O.SY. BUS DRIVERS "ΒΙΝΤΕΟ" Πρόεδρος των Συγκοινωνιών Αθηνών, απαντά στις ερωτήσεις μας και λύνει σημαντικές απορίες!!! - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » "ΒΙΝΤΕΟ" Πρόεδρος των Συγκοινωνιών Αθηνών, απαντά στις ερωτήσεις μας και λύνει σημαντικές απορίες!!!

"ΒΙΝΤΕΟ" Πρόεδρος των Συγκοινωνιών Αθηνών, απαντά στις ερωτήσεις μας και λύνει σημαντικές απορίες!!!

Written By OsyBusDrivers on Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014 | 10:40 μ.μ.

Επισκεφθήκαμε τα γραφεία του ΟΑΣΑ (Συγκοινωνίες Αθηνών όπως προτιμούν να τις αποκαλούν), συναντήσαμε τον κ. Γρηγόρη Δημητριάδη και πραγματικά, μας έλυσε όλες τις απορίες. Ακόμη και τις πιο προσωπικές. Με ευκολία λοιπόν, τονίζουμε πως πρόκειται για την πιο ενδιαφέρουσα συνέντευξη, που έχουμε πάρει ποτέ. Δείτε και μόνοι σας:

 1. Η αλήθεια είναι πως λίγοι εκεί έξω, φανταζόμαστε τα ΜΜΜ ως μία ...εταιρεία. Ακόμη και τώρα δυσκολεύομαι να τα αντιληφθώ ως τέτοια. Τι έχετε να πείτε για αυτό;

Είναι αλήθεια. Ακόμα κι εγώ, ποτέ δεν είχα σκεφθεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ως μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες. Χρησιμοποιούσα και χρησιμοποιώ τα Μέσα αλλά τα θεωρούσα κάτι δεδομένο, κάτι που απλώς είναι εκεί. Όταν ανέλαβα τον Όμιλο ΟΑΣΑ τον περασμένο Δεκέμβριο, συνειδητοποίησα το μέγεθος των τριών εταιριών του Ομίλου και ως προς το έργο και ως προς το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολεί.

Την εποχή που ανέλαβα, σε περίοδο κρίσης, με την επιδότηση του Kράτους να μειώνεται σημαντικά κάθε χρόνο, οι συγκοινωνίες αντιμετώπιζαν καθημερινά δύσκολα προβλήματα. Δύο σημαντικές απειλές είχαμε να αντιμετωπίσουμε, την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και καρτών από τη μία, τη μείωση του συγκοινωνιακού έργου από την άλλη, δηλαδή πρακτικά πολύ λιγότερα λεωφορεία στους δρόμους. Σήμερα, οι Συγκοινωνίες Αθηνών (Όμιλος ΟΑΣΑ) έχουν απομακρυνθεί από τις απειλές αυτές.

Το συγκοινωνιακό έργο αναδιοργανώνεται, ώστε να ανταποκριθεί καλύτερα στις ανάγκες της πόλης. Η βαθιά τομή όμως ήταν να ενοποιήσουμε τα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών: ένα εισιτήριο και μία κάρτα για όλα τα Μέσα. Μία πόλη, ένα ενοποιημένο δίκτυο. Και βέβαια μειώσαμε τις τιμές, 30 ευρώ για τη μηνιαία κάρτα και 15 ευρώ, όπως ξέρετε, για σας τους φοιτητές. Η πολιτική αυτή, καλεί όλους εσάς να χρησιμοποιήσετε τα Μέσα, να τα συνδυάσετε, χωρίς χρονικό περιορισμό, να κινηθείτε στην πόλη, να αποκτήσετε σχέση με τις Συγκοινωνίες Αθηνών, πιο φιλική, πιο οικεία, να τις εκτιμήσετε και να νιώσετε ότι είναι δικές σας.

