Ανασκόπηση της θητείας του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκανε ο υπουργός και, υποψήφιος στη Β΄ Αθηνών με το ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στην κεντρική προεκλογική του ομιλία.
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στα οφέλη από την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων, στη δημοπράτηση της γραμμής 4 του Μετρό, αλλά και στην εξυγίανση στις αστικές συγκοινωνίες, το σιδηρόδρομο και τα ΕΛΤΑ.
Κύρια σημεία ομιλίας του υπουργού Μεταφορών
Για τους αυτοκινητοδρόμους και τις επεκτάσεις Μετρό: «Όπου κι αν πάτε σήμερα, δουλεύουν εργοτάξια, στους μεγάλους δρόμους, στο μετρό, στον σιδηρόδρομο. Νέα μεγάλα έργα δημοπρατούνται για την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών της χώρας.
Χιλιάδες θέσεις εργασίας έχουν δημιουργηθεί. Οι κατασκευές και τα δημόσια έργα τονώνουν την εθνική οικονομία και τις τοπικές οικονομίες. Η Ελλάδα σύντομα θα έχει υποδομές που θα την καθιστούν τον πιο ανταγωνιστικό χώρο για επενδύσεις στις μεταφορές, στις υποδομές, στην ενέργεια, στα νέα δίκτυα επικοινωνίας.
Και για τους πολίτες της Αθήνας και της Αττικής, οι επεκτάσεις του μετρό και η κατασκευή της νέας γραμμής 4 θα αλλάξουν προς το καλύτερο τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων. Γι αυτό σας λέω ότι αυτό το έργο δημοπρατείται άμεσα.
Από το κτήμα Βεϊκου στο Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό, και από τον Ευαγγελισμό στην Καισαριανή, στα Ιλίσια, στου Ζωγράφου, στο Πανεπιστήμιο, μέχρι τα νοσοκομεία στο Γουδί. Η επέκταση του μετρό από την Ανθούπολη στο Περιστέρι, στο Ίλιον με τρεις νέες στάσεις μετρό».
Για τις αστικές συγκοινωνίες: «Πριν 1,5 χρόνο, όταν ξεκίνησα την θητεία μου στο Υπουργείο, βρήκαμε τις αστικές συγκοινωνίες να λειτουργούν στο όριο, να είναι χρεωμένες, να αντλούν τεράστια ποσά από τον κρατικό προϋπολογισμό. Βρήκα τους εργαζόμενους σε μεγάλη αναστάτωση και ανασφάλεια. Η πρόταση που υπήρχε τότε στο τραπέζι από την τρόικα ήταν 1000 απολύσεις και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Ο δημόσιος χώρος είναι μεγάλη αξία για μας. Δεν μπορούσαμε να ανεχτούμε αυτήν την ήττα της πολιτικής.
Με σχέδιο, εμπιστοσύνη και συνεννόηση με τους χιλιάδες εργαζομένους των αστικών συγκοινωνιών, τους οποίους θέλω δημόσια να ευχαριστήσω για την στάση ευθύνης που έδειξαν, καταφέραμε αυτό που στην αρχή έμοιαζε ακατόρθωτο.Επιτρέψτε μου, να εξάρω την στάση των εργαζομένων και των εκπροσώπων τους στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, που με τον καθημερινό τους αγώνα κρατούν όρθιες τις συγκοινωνίες.
Επίσης, μαζί με μία νέα γενιά ικανών στελεχών στις διοικήσεις, καταφέραμε πολλά. Μαζέψαμε τα ελλείμματα, ανακουφίσαμε τον κρατικό προϋπολογισμό, πετύχαμε εργασιακή ειρήνη, φτιάξαμε νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, μειώσαμε τις τιμές των εισιτηρίων, δεν κάναμε καμία απόλυση, βοηθήσαμε στην εξωστρέφεια των συγκοινωνιών, υλοποιούμε νέα έργα, όπως η τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο».
Για τα ΕΛΤΑ: «Θέλω επίσης να εξάρω δημόσια, τους εργαζόμενους και τους εκπροσώπους τους στα ΕΛ.ΤΑ., όπου πετύχαμε με την συμμετοχή τους, μία μεγάλη ανασυγκρότηση και τα ΕΛΤΑ σήμερα δεν χρηματοδοτούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Μέρα με την μέρα γίνονται μία δημόσια επιχείρηση με νέα προϊόντα με δυναμισμό, με ανταγωνιστικότητα».
Για τον ΟΣΕ: «Επιχειρούμε μία μεγάλη προσπάθεια εκσυγχρονισμού των εταιριών του Ομίλου ΟΣΕ, μαζί με τις Διοικήσεις και τους εργαζόμενους, που πέρυσι απειλούνταν με εκατοντάδες απολύσεις».
