Μεγάλη «τρύπα» φαίνεται πως έχει δημιουργηθεί στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και έτσι το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας καλείται να λάβει άμεσα αποφάσεις, πριν ψηφιστεί το νέο μνημόνιο.
Όπως είχε αποκαλύψει «Το Βήμα», «το σύστημα των δημόσιων μεταφορών της πρωτεύουσας ήδη καταγράφει το 2015 ένα έλλειμμα λειτουργίας που προσεγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ, τα οικονομικά των εταιρειών υπέστησαν καθίζηση λόγω του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης, τα συναρμόδια υπουργεία δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα κοινωνικά εισιτήρια, ενώ η ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα και αναζητεί διακαώς άνω των 20 εκατ. ευρώ για να εξασφαλίσει την καταβολή μισθών και την προμήθεια πετρελαίου τον Ιούλιο».
Σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα αναφέρει ότι οι εταιρείες του ΟΑΣΑ προβληματίζονται ήδη για το σημαντικό πρόβλημα που προκύπτει με τον ΦΠΑ και την άυξησή του σύμφωνα με τα νέα έκτακτα μέτρα που καλείται η κυβέρνηση να λάβει. Όπως εξηγεί υπάρχουν δύο περιπτώσεις: είτε να απορροφηθεί ο ΦΠΑ με αποτέλεσμα να επεκταθεί η τρύπα κατά τουλάχιστον 25 εκατ. Ευρώ σε ετήσια βάση, είτε να μετακυληθεί το κόστος στον επιβάτη, πράγμα που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι τιμές στα εισιτήρια και τις κάρτες. Δηλαδή, η τιμή του εισιτηρίου θα πάει στο 1,30 και η τιμή της μηνιαίας κάρτας στα 33 ευρώ.
Η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων
Έπειτα από την ανακοίνωση από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, ο προσδιορισμός της επιδότησης που θα λάβει ο ΟΑΣΑ έχει λάβει τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος, αναφέρει «Το Βήμα» και τονίζει ότι προκειμένου να εφαρμοστεί σωστά, πρέπει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ να εγκρίνει το μέτρο και στη συνέχεια να εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ).
Η ζημιά από την δωρεάν μετακίνηση Ιουλίου
«Τον φετινό Ιούλιο η απόφαση για δωρεάν μετακίνηση έχει οδηγήσει σε μια απώλεια εσόδων μέχρι στιγμής της τάξεως των 6-7 εκατ. ευρώ, γεγονός που για το μήνα αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση», γράφει σε ανάρτησή του στο Facebook ο επικεφαλής της ΟΣΥ Γιάννης Οικονόμου.
Έτσι, σήμερα, το Δημόσιο καλείται να καλύψει τη ζημιά που προκλήθηκε στις εταιρείες από το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών.
Δείτε ολόκληρη την ανάρτηση του επικεφαλής του ΟΣΥ στο Facebook:
«Η εταιρεία ΟΣΥ αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, η τεράστια μείωση στην κρατική επιχορήγηση και η κατάσταση του στόλου που απαιτεί αυξημένες δαπάνες σε ανταλλακτικά και συντήρηση, είναι οι βασικές αιτίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε» τόνισε.
«Επιπλέον τον φετινό Ιούλιο η απόφαση για δωρεάν μετακίνηση έχει οδηγήσει σε μια απώλεια εσόδων μέχρι στιγμής της τάξεως των 6-7 εκατ. ευρώ, γεγονός που για το μήνα αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Την πραγματικότητα αυτή δεν επιχειρήσαμε ούτε να την κρύψουμε ούτε να την ωραιοποιήσουμε. Αντίθετα την αναδείξαμε, την τελευταία 2ετία, με παρεμβάσεις σε όλες τις αρμόδιες θεσμικές αρχές και ταυτόχρονα με την συνεργασία των υπηρεσιών και των εργαζομένων προσπαθήσαμε - και σε πολλές περιπτώσεις πετύχαμε (καύσιμα - ασφάλιστρα) - να μειώσουμε τις δαπάνες και να αυξήσουμε τα έσοδα από το συγκοινωνιακό έργο» πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.