2. Τελικά, ποια είναι αυτά τα ΜΜΜ και ποιος ο στόχος τους; Πόσο βοηθούν στην ομαλή λειτουργία μιας πόλης με εκατομμύρια κατοίκους;

Οι Συγκοινωνίες Αθηνών εκτελούν καθημερινά πολύπλοκο έργο, η Αθήνα δεν είναι μια εύκολη πόλη, είναι μεγάλη με πυκνοκατοικημένο αστικό ιστό. Οι κάτοικοι έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους και οι επισκέπτες συχνά δεν έχουν ικανή πληροφόρηση, ώστε να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα για να φτάσουν στον προορισμό τους. Αυτό θέλουμε να αλλάξουμε.

Να αναδείξουμε τα Μέσα, το μετρό με τις 3 γραμμές του - τη γραμμή 1, που είχαμε συνηθίσει να αποκαλούμε Ηλεκτρικό, και τις γραμμές 2 και 3 - το τραμ, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Να αναδείξουμε τις διαδρομές, τους συνδυασμούς, να κάνουμε την πόλη προσβάσιμη, ανοιχτή, εύκολη στο να την γνωρίσει κανείς, να τη ζήσει.

Καθημερινά, οι Συγκοινωνίες Αθηνών μετακινούν στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας περίπου 1 εκατομμύριο ανθρώπους. Σκεφτείτε το! 1 εκατομμύριο άνθρωποι, 1 εκατομμύριο ιστορίες, 1 εκατομμύριο προορισμοί μέσα στην πόλη. Σκεφτείτε τη δυναμική αυτή... Στόχος μας είναι να κάνουμε τις Συγκοινωνίες Αθηνών την πρώτη επιλογή για να μετακινηθεί κάποιος, να δημιουργήσουμε νέες συνήθειες, συνδυασμένες και οικολογικές μετακινήσεις.

3. Οπότε προφανώς, η Αθήνα έχει ανάγκη από συγκοινωνία. Σταδιακά, βλέπουμε τα μέσα της πόλης να αποπνέουν μια αύρα ανανέωσης. Ισχύει αυτό; Κι εν τέλει, μπορείτε να μας κατονομάσετε τις αλλαγές που γίνονται ή πρόκειται να γίνουν στο άμεσο μέλλον;

Χαίρομαι που αντιλαμβάνεστε αύρα ανανέωσης. Προσπαθούμε πολύ για αυτό. Το πρώτο που κάναμε ήταν να αλλάξουμε το brand μας. Το επιβατικό κοινό δεν ενδιαφέρεται για τα ακρωνύμια και τις εταιρίες του Ομίλου: ΟΑΣΑ ΑΕ, ΣΤΑΣΥ ΑΕ, ΟΣΥ ΑΕ. Ενδιαφέρεται να έχει καλές συγκοινωνίες. Γίναμε, λοιπόν, Συγκοινωνίες Αθηνών και αλλάξαμε τη στρατηγική μας, εστιάσαμε στον επιβάτη και τις ανάγκες του.

Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε συνολικά στο δίκτυο. Για παράδειγμα, ξέρω ότι όταν χρησιμοποιείς λεωφορείο αντιμετωπίζεις δύο βασικά προβλήματα, δεν μπορείς να βρεις εισιτήριο και δεν ξέρεις πότε έρχεται το λεωφορείο. Και για τα δύο προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις.