Ολόκληρη η ομιλία στο επισυναπτόμενο αρχείο.
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στα οφέλη από την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων, στη δημοπράτηση της γραμμής 4 του Μετρό, αλλά και στην εξυγίανση στις αστικές συγκοινωνίες, το σιδηρόδρομο και τα ΕΛΤΑ.
Κύρια σημεία ομιλίας του υπουργού Μεταφορών
Για τους αυτοκινητοδρόμους και τις επεκτάσεις Μετρό: «Όπου κι αν πάτε σήμερα, δουλεύουν εργοτάξια, στους μεγάλους δρόμους, στο μετρό, στον σιδηρόδρομο. Νέα μεγάλα έργα δημοπρατούνται για την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών της χώρας.
Χιλιάδες θέσεις εργασίας έχουν δημιουργηθεί. Οι κατασκευές και τα δημόσια έργα τονώνουν την εθνική οικονομία και τις τοπικές οικονομίες. Η Ελλάδα σύντομα θα έχει υποδομές που θα την καθιστούν τον πιο ανταγωνιστικό χώρο για επενδύσεις στις μεταφορές, στις υποδομές, στην ενέργεια, στα νέα δίκτυα επικοινωνίας.
Και για τους πολίτες της Αθήνας και της Αττικής, οι επεκτάσεις του μετρό και η κατασκευή της νέας γραμμής 4 θα αλλάξουν προς το καλύτερο τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων. Γι αυτό σας λέω ότι αυτό το έργο δημοπρατείται άμεσα.
Από το κτήμα Βεϊκου στο Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό, και από τον Ευαγγελισμό στην Καισαριανή, στα Ιλίσια, στου Ζωγράφου, στο Πανεπιστήμιο, μέχρι τα νοσοκομεία στο Γουδί. Η επέκταση του μετρό από την Ανθούπολη στο Περιστέρι, στο Ίλιον με τρεις νέες στάσεις μετρό».
Για τις αστικές συγκοινωνίες: «Πριν 1,5 χρόνο, όταν ξεκίνησα την θητεία μου στο Υπουργείο, βρήκαμε τις αστικές συγκοινωνίες να λειτουργούν στο όριο, να είναι χρεωμένες, να αντλούν τεράστια ποσά από τον κρατικό προϋπολογισμό. Βρήκα τους εργαζόμενους σε μεγάλη αναστάτωση και ανασφάλεια. Η πρόταση που υπήρχε τότε στο τραπέζι από την τρόικα ήταν 1000 απολύσεις και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Ο δημόσιος χώρος είναι μεγάλη αξία για μας. Δεν μπορούσαμε να ανεχτούμε αυτήν την ήττα της πολιτικής.
Με σχέδιο, εμπιστοσύνη και συνεννόηση με τους χιλιάδες εργαζομένους των αστικών συγκοινωνιών, τους οποίους θέλω δημόσια να ευχαριστήσω για την στάση ευθύνης που έδειξαν, καταφέραμε αυτό που στην αρχή έμοιαζε ακατόρθωτο.Επιτρέψτε μου, να εξάρω την στάση των εργαζομένων και των εκπροσώπων τους στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, που με τον καθημερινό τους αγώνα κρατούν όρθιες τις συγκοινωνίες.
Επίσης, μαζί με μία νέα γενιά ικανών στελεχών στις διοικήσεις, καταφέραμε πολλά. Μαζέψαμε τα ελλείμματα, ανακουφίσαμε τον κρατικό προϋπολογισμό, πετύχαμε εργασιακή ειρήνη, φτιάξαμε νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, μειώσαμε τις τιμές των εισιτηρίων, δεν κάναμε καμία απόλυση, βοηθήσαμε στην εξωστρέφεια των συγκοινωνιών, υλοποιούμε νέα έργα, όπως η τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο».
Για τα ΕΛΤΑ: «Θέλω επίσης να εξάρω δημόσια, τους εργαζόμενους και τους εκπροσώπους τους στα ΕΛ.ΤΑ., όπου πετύχαμε με την συμμετοχή τους, μία μεγάλη ανασυγκρότηση και τα ΕΛΤΑ σήμερα δεν χρηματοδοτούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Μέρα με την μέρα γίνονται μία δημόσια επιχείρηση με νέα προϊόντα με δυναμισμό, με ανταγωνιστικότητα».
Για τον ΟΣΕ: «Επιχειρούμε μία μεγάλη προσπάθεια εκσυγχρονισμού των εταιριών του Ομίλου ΟΣΕ, μαζί με τις Διοικήσεις και τους εργαζόμενους, που πέρυσι απειλούνταν με εκατοντάδες απολύσεις».
Ολόκληρη η ομιλία στο επισυναπτόμενο αρχείο.