρουάριο του 2012 έως το τέλος του 2013, το 40% αξιολογεί ως πολύ καλή ή άριστη τη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών και το 35,4% θεωρεί ότι είναι ικανοποιητική.
Αντίθετα το 18,2% δηλώνει ότι χρειάζονται βελτιώσεις και μόνο ένα 5% κρίνει τη λειτουργία τους αποτυχημένη.
Τρια είναι τα βασικά κριτήρια για τους επιβάτες;
η σχέση «ποιότητας- κόστους»
η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών και
η συχνότητα των δρομολογίων
Γι' αυτό το λόγο και όταν οι συμμετέχοντες στην έρευνα κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερώτημα ποιο μέσο προτιμούν, απάντησαν μετρό ή τραμ παρά λεωφορεία ή τρόλεϊ.
Παράλληλα όμως οι επιβάτε διαμαρτυρονται για ανεπαρκή πληροφόρηση σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών αλλά και για τις ζημιές και την έλλειψη υπηρεσιών που διαπιστώνονται σε συγκεκριμένες περιοχές.
Το ΚΑΠΕ προτείνει, τέλος, στον ΟΑΣΑ έναν κατάλογο με ενέργειες που θα μπορούσαν να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την εικόνα των επιβατών για τα ΜΜΜ. Σε αυτές περιλαμβάνονται:
ο σχεδιασμός διαφορετικού τρόπου τιμολόγησης για τα ημερήσια εισιτήρια (π.χ. ανά απόσταση)
η εισαγωγή «έξυπνης κάρτας» και η σταδιακή αντικατάσταση εισιτηρίων,
η λειτουργία πινάκων τηλεματικής,
η συνέχιση της επέκτασης του μετρό και σχέδιο για επέκταση του τραμ,
αλλαγές σε διαδρομές και γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Ικανοποιημένοι έως πολύ ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι επιβάτες από τη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για λογαριασμό του ΟΑΣΑ.
Συγκεκριμένα σε δείγμα 1.071 επιβατών που συμμετείχαν στην έρευνα από το Φεβρουάριο του 2012 έως το τέλος του 2013, το 40% αξιολογεί ως πολύ καλή ή άριστη τη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών και το 35,4% θεωρεί ότι είναι ικανοποιητική.
Αντίθετα το 18,2% δηλώνει ότι χρειάζονται βελτιώσεις και μόνο ένα 5% κρίνει τη λειτουργία τους αποτυχημένη.
Τρια είναι τα βασικά κριτήρια για τους επιβάτες;
η σχέση «ποιότητας- κόστους»
η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών και
η συχνότητα των δρομολογίων
Γι' αυτό το λόγο και όταν οι συμμετέχοντες στην έρευνα κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερώτημα ποιο μέσο προτιμούν, απάντησαν μετρό ή τραμ παρά λεωφορεία ή τρόλεϊ.
Παράλληλα όμως οι επιβάτε διαμαρτυρονται για ανεπαρκή πληροφόρηση σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών αλλά και για τις ζημιές και την έλλειψη υπηρεσιών που διαπιστώνονται σε συγκεκριμένες περιοχές.
Το ΚΑΠΕ προτείνει, τέλος, στον ΟΑΣΑ έναν κατάλογο με ενέργειες που θα μπορούσαν να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την εικόνα των επιβατών για τα ΜΜΜ. Σε αυτές περιλαμβάνονται:
ο σχεδιασμός διαφορετικού τρόπου τιμολόγησης για τα ημερήσια εισιτήρια (π.χ. ανά απόσταση)
η εισαγωγή «έξυπνης κάρτας» και η σταδιακή αντικατάσταση εισιτηρίων,
η λειτουργία πινάκων τηλεματικής,
η συνέχιση της επέκτασης του μετρό και σχέδιο για επέκταση του τραμ,
αλλαγές σε διαδρομές και γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.