Με το έργο της Τηλεματικής θα ξέρει πλέον ο επιβάτης πότε ακριβώς θα περάσει το λεωφορείο. Ίσως έχετε δει τις πιλοτικές “έξυπνες στάσεις” της γραμμής 224, υπάρχει μια έξω από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στάση Πανελλήνιος. Η ζωντανή αυτή πληροφόρηση θα βοηθήσει τους επιβάτες να προγραμματίσουν το χρόνο τους και θα μειώσει την αντίληψη του χρόνου της αναμονής. Επιπλέον, δουλεύουμε ένα application, με το οποίο ανά πάσα στιγμή θα έχουμε όλοι στα κινητά μας τηλέφωνα το χρόνο άφιξης του λεωφορείου στη στάση που μας ενδιαφέρει. Εισιτήριο σε λίγο θα μπορείτε να βρείτε σε πολλά περισσότερα περίπτερα μέσω του θερμικού εισιτηρίου ή, ακόμα πιο εύκολα, από τα κινητά μας τηλέφωνα. Τρέχουμε να υιοθετήσουμε τις νέες τεχνολογίες, έτσι ώστε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε και να διευκολύνουμε τις ζωές των ανθρώπων. Και προφανώς έχουμε ως στρατηγική επιλογή τα ψηφιακά δεδομένα να είναι ανοιχτά, ώστε να προκύψουν πολλές εφαρμογές προς όφελος όλων.

4. Μπορείτε για μια στιγμή να φανταστείτε μια κατάσταση όπου έχετε άπειρο χρόνο κι άπειρα χρήματα σαν οργανισμός; Ποιες αλλαγές θα δρομολογούσατε αύριο και γιατί; Σας προειδοποιούμε, θέλουμε να διαβάσουμε κάτι τρελό!

Θα συνέχιζα την επέκταση του μετρό, σίγουρα. Δεν ακούγεται ίσως αρκετά τρελό, αλλά πιστέψτε με είναι απαραίτητο. Είναι το πιο γρήγορο, οικολογικό, αξιόπιστο Μέσο. Θα ανανέωνα το στόλο των λεωφορείων, ώστε να έχουμε τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, θα έκανα πεζόδρομους, λεωφορειολωρίδες και ποδηλατόδρομους στην πόλη. Θα οργάνωνα σεμινάρια εκπαίδευσης για το ανθρώπινο δυναμικό του Ομίλου και θα υποστήριζα μια εκτεταμένη ενημερωτική εκστρατεία στα σχολεία για την αστική κινητικότητα, το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια. Το τρελό ίσως είναι ότι όλα αυτά τα σχεδιάζουμε ήδη! Δεν ξέρω πόσα θα καταφέρουμε να υλοποιήσουμε, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να προσπαθήσουμε.

5. Με όλα αυτά που βλέπετε κι ακούτε καθημερινά, είστε ο κατάλληλος άνθρωπος να μας απαντήσετε: Ο Έλληνας νέος, έχει την κουλτούρα μετακίνησης με τα Μέσα, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό;

Είναι ενδιαφέρον που το επισημαίνετε αυτό. Και για μένα ισχύει ξέρετε, στο Λονδίνο για παράδειγμα, χρησιμοποιούσα με μεγάλη ευκολία το λεωφορείο. Ο ίδιος άνθρωπος που όταν είναι στην Αθήνα θα χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο ή μηχανάκι, όταν βρεθεί σε μια άλλη ευρωπαϊκή πόλη με μεγάλη ευκολία θα χρησιμοποιήσει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτό δείχνει ότι όταν οι δομές λειτουργούν αποτελεσματικά και εμείς αλλάζουμε, προσαρμοζόμαστε.

Γι' αυτό, στόχος δικός μας είναι πρώτα εμείς να αλλάξουμε. Πρώτα θα αλλάξουν οι Συγκοινωνίες Αθηνών και καλούμε τους πολίτες, εσάς ειδικά τους νέους ανθρώπους που θα ορίσετε την πόλη του μέλλοντος, να αγκαλιάσετε τις προσπάθειες που κάνουμε, να μας κρίνετε αλλά να μας κρίνετε χωρίς τη γνωστή προκατάληψη που πολλές φορές ακολουθεί τις εταιρείες του Δημοσίου. Να δείτε τις Συγκοινωνίες Αθηνών “έξω από το κουτί”.

