Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο τα προϊόντα εισιτηρίων και καρτών να μην ισχύουν για μετακινήσεις με τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Τα νέα εισιτήρια που θα προσφέρει ο Οργανισμός Συγκοινωνιών. Από πότε θα ισχύσουν.
Σε έναν μήνα από σήμερα, την 1η Σεπτεμβρίου, θα τεθεί σε ισχύ η νέα τιμολογιακή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, η οποία προβλέπει μείωση της τιμής των εισιτηρίων, αλλά και των καρτών απεριορίστων διαδρομών.
Ωστόσο, αδιευκρίνιστο παραμένει ακόμη αν τα νέα προϊόντα θα έχουν ισχύ και στο τμήμα του προαστιακού το οποίο χαρακτηρίζεται αστικό, δηλαδή ως το Κορωπί και τη Μαγούλα. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα το αρμόδιο τμήμα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) δεν ξεκαθαρίζει αν τα νέα προϊόντα θα έχουν ισχύ και στο κομμάτι αυτό.
Από την πλευρά του ΟΑΣΑ αυτό δεν αποκλείεται, ωστόσο σημειώνεται ότι θα εξεταστεί στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του ΟΑΣΑ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η επανεξέταση του πλαισίου συνεργασίας των δύο φορέων θα γίνει στη βάση αφενός της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, αφετέρου της ορθολογικής αντιμετώπισης των εσόδων των δύο εταιρειών.
Το γεγονός, πάντως, ότι στην απάντηση του ΟΑΣΑ ο προαστιακός σιδηρόδρομος δεν περιλαμβάνεται στα συγκοινωνιακά μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών αφήνει κάτι περισσότερο από ανοικτό το ενδεχόμενοεξαίρεσης του συγκεκριμένου μέσου από τη νέα τιμολογιακή πολιτική. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο ισχύει αναμένεται ότι οι χρήστες του προαστιακού θα επιβαρυνθούν, εν συγκρίσει με τους υπόλοιπους, ενώ δεν αποκλείεται να μειωθεί και η επιβατική κίνηση στο συγκεκριμένο μέσο.
Η συνεργασία
Αναλυτικά, στην απάντηση του ΟΑΣΑ επισημαίνεται ότι με βάση την τιμολογιακή πολιτική η οποία ισχύει έως τις 31.8.2014, ο ΟΑΣΑ συνεργάζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως προς τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό του συγκοινωνιακού έργου που εκτελείται στη γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητάς του από τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό οι συγκοινωνιακές υπηρεσίες ΟΑΣΑ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι συνδυαστικέςκαι στην αστική ζώνη του προαστιακού (Μαγούλα-Περαιάς-Κορωπί) ισχύει η τιμολογιακή πολιτική και τα προϊόντα κομίστρου του Ο.Α.Σ.Α.
Οι μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο πραγματοποιούνται από τον προαστιακό και το μετρό, με εισιτήρια ίδιας αξίας και ίδιων δικαιωμάτων χρήσης. Ωστόσο, σημειώνεται από την πλευρά του ΟΑΣΑ, η γραμμή του προαστιακού που εξυπηρετεί τη διαδρομή προς Χαλκίδα μετά το ΣΚΑ δεν αποτελεί τμήμα της αστικής διαδρομής του προαστιακού.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει στο επιβατικό κοινό προϊόντα κομίστρου αποκλειστικά δικής της χρήσης (δηλαδή έχουν το ένα τουλάχιστον άκρο μετακίνησης εκτός της αστικής ζώνης). Από αυτά τα προϊόντα κομίστρου, όλα τα εισιτήρια ισχύουν και στα λεωφορεία (ΟΣΥ - ΕΘΕΛ), τρόλεϊ (ΟΣΥ - ΗΛΠΑΠ), ηλεκτρικό σιδηρόδρομο (ΣΤΑΣΥ- ΗΣΑΠ) και τραμ (ΣΤΑΣΥ - ΤΡΑΜ) για 90 λεπτά, μετά την πρώτη επικύρωση.
Τα νέα προϊόντα
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ από την 1η Σεπτεμβρίου 2014, στις «Συγκοινωνίες Αθηνών» στις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται, εντάσσεται και η νέα τιμολογιακή πολιτική, η οποία θα εφαρμοστεί στα συγκοινωνιακά μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ). Σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική καθιερώνονται:
- Νέα ενιαία μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών, αξίας 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), με την οποία οι επιβάτες -μόνιμοι χρήστες των Συγκοινωνιών Αθηνών θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα, με κόστος που αντιστοιχεί σε 1 ευρώ την ημέρα.
