Αναφερόμενος στους καβγάδες επιβατών - ελεγκτών ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων και Θυγατρικών Εταιρειών ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος λέει ότι υπάρχει μια τάση οι επιβάτες να επιτίθενται φραστικά στους ελεγκτές, όμως τα περιστατικά στα λεωφορεία είναι γενικά λίγα.
Ο συνάδελφός του, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου, Απόστολος Κασιμέρης (από την παράταξη Ανεξάρτητη Παρέμβαση) δηλώνει όμως από την πλευρά του ότι οι καβγάδες ελεγκτών - επιβατών είναι συχνοί και εμμέσως πλην σαφώς επιρρίπτει ευθύνες για την πρόκλησή τους στους «εθελοντές» ελεγκτές «που κυνηγούν τον κόσμο» θέλοντας να εξασφαλίσουν το 50% του προστίμου. Διότι έτσι γίνονται οι έλεγχοι στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ. Οι ελεγκτές - που είναι γνωστοί στην πιάτσα των συγκοινωνιών ως «κεφαλοκυνηγοί» - για κάθε παράβαση που βεβαιώνουν στο μπλοκ τους παίρνουν το μισό του ποσού.
«Στις Οδικές Συγκοινωνίες (λεωφορεία και τρόλεϊ) οι ελεγκτές είναι εθελοντές αλλά με πολλά εισαγωγικά», τονίζει ο κ. Κασιμέρης. «Οι μόνιμοι ελεγκτές είναι μόλις 16 άτομα στους περίπου 5.800 εργαζόμενους. Ετσι, αν ένας οδηγός θέλει, μπορεί μετά το ωράριό του, ή και μέσα σε αυτό, να κάνει έλεγχο και θα πάρει το 50% του προστίμου που θα βεβαιώσει σε έναν παραβάτη. Κατά τη γνώμη μου όμως κακώς ασκούν αυτή τη δραστηριότητα. Κυνηγάνε τον κόσμο. Είναι ανήθικο το κίνητρο να παίρνουν το μισό του προστίμου. Είναι ανήθικος στη βάση του αυτός ο τρόπος ελέγχου». Μάλιστα το Συνδικάτο εργαζομένων έχει πάρει απόφαση να μην καλύπτει νομικά και πειθαρχικά τους «εθελοντές» ελεγκτές όταν υπάρχουν καταγγελίες εις βάρος τους.
Οπως προσθέτει ο κ. Κασιμέρης, για να περιοριστούν τα φαινόμενα συμπλοκών η πολιτεία πρέπει να ακολουθήσει κοινωνική πολιτική εξαιρώντας από το κόμιστρο κοινωνικά στρώματα που υποφέρουν (ανέργους, χαμηλόμισθους). «Και, βέβαια, αν η διοίκηση των Συγκοινωνιών ήθελε να βελτιωθεί η κατάσταση θα στελέχωνε λεωφορεία και τρόλεϊ με μόνιμους ελεγκτές».
Λέει ακόμη ότι μία από τις αιτίες για τους συχνούς τσακωμούς επιβατών - ελεγκτών είναι οι ανεπάρκειες στο δίκτυο πώλησης εισιτηρίων. «Ξέρετε ότι πολλοί επιβάτες αδυνατούν να βρουν εισιτήριο και αναγκάζονται να επιβιβαστούν χωρίς να το έχουν; Και μετά ακολουθούν διαπληκτισμοί με ελεγκτές».
Ελεγκτές-μαϊμού. Του ζητάω να περιγράψει επεισόδια που έχουν έρθει σε γνώση του Συνδικάτου και θυμάται το περιστατικό «με δύο οδηγούς λεωφορείων που παρίσταναν τους ελεγκτές», το οποίο είχε αποκαλυφθεί το περασμένο καλοκαίρι. Νεαρή γυναίκα ελέγχθηκε και επειδή δεν είχε εισιτήριο της ζητήθηκε να πληρώσει το πρόστιμο. Ομως δεν είχε χρήματα και οι ελεγκτές την πήγαν σε ΑΤΜ. Τους πλήρωσε και οι ελεγκτές της έδωσαν το απόκομμα της βεβαίωσης παράβασης. Η νεαρή όταν έδινε τα στοιχεία της στους υποτιθέμενους ελεγκτές ξέχασε την ταυτότητά της. Οταν το απόγευμα της ίδιας ημέρας πήγε να την πάρει από τα κεντρικά γραφεία των ΟΣΥ ΑΕ, στον Ρέντη, διαπιστώθηκε ότι το απόκομμα πληρωμής που είχε πάρει ήταν πλαστό. Οι ελεγκτές ήταν ανύπαρκτοι! Οι δύο οδηγοί με τη βοήθεια τυπογράφου είχαν εκδώσει πλαστό μπλοκ και έκαναν ελέγχους.
