Στην έλλειψη συντήρησης, τεχνικών αλλά και ανταλλακτικών αποδίδουν οι εργαζόμενοι τις φωτιές που άναψαν σε τέσσερα αστικά λεωφορεία της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) εν κινήσει σε διάφορες περιοχές της Αττικής μέσα σε χρονικό διάστημα μόλις 2,5 μηνών.
Τα απανωτά κρούσματα φωτιάς σε λεωφορεία έχουν σημάνει συναγερμό στη διοίκηση του ΟΑΣΑ που θα πραγματοποιήσει προληπτικούς ελέγχους στα οχήματα για να μην κινδυνεύσουν στο μέλλον οι επιβάτες
Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στις 6.30 το πρωί της περασμένης Πέμπτης με όχημα που ήταν δρομολογημένο στη γραμμή 051 (Ομόνοια - Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού) στην περιοχή του Μεταξουργείου.
Οπως επισημαίνει το μέλος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ, Αποστόλης Κασιμέρης «ευτυχώς οι επιβάτες πρόλαβαν να κατέβουν, ενώ το λεωφορείο δεν καταστράφηκε ολοσχερώς χάρις στην έγκαιρη επέμβαση της Πυροσβεστικής. Είναι το τέταρτο λεωφορείο που πιάνει φωτιά εν κινήσει από την ίδια αιτία, διάτρηση μπλοκ κινητήρα από την μπιέλα και έγχυση λαδιών στον χώρο του κινητήρα από τα οποία και ξεκινά η φωτιά».
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο λεωφορείο που έπιασε φωτιά ήταν σε κενή διαδρομή (χωρίς επιβάτες) στον Κηφισό, στο ύψος της Μεταμόρφωσης. Αποτέλεσμα ήταν το όχημα να καεί ολοσχερώς. Ωστόσο στις άλλες δύο περιπτώσεις τα λεωφορεία είχαν επιβάτες αφού εκτελούσαν προγραμματισμένα δρομολόγια. Το ένα περιστατικό σημειώθηκε στη Λούτσα και το δεύτερο στη Σαρωνίδα χωρίς να υπάρξει τραυματισμός επιβάτη αφού οι οδηγοί αντέδρασαν ψύχραιμα και ακινητοποίησαν άμεσα τα οχήματα κατεβάζοντας έγκαιρα τους επιβάτες.
Αυτό που ανησυχεί περισσότερο τους εργαζομένους στην εταιρεία, είναι ότι μέχρι τώρα τα περιστατικά έχουν σημειωθεί σε ώρες και σημεία, στα οποία οι οδηγοί είχαν άνεση κινήσεων: «Στις περιπτώσεις αυτές ο κόσμος μπόρεσε να απομακρυνθεί με ασφάλεια. Τι θα γινόταν όμως αν κάτι τέτοιο συνέβαινε για παράδειγμα στα στενά της Κυψέλης σε ώρα αιχμής» αναρωτιέται ο κ. Κασιμέρης. Το πρόβλημα αναγνωρίζει και η διοίκηση της εταιρείας: «Πρόκειται για λεωφορεία που έχουν από 1,2 έως 1,5 εκατομμύριο χιλιόμετρα, για πολύ παλιά οχήματα, τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 135, δηλαδή το 40% των λεωφορείων αυτού του τύπου.
Σ΄αυτά εντοπίζεται μια αστοχία υλικού στους κινητήρες, ενώ παράλληλα και η διακοπή της ροής ανταλλακτικών την περίοδο 2010-2012 άφησε τα αποτυπώματά της σ΄αυτά αφού σύμφωνα με τους τεχνικούς δεν γινόταν σωστά η λίπανση των κινητήρων» λέει στο «Εθνος» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου. Επιμένει, όμως, ότι τα λεωφορεία συντηρούνται κανονικά και δεν υφίσταται ζήτημα για την ασφάλεια οδηγών και επιβατών αφού υπάρχουν προειδοποιητικά σήματα και πλέον οι οδηγοί είναι περισσότερο «υποψιασμένοι».
Εντός της επόμενης εβδομάδας, πάντως, και ύστερα από τα αλλεπάλληλα περιστατικά η διοίκηση συστήνει ομάδες τεχνιτών από όλα τα αμαξοστάσια με στόχο τη διενέργεια εντατικών προληπτικών ελέγχων σε περίπου 320 οχήματα, ενώ όπου εντοπιστεί πρόβλημα θα γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις.
Οπως τονίζει ο κ. Οικονόμου, πάντως, το ζήτημα της επιδιόρθωσης των βλαβών δεν είναι μόνο οικονομικό: «Η ανακατασκευή των κινητήρων χρειάζεται και προσωπικό, τεχνίτες που δεν υπάρχουν».
Σήμερα στον στόλο της εταιρείας, συγκαταλέγονται 2.100 λεωφορεία. Δεδομένου ότι ορισμένα απ΄αυτά έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία ή έχουν μόνιμες βλάβες, ο ενεργός στόλος μετρά συνολικά 1.580 λεωφορεία εκ των οποίων δρομολογούνται μόνο τα 1.250 λόγω της μείωσης του συγκοινωνιακού έργου.
