Ριζικές αλλαγές στο μεταφορικό έργο αλλά και στην εικόνα των αστικών συγκοινωνιών, φέρνει τις επόμενες μέρες το υπουργείο Υποδομών ξεκινώντας την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού που προβλέπει γενναίο λίφτινγκ στα ΜΜΜ με βάση τις ανάγκες που έχουν προκύψει από την κρίση.
ΠΗΓΗ.
Στόχος είναι να γίνουν βιώσιμες οι συγκοινωνίες και να αυξήσουν τα έσοδά τους ώστε να περιοριστεί δραστικά η κρατική χρηματοδότηση, να προωθηθούν οι συνδυασμένες μεταφορές μεταξύ των οδικών μέσων και των μέσων σταθερής τροχιάς.
Να γίνουν πιο ελκυστικά ακόμη και σε επίπεδο τιμολογίων τα εισιτήρια και να δημιουργηθεί μία νέα εταιρική ταυτότητα που θα αποπνέει ένα σύγχρονο και ελκυστικό προφίλ στα μέσα μαζικής μεταφοράς στα πρότυπα των συγκοινωνιών του εξωτερικού, χωρίς να αλλοιώνει τον αυτόνομο χαρακτήρα των τριών εταιρειών (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ).
Στο πλαίσιο αυτό δρομολογούνται μια σειρά από παρεμβάσεις, οι κυριότερες από τις οποίες είναι:
- Η αναδιάταξη δρομολογίων ώστε να υπάρξουν καλύτερες συνδέσεις μεταξύ λεωφορείων-τρόλεϊ και μετρό, με μετεπιβιβάσεις που θα προσφέρουν εξοικονόμηση χρόνου στον κόσμο και θα έχουν οικολογικό αντίκτυπο καθώς θα περιορίζουν την κίνηση των οχημάτων
- Μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων που εκτιμάται ότι μπορούν να κάνουν πιο προσιτά τα μέσα στον κόσμο και να αυξήσουν το μεταφορικό έργο αλλά και νέα προϊόντα με τα οποία οι επιβάτες θα διευρύνουν τα κανάλια αγοράς εισιτηρίων.
Για το σκοπό αυτό θα αξιοποιηθούν μεταξύ άλλων οι νέες τεχνολογίες που θα επιτρέπουν την αγορά ή ακύρωση εισιτηρίων από το κινητό τηλέφωνο, η πώληση εισιτηρίων από περίπτερα και ψιλικατζίδικα κ.α.
Όπως έχει τονίσει κατ΄επανάληψη ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης «με τις αστικές συγκοινωνίες δεν μετακινούνται οι πλούσιοι αλλά οι φτωχοί», επισημαίνοντας ότι ο σημερινός σχεδιασμός είναι μιας άλλης εποχής.
Όπως έχει τονίσει κατ΄επανάληψη ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης «με τις αστικές συγκοινωνίες δεν μετακινούνται οι πλούσιοι αλλά οι φτωχοί», επισημαίνοντας ότι ο σημερινός σχεδιασμός είναι μιας άλλης εποχής.
«Eίμαστε ακόμα ακριβοί με χειρότερες υπηρεσίες» έχει παραδεχτεί καθώς τα δρομολόγια από το μνημόνιο και μετά αραίωσαν και οι επιβάτες δεν έχουν το επίπεδο των υπηρεσιών που θα κάνει ελκυστικές τις συγκοινωνίες και θα χτίσει μια νέα σχέση που θα ενθαρρύνει τη χρήση των μέσων.
Πρόκειται για παρεμβάσεις που έρχονται να “κουμπώσουν” με τα έργα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την τηλεματική που έχει στα σκαριά ο ΟΑΣΑ και αναμένεται να βελτιώσουν αισθητά την εικόνα των ΜΜΜ στα μάτια των πολιτών.
ΠΗΓΗ.