Του Τάσου Τασιούλα
Στην εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μπαίνει από το καλοκαίρι η Θεσσαλονίκη. Πιλοτικά ο ΟΑΣΘ θα εγκαταστήσει 100 εκδοτικά μηχανήματα (τα πρώτα 40 τα έχει προμηθευτεί ήδη) σε γραμμές που εξετάζεται ποιες θα είναι.
Αυτό ανακοίνωσε στον υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Σταύρο Καλαφάτη, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Γιάννης Παλαιστής, στην επίσκεψη του πρώτου στα γραφεία του ΣΑΣΘ.
Μάλιστα, ο κ. Καλαφάτης επισήμανε πως θα υποστηρίξει την ενίσχυση τουΣΑΣΘ και την αναβάθμιση του ρόλου του σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων.
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο ήδη εξετάζονται όλες οι παράμετροι για την εγκατάστασή του στα αστικά λεωφορεία, μέσα και από τη διεθνή εμπειρία που υπάρχει και έχει μελετήσει το ΣΑΣΘ μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος.
Ο κ. Παλαιστής ενημέρωσε τον κ. Καλαφάτη για τα τέσσερα μεγάλα ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιεί το ΣΑΣΘ για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και ζήτησε τη στήριξή του ώστε να μετεξελιχθεί το ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων.
Η ενημέρωση περιλάμβανε επίσης το πρώτο στην Ελλάδα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, χάρη στην επιστημονική δουλειά που έγινε από το ΣΑΣΘ. Ο κ. Παλαιστής υπογράμμισε ότι η σχετική μελέτη, όπως και το σχέδιο για τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων, είναι στο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είπε ότι έμφαση και βασική προτεραιότητα του ΣΑΣΘ είναι η ολοκλήρωση του μετρό, η έναρξη υλοποίησης του τραμ και η αναδιάρθρωση του ΟΑΣΘ.
Σε ό,τι αφορά τη μελέτη για τη χωροθέτηση και τις προδιαγραφές των στάσεων και στεγάστρων του ΟΑΣΘ, ο κ. Παλαιστής είπε ότι ολοκληρώθηκε και στο επόμενο διάστημα, μετά και τη σχετική έγκριση του υπουργείου (με βάση τη μελέτη του ΣΑΣΘ θα γίνει το πρώτο νομοσχέδιο με συγκεκριμένες προδιαγραφές για τις στάσεις και τα στέγαστρα των αστικών συγκοινωνιών), θα μπορεί να υιοθετηθεί και να εφαρμοστεί, για να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας και εξυπηρέτησης των επιβατών της αστικής συγκοινωνίας σε όλο το δίκτυο του ΟΑΣΘ.
Για τις τέσσερις νέες λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είπε ότι διαπιστώνεται μεγάλη παραβατικότητα, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων αστυνόμευσης, ενώ σημείωσε πως προεκλογικά όλοι θυμήθηκαν τη διαδημοτική συγκοινωνία... Στα άλλα θέματα που έβαλε ο κ. Παλαιστής είναι η επίλυση του συγκοινωνιακού στην επαρχία Λαγκαδά, η ένταξη του δικτύου αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στους χάρτες της Google και η τηλεματική στον ΟΑΣΘ.
«Όποια θέματα από αυτά βαραίνουν στην ατζέντα σας, είμαστε εδώ για να σας δώσουμε αναλυτικά στοιχεία και να βοηθήσουμε να τα υλοποιήσετε», είπε απευθυνόμενος στον κ. Καλαφάτη ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ.
Να δούμε και το τραμ…
Ο κ. Καλαφάτης έβαλε σε προτεραιότητα το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων και τη μελέτη για τις στάσεις και τα στέγαστρα του ΟΑΣΘ.
«Νιώθω και είναι πολιτική μου βούληση να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη το μητροπολιτικό ρόλο που της αξίζει. Πιστεύω στη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων και σε ενίσχυσή του, ώστε να είναι ο φορέας που μελετά, δημοπρατεί και υλοποιεί έναν ενιαίο σχεδιασμό για το ζήτημα της κυκλοφορίας συνολικά. Το μετρό είναι πυλώνας για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη και το τραμ είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική ως συμπληρωματικό μέσο και μάλιστα απαραίτητο. Θα περιμένω την ολοκλήρωση της μελέτης», υπογράμμισε ο κ. Καλαφάτης.