«Έτσι, ενώ το 2014 ο στόχος που μας είχε τεθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ήταν το έλλειμμά μας να μην ξεπεράσει τα 27 εκατ., περιορίσαμε το έλλειμμα στα 15 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κρατική επιχορήγηση στην εταιρεία για το 2014 ήταν κατά 66 εκατ. ευρώ μικρότερη σε σχέση με το 2013 (το 2013 είχαμε λάβει τακτική επιχορήγηση 143 εκατ. ευρώ και έκτακτη επιχορήγηση για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων 23 εκατ., ενώ το 2014 τακτική επιχορήγηση 100 εκατ. ευρώ)» συνέχισε.
Σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, η κατάσταση της ΟΣΥ έχει ως εξής:
2013
Τακτική κρατική επιχορήγηση: 143.217.202
Έσοδα από συγκοινωνιακό έργο: 109.085.206
Αποτέλεσμα χρήσης: 41.943.223
2014
Τακτική κρατική επιχορήγηση:
Στόχος: 100.290.000
Απολογισμός: 100.290.000
Έσοδα από συγκοινωνιακό έργο:
Στόχος: 112.160.000
Απολογισμός: 117.041.597
Αποτελέσματα χρήσης:
Στόχος: -27.118.000,
Απολογισμός: -15.217.521
2015
Τακτική κρατική επιχορήγηση:
Προϋπολογισμός: 86.595.507
Εκτέλεση 5μήνου 2015: 35.833.333
Έσοδα από συγκοινωνιακό έργο:
Προϋπολογισμός: 121.065.000,
Εκτέλεση 5μήνου 2015: 45.147.663 (δεν έχουν αποδοθεί οι οφειλές των υπουργείων)
Αποτελέσματα χρήσης:
Προϋπολογισμός: -26.598.000
Εκτέλεση 5μήνου 2015: -5.639.412
ΠΗΓΗ.
Όπως είχε αποκαλύψει «Το Βήμα», «το σύστημα των δημόσιων μεταφορών της πρωτεύουσας ήδη καταγράφει το 2015 ένα έλλειμμα λειτουργίας που προσεγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ, τα οικονομικά των εταιρειών υπέστησαν καθίζηση λόγω του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης, τα συναρμόδια υπουργεία δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα κοινωνικά εισιτήρια, ενώ η ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα και αναζητεί διακαώς άνω των 20 εκατ. ευρώ για να εξασφαλίσει την καταβολή μισθών και την προμήθεια πετρελαίου τον Ιούλιο».
Σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα αναφέρει ότι οι εταιρείες του ΟΑΣΑ προβληματίζονται ήδη για το σημαντικό πρόβλημα που προκύπτει με τον ΦΠΑ και την άυξησή του σύμφωνα με τα νέα έκτακτα μέτρα που καλείται η κυβέρνηση να λάβει. Όπως εξηγεί υπάρχουν δύο περιπτώσεις: είτε να απορροφηθεί ο ΦΠΑ με αποτέλεσμα να επεκταθεί η τρύπα κατά τουλάχιστον 25 εκατ. Ευρώ σε ετήσια βάση, είτε να μετακυληθεί το κόστος στον επιβάτη, πράγμα που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι τιμές στα εισιτήρια και τις κάρτες. Δηλαδή, η τιμή του εισιτηρίου θα πάει στο 1,30 και η τιμή της μηνιαίας κάρτας στα 33 ευρώ.
Η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων
Έπειτα από την ανακοίνωση από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, ο προσδιορισμός της επιδότησης που θα λάβει ο ΟΑΣΑ έχει λάβει τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος, αναφέρει «Το Βήμα» και τονίζει ότι προκειμένου να εφαρμοστεί σωστά, πρέπει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ να εγκρίνει το μέτρο και στη συνέχεια να εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ).
