O.SY. BUS DRIVERS Καταργούνται μετατάξεις και αποσπάσεις... - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » , » Καταργούνται μετατάξεις και αποσπάσεις...

Καταργούνται μετατάξεις και αποσπάσεις...

Written By OsyBusDrivers on Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014 | 11:43 μ.μ.

Του. ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ
ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
Καταργούνται μετατάξεις και αποσπάσεις
Τέλος στο αδιαφανές και δημοσιονομικά επιζήμιο καθεστώς των μετακινήσεων στο Δημόσιο επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Εφεξής κάθε υπάλληλος θα μετακινείται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των υπηρεσιών και ύστερα από συγκεκριμένο διαγωνισμό και μοριοδότηση των προσόντων.

Πράσινο φως για τη διαμόρφωση του μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας έδωσε χτες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης με την έκδοση εγκυκλίου στην οποία ζητά από τους γενικούς διευθυντές τη χαρτογράφηση όλων των ειδικών διατάξεων με τις οποίες πραγματοποιούνται αποσπάσεις, μετατάξεις και μετακινήσεις.

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης η καταγραφή των κάθε είδους μετακινήσεων στο Δημόσιο, που θα ολοκληρωθεί μέχρι την 27η Ιουνίου, θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για τη θεσμοθέτηση του μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας που θα αποσυνδεθεί από τη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις.

Στόχος του υπουργείου είναι να καταργήσει το ισχύον καθεστώς αποσπάσεων και μετατάξεων στο οποίο υπεισέρχονται και παρεμβάσεις πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων λαμβάνοντας χαρακτηριστικά ρουσφετιού. Οπως αναφέρουν υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, η κατάργηση του ισχύοντος καθεστώτος μετατάξεων και αποσπάσεων και η εμπλοκή του ΑΣΕΠ στην επιλογή των υπαλλήλων θα τερματίσει και το τελευταίο ρουσφέτι που ισχύει στο Δημόσιο.

Η νομοθετική πρωτοβουλία που αναμένεται να κατατεθεί το φθινόπωρο θα περιλαμβάνει την κατάργηση του υφιστάμενου καθεστώτος μετατάξεων και αποσπάσεων, προκήρυξη των θέσεων μέσω ΑΣΕΠ και τη μοριοδότηση των υπαλλήλων που θα συμμετέχουν προκειμένου να αναδειχτούν οι καλύτεροι για την κατάληψη των κενών θέσεων.

«Κλειδιά» για τη συμμετοχή των υπαλλήλων στον μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας που επιθυμούν να μετακινηθούν θα είναι:

1. Οι υποψήφιοι προς μετακίνηση θα πρέπει να έχουν άδεια από την υπηρεσία τους για να μεταταχθούν προκειμένου να μη δημιουργηθούν νέες ανάγκες με τη μεταφορά τους σε άλλη θέση.

2. Οι θέσεις που θα προκηρυχθούν θα περιγράφονται αναλυτικά στα οργανογράμματα των νέων υπηρεσιών και η κάλυψή τους θα απαιτεί από τους υποψηφίους να διαθέτουν συγκεκριμένα προσόντα. Για παράδειγμα, για μία κενή θέση ΠΕ σε εφορία θα περιγράφεται ότι απαιτείται πτυχίο οικονομικού πανεπιστημίου και προϋπηρεσία σε οικονομικούς ελέγχους.

3. Οι μετακινήσεις θα μπορούν να πραγματοποιηθούν σε όλο το Δημόσιο. Μέχρι σήμερα υπήρχαν περιορισμοί στη μετακίνηση του προσωπικού αφού για παράδειγμα οι δημοτικοί υπάλληλοι μπορούσαν να μετακινηθούν μόνο μεταξύ δήμων ή περιφερειών. Ο μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας θα καταργήσει τα στεγανά στις μετακινήσεις αφού αναμένεται να δίνει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους να μετακινηθούν σε όποια θέση επιθυμούν στο Δημόσιο. Για παράδειγμα θα μπορούν να μετακινηθούν εργάτες τεχνικών ειδικοτήτων από δήμους σε νοσοκομεία ή από υπουργεία σε ΝΠΔΔ εάν προκηρυχτούν αντίστοιχες θέσεις.

Η λειτουργία του μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας θα αποσυνδεθεί πλήρως από τη διαθεσιμότητα αφού οι υπάλληλοι θα μετακινούνται μέσα σε έναν μήνα από την ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων. Στόχος του υπουργείου είναι να εντάξει την κινητικότητα στη φιλοσοφία του Δημοσίου καθώς εξετάζεται το ενδεχόμενο σε ειδικές περιπτώσεις να δοθούν κίνητρα για τη μετακίνηση του προσωπικού, όπως για παράδειγμα σε κενές θέσεις δημοσίων υπηρεσιών σε μικρά νησιά ή σε παραμεθόριες περιοχές όπου υπάρχουν ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό.

Νέο τοπίο το 2015
Ο μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας σε συνδυασμό με το νομοσχέδιο για την επιλογή των προϊσταμένων που αναμένεται τις επόμενες ημέρες καθώς και το νέο μισθολόγιο με το νέο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπάλληλων, αποτελούν τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις που προετοιμάζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, που αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τη μορφή του κρατικού μηχανισμού από το 2015.

Το χάος των 80 υπογραφών

Περισσότερες από 80 υπογραφές και μέχρι 8 μήνες απαιτεί σήμερα η ολοκλήρωση της διαδικασίας μίας απόσπασης ή μετάταξης στο Δημόσιο. Ο γραφειοκρατικός δαίδαλος οφείλεται κυρίως στο θεσμικό πλαίσιο το οποίο απαιτούσε μέχρι πρόσφατα την υπογραφή όλων των συναρμόδιων υπουργών για τη μετακίνηση ενός εργαζόμενου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάλληλοι που είχαν μετακινηθεί λόγω συνυπηρέτησης με τον σύζυγό τους εργάζονταν στις νέες θέσεις τους αλλά λόγω καθυστέρησης στις υπογραφές παρέμεναν απλήρωτοι για πολλούς μήνες ή αδυνατούσαν να μετακινηθούν λόγω της καθυστέρησης υπογραφών από τους συναρμόδιους υπουργούς προκειμένου να μεταφερθεί η πίστωση για τη μισθοδοσία τους.

Μετά την εφαρμογή του Μνημονίου η γραφειοκρατία αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς αφού η τρόικα απαίτησε να υπάρχει κεντρικός έλεγχος των διορισμών αλλά και των μετακινήσεων υπαλλήλων προκειμένου να αποφευχθούν μετατάξεις από τον ευρύτερο στον στενό δημόσιο τομέα οι οποίες θεωρούνταν ως νέες προσλήψεις.

Ο Κ. Μητσοτάκης ήταν ο πρώτος υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης ο οποίος αποποιήθηκε το δικαίωμα υπογραφής για τις μετακινήσεις των δημοσίων υπαλλήλων και μετέφερε την αρμοδιότητα στον γενικό διευθυντή του υπουργείου. Η κίνηση του υπουργού συμβόλισε -σύμφωνα με συνεργάτες του- την πρόθεση του Κ. Μητσοτάκη να θεσμοθετήσει ένα διαφανές νομικό πλαίσιο για τις μετακινήσεις, στο οποίο δεν θα μπορεί να παρεμβαίνει η πολιτική ηγεσία.

ΠΗΓΗ.

Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top