Ο υποψήφιος δήμαρχος έθεσε τρία ζητήματα:
1. Συνεργασία της δημοτικής αρχής με την ΕΛΑΣ. «Οι τακτικές συσκέψεις της δημοτικής αρχής με την Τροχαία και την Αστυνομία είναι απαραίτητες, αλλά δε γίνονται σήμερα. Το πρόβλημα του κυκλοφοριακού είναι ασφυκτικό και μεγαλύτερο στη Θεσσαλονίκη από κάθε άλλη πόλη στην Ελλάδα. Ο Δήμος φέρει ευθύνες», είπε.
2. Κόστος και χρηματοδότηση. «Να μιλήσουμε για όλα τα μέσα που μπορεί να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη, αλλά έπειτα από μια cost benefit analysis».
3. Εφικτότητα. «Να δούμε τις ρεαλιστικές δυνατότητες για να υλοποιηθούν οι προτάσεις μας. Το τραμ για παράδειγμα είναι πολύ καλό, αλλά αν αφαιρέσει έξι ή επτά μέτρα ωφέλιμο χώρο από το αυτοκίνητο ή χρειάζεται να γκρεμιστούν κτήρια για να γίνει, τότε πρέπει να σκεφτούμε αν είναι εφικτό».
Ο κ. Καλαφάτης σημείωσε πως χρειάζεται ενίσχυση του ΣΑΣΘ με περισσότερους επιστήμονες και συνεχάρη τον κ. Παλαιστή για τα ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιεί ο φορέας.
«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να βοηθήσει στην εξεύρεση ευρωπαϊκών πόρων και προγραμμάτων. Θα έχουμε συνεχή και εποικοδομητική συνεργασία», δήλωσε.
Ο κ. Παλαιστής για... δώρο του έδωσε φάκελο με αναλυτική ενημέρωση όλου του έργου του ΣΑΣΘ. «Το καλύτερο δώρο που μπορείς να μου κάνεις είναι δουλειά. Εγώ το δώρο που θα σου κάνω είναι αποτελεσματικότητα», είπε ο κ. Καλαφάτης στον κ. Παλαιστή.
Στην εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μπαίνει από το καλοκαίρι η Θεσσαλονίκη. Πιλοτικά ο ΟΑΣΘ θα εγκαταστήσει 100 εκδοτικά μηχανήματα (τα πρώτα 40 τα έχει προμηθευτεί ήδη) σε γραμμές που εξετάζεται ποιες θα είναι.
Αυτό ανακοίνωσε στον υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Σταύρο Καλαφάτη, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Γιάννης Παλαιστής, στην επίσκεψη του πρώτου στα γραφεία του ΣΑΣΘ.
Μάλιστα, ο κ. Καλαφάτης επισήμανε πως θα υποστηρίξει την ενίσχυση τουΣΑΣΘ και την αναβάθμιση του ρόλου του σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων.
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο ήδη εξετάζονται όλες οι παράμετροι για την εγκατάστασή του στα αστικά λεωφορεία, μέσα και από τη διεθνή εμπειρία που υπάρχει και έχει μελετήσει το ΣΑΣΘ μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος.
Ο κ. Παλαιστής ενημέρωσε τον κ. Καλαφάτη για τα τέσσερα μεγάλα ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιεί το ΣΑΣΘ για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και ζήτησε τη στήριξή του ώστε να μετεξελιχθεί το ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων.
Η ενημέρωση περιλάμβανε επίσης το πρώτο στην Ελλάδα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, χάρη στην επιστημονική δουλειά που έγινε από το ΣΑΣΘ. Ο κ. Παλαιστής υπογράμμισε ότι η σχετική μελέτη, όπως και το σχέδιο για τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων, είναι στο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είπε ότι έμφαση και βασική προτεραιότητα του ΣΑΣΘ είναι η ολοκλήρωση του μετρό, η έναρξη υλοποίησης του τραμ και η αναδιάρθρωση του ΟΑΣΘ.
