Σε ιδιώτες επενδυτές θα περάσει για πολλά χρόνια όλο το σύστημα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας
Τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό προκρίνει το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με το «Βήμα της Κυριακής», ελλείψει πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τα κοινοτικά κονδύλια.
Τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό προκρίνει το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με το «Βήμα της Κυριακής», ελλείψει πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τα κοινοτικά κονδύλια.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η Αττικό Μετρό εισηγείται στο υπουργείο την παραχώρηση όλου του συστήματος σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας (γραμμές 1,2 και 3 του μετρό και το τραμ) σε ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι θα λειτουργήσουν το σύστημα με αντάλλαγμα την ανάληψη των δανείων, τη συγχρηματοδότηση και την κατασκευή της Γραμμής 4 Περισσός-Λυκόβρυση, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 3,3 δις. ευρώ.
Στο μεταξύ, επειδή δεν υπάρχουν πόροι για τις επεκτάσεις των γραμμών 1 και 2, εξετάζεται να ενταχθούν ως «πακέτο» στην παραχώρηση της Γραμμής 4.
Με ορίζοντα το 2025, εκτιμάται ότι τα ετήσια έσοδα μπορούν να φτάσουν το 1 δις. ευρώ κατ’ έτος, με 2 εκατ. εισιτήρια σε καθημερινή βάση και μέσο κόστος κομίστρου 1,5 ευρώ. Συνυπολογίζοντας την εξυπηρέτηση των παλαιών δανείων της Αττικό Μετρό, την εξυπηρέτηση του δανείου της ΕΤΕπ για τη Γραμμή 4, και τα λειτουργικά έξοδα και δαπάνες συντήρησης του δικτύου, εκτιμάται ότι θα προκύπτει «περίσσευμα» ικανό να εξυπηρετεί τα ιδιωτικά δάνεια αλλά και να προσφέρει ένα εύλογο κέρδος στον παραχωρησιούχο, κατά το μοντέλο του «Ελ. Βενιζέλος».
Πηγή:www.capital.gr