Ο συνάδελφός του, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου, Απόστολος Κασιμέρης (από την παράταξη Ανεξάρτητη Παρέμβαση) δηλώνει όμως από την πλευρά του ότι οι καβγάδες ελεγκτών - επιβατών είναι συχνοί και εμμέσως πλην σαφώς επιρρίπτει ευθύνες για την πρόκλησή τους στους «εθελοντές» ελεγκτές «που κυνηγούν τον κόσμο» θέλοντας να εξασφαλίσουν το 50% του προστίμου. Διότι έτσι γίνονται οι έλεγχοι στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ. Οι ελεγκτές - που είναι γνωστοί στην πιάτσα των συγκοινωνιών ως «κεφαλοκυνηγοί» - για κάθε παράβαση που βεβαιώνουν στο μπλοκ τους παίρνουν το μισό του ποσού.
«Στις Οδικές Συγκοινωνίες (λεωφορεία και τρόλεϊ) οι ελεγκτές είναι εθελοντές αλλά με πολλά εισαγωγικά», τονίζει ο κ. Κασιμέρης. «Οι μόνιμοι ελεγκτές είναι μόλις 16 άτομα στους περίπου 5.800 εργαζόμενους. Ετσι, αν ένας οδηγός θέλει, μπορεί μετά το ωράριό του, ή και μέσα σε αυτό, να κάνει έλεγχο και θα πάρει το 50% του προστίμου που θα βεβαιώσει σε έναν παραβάτη. Κατά τη γνώμη μου όμως κακώς ασκούν αυτή τη δραστηριότητα. Κυνηγάνε τον κόσμο. Είναι ανήθικο το κίνητρο να παίρνουν το μισό του προστίμου. Είναι ανήθικος στη βάση του αυτός ο τρόπος ελέγχου». Μάλιστα το Συνδικάτο εργαζομένων έχει πάρει απόφαση να μην καλύπτει νομικά και πειθαρχικά τους «εθελοντές» ελεγκτές όταν υπάρχουν καταγγελίες εις βάρος τους.
Οπως προσθέτει ο κ. Κασιμέρης, για να περιοριστούν τα φαινόμενα συμπλοκών η πολιτεία πρέπει να ακολουθήσει κοινωνική πολιτική εξαιρώντας από το κόμιστρο κοινωνικά στρώματα που υποφέρουν (ανέργους, χαμηλόμισθους). «Και, βέβαια, αν η διοίκηση των Συγκοινωνιών ήθελε να βελτιωθεί η κατάσταση θα στελέχωνε λεωφορεία και τρόλεϊ με μόνιμους ελεγκτές».
Λέει ακόμη ότι μία από τις αιτίες για τους συχνούς τσακωμούς επιβατών - ελεγκτών είναι οι ανεπάρκειες στο δίκτυο πώλησης εισιτηρίων. «Ξέρετε ότι πολλοί επιβάτες αδυνατούν να βρουν εισιτήριο και αναγκάζονται να επιβιβαστούν χωρίς να το έχουν; Και μετά ακολουθούν διαπληκτισμοί με ελεγκτές».
Ελεγκτές-μαϊμού. Του ζητάω να περιγράψει επεισόδια που έχουν έρθει σε γνώση του Συνδικάτου και θυμάται το περιστατικό «με δύο οδηγούς λεωφορείων που παρίσταναν τους ελεγκτές», το οποίο είχε αποκαλυφθεί το περασμένο καλοκαίρι. Νεαρή γυναίκα ελέγχθηκε και επειδή δεν είχε εισιτήριο της ζητήθηκε να πληρώσει το πρόστιμο. Ομως δεν είχε χρήματα και οι ελεγκτές την πήγαν σε ΑΤΜ. Τους πλήρωσε και οι ελεγκτές της έδωσαν το απόκομμα της βεβαίωσης παράβασης. Η νεαρή όταν έδινε τα στοιχεία της στους υποτιθέμενους ελεγκτές ξέχασε την ταυτότητά της. Οταν το απόγευμα της ίδιας ημέρας πήγε να την πάρει από τα κεντρικά γραφεία των ΟΣΥ ΑΕ, στον Ρέντη, διαπιστώθηκε ότι το απόκομμα πληρωμής που είχε πάρει ήταν πλαστό. Οι ελεγκτές ήταν ανύπαρκτοι! Οι δύο οδηγοί με τη βοήθεια τυπογράφου είχαν εκδώσει πλαστό μπλοκ και έκαναν ελέγχους.