Σε ό,τι αφορά τη μελέτη για τη χωροθέτηση και τις προδιαγραφές των στάσεων και στεγάστρων του ΟΑΣΘ, ο κ. Παλαιστής είπε ότι ολοκληρώθηκε και στο επόμενο διάστημα, μετά και τη σχετική έγκριση του υπουργείου (με βάση τη μελέτη του ΣΑΣΘ θα γίνει το πρώτο νομοσχέδιο με συγκεκριμένες προδιαγραφές για τις στάσεις και τα στέγαστρα των αστικών συγκοινωνιών), θα μπορεί να υιοθετηθεί και να εφαρμοστεί, για να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας και εξυπηρέτησης των επιβατών της αστικής συγκοινωνίας σε όλο το δίκτυο του ΟΑΣΘ.
Για τις τέσσερις νέες λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είπε ότι διαπιστώνεται μεγάλη παραβατικότητα, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων αστυνόμευσης, ενώ σημείωσε πως προεκλογικά όλοι θυμήθηκαν τη διαδημοτική συγκοινωνία... Στα άλλα θέματα που έβαλε ο κ. Παλαιστής είναι η επίλυση του συγκοινωνιακού στην επαρχία Λαγκαδά, η ένταξη του δικτύου αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στους χάρτες της Google και η τηλεματική στον ΟΑΣΘ.
«Όποια θέματα από αυτά βαραίνουν στην ατζέντα σας, είμαστε εδώ για να σας δώσουμε αναλυτικά στοιχεία και να βοηθήσουμε να τα υλοποιήσετε», είπε απευθυνόμενος στον κ. Καλαφάτη ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ.
Να δούμε και το τραμ…
Ο κ. Καλαφάτης έβαλε σε προτεραιότητα το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων και τη μελέτη για τις στάσεις και τα στέγαστρα του ΟΑΣΘ.
«Νιώθω και είναι πολιτική μου βούληση να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη το μητροπολιτικό ρόλο που της αξίζει. Πιστεύω στη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μετακινήσεων και σε ενίσχυσή του, ώστε να είναι ο φορέας που μελετά, δημοπρατεί και υλοποιεί έναν ενιαίο σχεδιασμό για το ζήτημα της κυκλοφορίας συνολικά. Το μετρό είναι πυλώνας για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη και το τραμ είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική ως συμπληρωματικό μέσο και μάλιστα απαραίτητο. Θα περιμένω την ολοκλήρωση της μελέτης», υπογράμμισε ο κ. Καλαφάτης.
Ο υποψήφιος δήμαρχος έθεσε τρία ζητήματα:
1. Συνεργασία της δημοτικής αρχής με την ΕΛΑΣ. «Οι τακτικές συσκέψεις της δημοτικής αρχής με την Τροχαία και την Αστυνομία είναι απαραίτητες, αλλά δε γίνονται σήμερα. Το πρόβλημα του κυκλοφοριακού είναι ασφυκτικό και μεγαλύτερο στη Θεσσαλονίκη από κάθε άλλη πόλη στην Ελλάδα. Ο Δήμος φέρει ευθύνες», είπε.
2. Κόστος και χρηματοδότηση. «Να μιλήσουμε για όλα τα μέσα που μπορεί να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη, αλλά έπειτα από μια cost benefit analysis».
3. Εφικτότητα. «Να δούμε τις ρεαλιστικές δυνατότητες για να υλοποιηθούν οι προτάσεις μας. Το τραμ για παράδειγμα είναι πολύ καλό, αλλά αν αφαιρέσει έξι ή επτά μέτρα ωφέλιμο χώρο από το αυτοκίνητο ή χρειάζεται να γκρεμιστούν κτήρια για να γίνει, τότε πρέπει να σκεφτούμε αν είναι εφικτό».
Ο κ. Καλαφάτης σημείωσε πως χρειάζεται ενίσχυση του ΣΑΣΘ με περισσότερους επιστήμονες και συνεχάρη τον κ. Παλαιστή για τα ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιεί ο φορέας.
«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να βοηθήσει στην εξεύρεση ευρωπαϊκών πόρων και προγραμμάτων. Θα έχουμε συνεχή και εποικοδομητική συνεργασία», δήλωσε.
Ο κ. Παλαιστής για... δώρο του έδωσε φάκελο με αναλυτική ενημέρωση όλου του έργου του ΣΑΣΘ. «Το καλύτερο δώρο που μπορείς να μου κάνεις είναι δουλειά. Εγώ το δώρο που θα σου κάνω είναι αποτελεσματικότητα», είπε ο κ. Καλαφάτης στον κ. Παλαιστή.