6. Ας υποθέσουμε ότι κάποιος μένει στο Χαλάνδρι και δουλεύει στον Πειραιά. Ποια επιχειρήματα θα του επισημαίνατε για να αφήσει το αυτοκίνητο στο σπίτι και να πάρει το λεωφορείο και το μετρό;

Το μετρό είναι γρήγορο και αξιόπιστο. Με μία αλλαγή στο Μοναστηράκι φθάνει στον προορισμό του. Αν χρειάζεται θα συνδυάσει τη διαδρομή του με το λεωφορείο και θα καταφέρει να βρεθεί στη δουλειά του χωρίς να ξοδέψει χρήματα για βενζίνη ή για παρκινγκ, με 1 ευρώ τη μέρα αν πάρει τη μηνιαία κάρτα, με το ελάχιστο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, χωρίς να ταλαιπωρηθεί ή να αγχωθεί από την κίνηση και βέβαια με ασφάλεια, χωρίς να κινδυνέψει από τα μικροατυχήματα που μπορεί να συμβούν στους επιβαρυμένους δρόμους της πόλης. Ακόμα και για διαδρομές που πραγματικά η επιλογή του αυτοκινήτου δύσκολα αντικαθίσταται, θα πρότεινα και πάλι συνδυασμό των Μέσων. Μιλάω για αλλαγή συνηθειών και στάσης ζωής.

7. Οι φοιτητές, είναι μία κοινωνική ομάδα την οποία δεν πρέπει να πείσετε ιδιαίτερα για να χρησιμοποιήσουν τις συγκοινωνίες. Το κάνουν ούτως ή άλλως καθημερινά. Με την κατάσταση της χώρας γνωστή και το budget περιορισμένο, πώς θα τους πείθατε να χτυπούν εισιτήριο κάθε φορά ή να αγοράζουν μηνιαία κάρτα; Ειλικρινά.

Εύκολο, ειδικά εσείς οι φοιτητές το καταλαβαίνετε, αν όλοι πάρουμε τη μηνιαία κάρτα ή επικυρώνουμε το εισιτήριο μας, προστατεύουμε τις αστικές συγκοινωνίες, συμβάλλουμε στο να υπάρχουν και να εξυπηρετούν καλύτερα όλους μας. Σημαίνει ότι οι Συγκοινωνίες Αθηνών θα έχουν τις απαραίτητες πηγές και τα έσοδα, ώστε να εκσυγχρονιστούν, να βελτιωθούν, να αναβαθμίσουν το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής όλων μας. Από το να συντηρήσουμε τα σημερινά δρομολόγια μέχρι να βάλουμε καινούργια για όλο το βράδυ (night buses) ή να κάνουμε περισσότερες τεχνολογικές εφαρμογές. Όπως βάζουμε στο budget το χρόνο για το καρτοκινητό ή άλλα πράγματα. Το να μην πληρώνεις το εισιτήριο είναι μια ατομική πράξη που στερεί την ποιότητα από τις μετακινήσεις μας στην πόλη. Το να πληρώνεις για αυτή την υπηρεσία, ειδικά εσείς, 15 ευρώ το μήνα, δηλαδή δυο πίτσες ή 3-5 μπύρες, ουσιαστικά μισό ευρώ την ημέρα για απεριόριστες μετακινήσεις, είναι μια πράξη σεβασμού, συλλογικότητας. Μια πράξη θετική για το σύνολο και τον καθένα ξεχωριστά.

8. Όταν ήσασταν εσείς φοιτητής, σε τι κατάσταση βρίσκονταν οι Συγκοινωνίες τότε; Έχουν βελτιωθεί αισθητά σήμερα;