Σε επίπεδο εργαζομένων από τα περίπου 5.700 άτομα που απασχολούνται στην εταιρεία, τεχνικοί είναι οι 900, διοικητικοί είναι 300, φύλακες 200, ενώ οι υπόλοιποι είναι οδηγοί. Η διοίκηση υπολογίζει ότι τα κενά μόνο σε οδηγούς φτάνουν τουλάχιστον τα 600 άτομα.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Τα απανωτά κρούσματα φωτιάς σε λεωφορεία έχουν σημάνει συναγερμό στη διοίκηση του ΟΑΣΑ που θα πραγματοποιήσει προληπτικούς ελέγχους στα οχήματα για να μην κινδυνεύσουν στο μέλλον οι επιβάτες
Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στις 6.30 το πρωί της περασμένης Πέμπτης με όχημα που ήταν δρομολογημένο στη γραμμή 051 (Ομόνοια - Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού) στην περιοχή του Μεταξουργείου.
Οπως επισημαίνει το μέλος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ, Αποστόλης Κασιμέρης «ευτυχώς οι επιβάτες πρόλαβαν να κατέβουν, ενώ το λεωφορείο δεν καταστράφηκε ολοσχερώς χάρις στην έγκαιρη επέμβαση της Πυροσβεστικής. Είναι το τέταρτο λεωφορείο που πιάνει φωτιά εν κινήσει από την ίδια αιτία, διάτρηση μπλοκ κινητήρα από την μπιέλα και έγχυση λαδιών στον χώρο του κινητήρα από τα οποία και ξεκινά η φωτιά».
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο λεωφορείο που έπιασε φωτιά ήταν σε κενή διαδρομή (χωρίς επιβάτες) στον Κηφισό, στο ύψος της Μεταμόρφωσης. Αποτέλεσμα ήταν το όχημα να καεί ολοσχερώς. Ωστόσο στις άλλες δύο περιπτώσεις τα λεωφορεία είχαν επιβάτες αφού εκτελούσαν προγραμματισμένα δρομολόγια. Το ένα περιστατικό σημειώθηκε στη Λούτσα και το δεύτερο στη Σαρωνίδα χωρίς να υπάρξει τραυματισμός επιβάτη αφού οι οδηγοί αντέδρασαν ψύχραιμα και ακινητοποίησαν άμεσα τα οχήματα κατεβάζοντας έγκαιρα τους επιβάτες.
Αυτό που ανησυχεί περισσότερο τους εργαζομένους στην εταιρεία, είναι ότι μέχρι τώρα τα περιστατικά έχουν σημειωθεί σε ώρες και σημεία, στα οποία οι οδηγοί είχαν άνεση κινήσεων: «Στις περιπτώσεις αυτές ο κόσμος μπόρεσε να απομακρυνθεί με ασφάλεια. Τι θα γινόταν όμως αν κάτι τέτοιο συνέβαινε για παράδειγμα στα στενά της Κυψέλης σε ώρα αιχμής» αναρωτιέται ο κ. Κασιμέρης. Το πρόβλημα αναγνωρίζει και η διοίκηση της εταιρείας: «Πρόκειται για λεωφορεία που έχουν από 1,2 έως 1,5 εκατομμύριο χιλιόμετρα, για πολύ παλιά οχήματα, τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 135, δηλαδή το 40% των λεωφορείων αυτού του τύπου.
Σ΄αυτά εντοπίζεται μια αστοχία υλικού στους κινητήρες, ενώ παράλληλα και η διακοπή της ροής ανταλλακτικών την περίοδο 2010-2012 άφησε τα αποτυπώματά της σ΄αυτά αφού σύμφωνα με τους τεχνικούς δεν γινόταν σωστά η λίπανση των κινητήρων» λέει στο «Εθνος» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου. Επιμένει, όμως, ότι τα λεωφορεία συντηρούνται κανονικά και δεν υφίσταται ζήτημα για την ασφάλεια οδηγών και επιβατών αφού υπάρχουν προειδοποιητικά σήματα και πλέον οι οδηγοί είναι περισσότερο «υποψιασμένοι».
Εντός της επόμενης εβδομάδας, πάντως, και ύστερα από τα αλλεπάλληλα περιστατικά η διοίκηση συστήνει ομάδες τεχνιτών από όλα τα αμαξοστάσια με στόχο τη διενέργεια εντατικών προληπτικών ελέγχων σε περίπου 320 οχήματα, ενώ όπου εντοπιστεί πρόβλημα θα γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις.
Οπως τονίζει ο κ. Οικονόμου, πάντως, το ζήτημα της επιδιόρθωσης των βλαβών δεν είναι μόνο οικονομικό: «Η ανακατασκευή των κινητήρων χρειάζεται και προσωπικό, τεχνίτες που δεν υπάρχουν».
Σήμερα στον στόλο της εταιρείας, συγκαταλέγονται 2.100 λεωφορεία. Δεδομένου ότι ορισμένα απ΄αυτά έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία ή έχουν μόνιμες βλάβες, ο ενεργός στόλος μετρά συνολικά 1.580 λεωφορεία εκ των οποίων δρομολογούνται μόνο τα 1.250 λόγω της μείωσης του συγκοινωνιακού έργου.
Σε επίπεδο εργαζομένων από τα περίπου 5.700 άτομα που απασχολούνται στην εταιρεία, τεχνικοί είναι οι 900, διοικητικοί είναι 300, φύλακες 200, ενώ οι υπόλοιποι είναι οδηγοί. Η διοίκηση υπολογίζει ότι τα κενά μόνο σε οδηγούς φτάνουν τουλάχιστον τα 600 άτομα.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