Η ζημιά από την δωρεάν μετακίνηση Ιουλίου
«Τον φετινό Ιούλιο η απόφαση για δωρεάν μετακίνηση έχει οδηγήσει σε μια απώλεια εσόδων μέχρι στιγμής της τάξεως των 6-7 εκατ. ευρώ, γεγονός που για το μήνα αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση», γράφει σε ανάρτησή του στο Facebook ο επικεφαλής της ΟΣΥ Γιάννης Οικονόμου.
Έτσι, σήμερα, το Δημόσιο καλείται να καλύψει τη ζημιά που προκλήθηκε στις εταιρείες από το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών.
Δείτε ολόκληρη την ανάρτηση του επικεφαλής του ΟΣΥ στο Facebook:
«Η εταιρεία ΟΣΥ αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, η τεράστια μείωση στην κρατική επιχορήγηση και η κατάσταση του στόλου που απαιτεί αυξημένες δαπάνες σε ανταλλακτικά και συντήρηση, είναι οι βασικές αιτίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε» τόνισε.
«Επιπλέον τον φετινό Ιούλιο η απόφαση για δωρεάν μετακίνηση έχει οδηγήσει σε μια απώλεια εσόδων μέχρι στιγμής της τάξεως των 6-7 εκατ. ευρώ, γεγονός που για το μήνα αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Την πραγματικότητα αυτή δεν επιχειρήσαμε ούτε να την κρύψουμε ούτε να την ωραιοποιήσουμε. Αντίθετα την αναδείξαμε, την τελευταία 2ετία, με παρεμβάσεις σε όλες τις αρμόδιες θεσμικές αρχές και ταυτόχρονα με την συνεργασία των υπηρεσιών και των εργαζομένων προσπαθήσαμε - και σε πολλές περιπτώσεις πετύχαμε (καύσιμα - ασφάλιστρα) - να μειώσουμε τις δαπάνες και να αυξήσουμε τα έσοδα από το συγκοινωνιακό έργο» πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.
«Έτσι, ενώ το 2014 ο στόχος που μας είχε τεθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ήταν το έλλειμμά μας να μην ξεπεράσει τα 27 εκατ., περιορίσαμε το έλλειμμα στα 15 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κρατική επιχορήγηση στην εταιρεία για το 2014 ήταν κατά 66 εκατ. ευρώ μικρότερη σε σχέση με το 2013 (το 2013 είχαμε λάβει τακτική επιχορήγηση 143 εκατ. ευρώ και έκτακτη επιχορήγηση για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων 23 εκατ., ενώ το 2014 τακτική επιχορήγηση 100 εκατ. ευρώ)» συνέχισε.
Σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, η κατάσταση της ΟΣΥ έχει ως εξής:
2013
Τακτική κρατική επιχορήγηση: 143.217.202
Έσοδα από συγκοινωνιακό έργο: 109.085.206
Αποτέλεσμα χρήσης: 41.943.223
2014
Τακτική κρατική επιχορήγηση:
Στόχος: 100.290.000
Απολογισμός: 100.290.000
Έσοδα από συγκοινωνιακό έργο:
Στόχος: 112.160.000
Απολογισμός: 117.041.597
Αποτελέσματα χρήσης:
Στόχος: -27.118.000,
Απολογισμός: -15.217.521
2015
Τακτική κρατική επιχορήγηση:
Προϋπολογισμός: 86.595.507
Εκτέλεση 5μήνου 2015: 35.833.333
Έσοδα από συγκοινωνιακό έργο:
Προϋπολογισμός: 121.065.000,
Εκτέλεση 5μήνου 2015: 45.147.663 (δεν έχουν αποδοθεί οι οφειλές των υπουργείων)
Αποτελέσματα χρήσης:
Προϋπολογισμός: -26.598.000
Εκτέλεση 5μήνου 2015: -5.639.412
ΠΗΓΗ.