Όταν ήμουν φοιτητής δεν έμενα στην Αθήνα, οπότε δεν έχω ιδιαίτερες προσωπικές αναμνήσεις. Όμως, νομίζω ότι το σημείο καμπής ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004, όταν η Αθήνα απέκτησε συγκοινωνιακή υποδομή εφάμιλλη πολλών πόλεων του εξωτερικού. Η λειτουργία του μετρό, η κατασκευή του τραμ και του προαστιακού, η ανανέωση και ο εκσυγχρονισμός του στόλου των λεωφορείων και τρόλεϊ σε συνδυασμό με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου και της Αττικής Οδού άλλαξαν τα δεδομένα. Ξέρετε, για παράδειγμα, ότι η Αθήνα διαθέτει από τους μεγαλύτερους στόλους λεωφορείων φυσικού αερίου στην Ευρώπη;

Η κρίση, είναι αλήθεια, ήταν τροχοπέδη. Σήμερα όμως προχωράμε. Ο εκσυγχρονισμός του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ με αντιρρυπαντική τεχνολογία, με φυσικό αέριο, με κλιματισμό, με χαμηλοδάπεδα οχήματα για όσους έχουν κινητικά προβλήματα, οι επεκτάσεις του μετρό, το project της Τηλεματικής, η εισαγωγή της έξυπνης κάρτας και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όλα θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών των συγκοινωνιών της πόλης. Στόχος μας είναι οι Συγκοινωνίες Αθηνών να αποτελούν ένα από τα πλεονεκτήματα της πόλης και δείγμα του πολιτισμού της. Και πέρα από χρήσιμες, να γίνουν cool, trendy και να δεθούν με την κοινωνία, καθώς σε αυτή άλλωστε ανήκουν. Χαίρομαι, μάλιστα, ιδιαίτερα που μια συγκριτικά απλή πρωτοβουλία μας, ο διαγωνισμός φωτογραφίας "Είσαι μέσα;" είχε τόσο μεγάλη ανταπόκριση. Έτρεξε αποκλειστικά στο facebook φέτος το καλοκαίρι και 396.000 μοναδικοί χρήστες ήρθαν σε επαφή με το διαγωνισμό, είτε με τις φωτογραφίες τους στα Μέσα, είτε κάνοντας like, share και σχόλια.


9. Ας κλείσουμε με κάτι πιο προσωπικό. Ποια είναι τα 3 πράγματα που θυμάται πιο έντονα ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ, από την εποχή που ήταν φοιτητής;

Τι θυμάμαι πιο έντονα; Τα πάρτι, κυρίως σε σπίτια. Και βέβαια τους φίλους που έκανα από όλο τον κόσμο, όταν δουλεύαμε μαζί για τις διάφορες εργασίες και όχι μόνο. Είχα την τύχη να σπουδάσω σε τρεις πόλεις με ιδιαίτερα διεθνές περιβάλλον η καθεμία, οπότε και σήμερα ξέρω ότι μπορώ να πάω σε διάφορα μέρη και έχω φίλους κάπου να με φιλοξενήσουν… Όχι, τις εργασίες δεν τις θυμάμαι τόσο πολύ! Θυμάμαι φυσικά το στρες των εξετάσεων και το διάβασμα των τελευταίων ημερών. Ειδικά σε κάποια μαθήματα που μου ήταν ακαταλαβίστικα για καιρό, όπως η κβαντομηχανική. Αν θα προσέθετα κάτι ακόμα, ίσως πιο σχετικό με τις αστικές συγκοινωνίες, αυτό θα ήταν τα κόκκινα διώροφα λεωφορεία στο Λονδίνο. Ειδικά το 78 που με πήγαινε από την εστία στο κέντρο και το πανεπιστήμιο. Συχνά έτρεχα για να ανέβω πάνω, ενώ είχε και ολονύκτιο δρομολόγιο, οπότε ήταν πραγματικά πολύτιμο!

Ο «Πρόεδρος» όμως, είναι πραγματικά hi-tech τύπος και δε μένει στα λόγια. Το αποδεικνύει στην πράξη. Αρκούν μερικά δευτερόλεπτα από το βίντεο που ακολουθεί και θα καταλάβετε ακριβώς τι εννοούμε:




ΠΗΓΗ : www.neopolis.gr/
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top