- Νέες ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ (μειωμένη 44 ευρώ), εξάμηνης ισχύος αξίας 170,00 ευρώ (μειωμένη 85 ευρώ) και ετήσιας ισχύος αξίας 320 ευρώ (μειωμένη 160,00 ευρώ).
- Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα.
- Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).
Ωστόσο, αδιευκρίνιστο παραμένει ακόμη αν τα νέα προϊόντα θα έχουν ισχύ και στο τμήμα του προαστιακού το οποίο χαρακτηρίζεται αστικό, δηλαδή ως το Κορωπί και τη Μαγούλα. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα το αρμόδιο τμήμα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) δεν ξεκαθαρίζει αν τα νέα προϊόντα θα έχουν ισχύ και στο κομμάτι αυτό.
Από την πλευρά του ΟΑΣΑ αυτό δεν αποκλείεται, ωστόσο σημειώνεται ότι θα εξεταστεί στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του ΟΑΣΑ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η επανεξέταση του πλαισίου συνεργασίας των δύο φορέων θα γίνει στη βάση αφενός της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, αφετέρου της ορθολογικής αντιμετώπισης των εσόδων των δύο εταιρειών.
Το γεγονός, πάντως, ότι στην απάντηση του ΟΑΣΑ ο προαστιακός σιδηρόδρομος δεν περιλαμβάνεται στα συγκοινωνιακά μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών αφήνει κάτι περισσότερο από ανοικτό το ενδεχόμενοεξαίρεσης του συγκεκριμένου μέσου από τη νέα τιμολογιακή πολιτική. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο ισχύει αναμένεται ότι οι χρήστες του προαστιακού θα επιβαρυνθούν, εν συγκρίσει με τους υπόλοιπους, ενώ δεν αποκλείεται να μειωθεί και η επιβατική κίνηση στο συγκεκριμένο μέσο.
Η συνεργασία
Αναλυτικά, στην απάντηση του ΟΑΣΑ επισημαίνεται ότι με βάση την τιμολογιακή πολιτική η οποία ισχύει έως τις 31.8.2014, ο ΟΑΣΑ συνεργάζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως προς τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό του συγκοινωνιακού έργου που εκτελείται στη γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητάς του από τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό οι συγκοινωνιακές υπηρεσίες ΟΑΣΑ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι συνδυαστικέςκαι στην αστική ζώνη του προαστιακού (Μαγούλα-Περαιάς-Κορωπί) ισχύει η τιμολογιακή πολιτική και τα προϊόντα κομίστρου του Ο.Α.Σ.Α.
Οι μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο πραγματοποιούνται από τον προαστιακό και το μετρό, με εισιτήρια ίδιας αξίας και ίδιων δικαιωμάτων χρήσης. Ωστόσο, σημειώνεται από την πλευρά του ΟΑΣΑ, η γραμμή του προαστιακού που εξυπηρετεί τη διαδρομή προς Χαλκίδα μετά το ΣΚΑ δεν αποτελεί τμήμα της αστικής διαδρομής του προαστιακού.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει στο επιβατικό κοινό προϊόντα κομίστρου αποκλειστικά δικής της χρήσης (δηλαδή έχουν το ένα τουλάχιστον άκρο μετακίνησης εκτός της αστικής ζώνης). Από αυτά τα προϊόντα κομίστρου, όλα τα εισιτήρια ισχύουν και στα λεωφορεία (ΟΣΥ - ΕΘΕΛ), τρόλεϊ (ΟΣΥ - ΗΛΠΑΠ), ηλεκτρικό σιδηρόδρομο (ΣΤΑΣΥ- ΗΣΑΠ) και τραμ (ΣΤΑΣΥ - ΤΡΑΜ) για 90 λεπτά, μετά την πρώτη επικύρωση.
Τα νέα προϊόντα
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ από την 1η Σεπτεμβρίου 2014, στις «Συγκοινωνίες Αθηνών» στις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται, εντάσσεται και η νέα τιμολογιακή πολιτική, η οποία θα εφαρμοστεί στα συγκοινωνιακά μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ). Σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική καθιερώνονται:
- Νέα ενιαία μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών, αξίας 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), με την οποία οι επιβάτες -μόνιμοι χρήστες των Συγκοινωνιών Αθηνών θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα, με κόστος που αντιστοιχεί σε 1 ευρώ την ημέρα.
- Νέες ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ (μειωμένη 44 ευρώ), εξάμηνης ισχύος αξίας 170,00 ευρώ (μειωμένη 85 ευρώ) και ετήσιας ισχύος αξίας 320 ευρώ (μειωμένη 160,00 ευρώ).
- Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα.
- Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).