Κατά 3 εκατ. υψηλότερη θα είναι η επιδότηση που θα λάβει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) το 2016 σε σχέση με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), παρά το γεγονός ότι ο συγκοινωνιακός φορέας της μακεδονικής πρωτεύουσας πραγματοποιεί υποπολλαπλάσιο μεταφορικό έργο σε σχέση με τον μητροπολιτικό οργανισμό της Αττικής.
Όπως προκύπτει από τον προϋπολογισμό του υπουργείου Υποδομών, που δημοσιεύθηκε στη «Δι@ύγεια» και εγκρίθηκε από τον υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη, η επιχορήγηση του ΟΑΣΘ για το 2016 ανέρχεται σε 89 εκατ. ευρώ, ενώ του ΟΑΣΑ θα φτάσει τα 86 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, το επίμαχο έγγραφο έρχεται σε αντίθεση με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών περί ανάγκης τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης του ΟΑΣΘ, με στόχο την «εξοικονόμηση πόρων από την τροποποίηση του νόμου για τη σκανδαλώδη επιδότηση του ΟΑΣΘ, όπου έχουμε πενταπλάσια επιδότηση από τον ΟΑΣΑ», όπως είχε πει στη Βουλή.
Σύμφωνα με απόρρητη μελέτη του υπουργείου Οικονομικών, την οποία αποκάλυψε «Το Βήμα της Κυριακής» στις 26 Ιανουαρίου 2014, την περίοδο 2007-2013 οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής έλαβαν συνολική επιδότηση 980 εκατ. ευρώ για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Την ίδια στιγμή, το άθροισμα των επιδοτήσεων του ΟΑΣΘ και των αποφάσεων που πέτυχε στα διαιτητικά δικαστήρια έφτασε τα 910 εκατ. ευρώ.
Η μέση ετήσια επιδότηση της ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ) για 143 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα έφτασε τα 140 εκατ. ευρώ, όταν ο ΟΑΣΘ για 42 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα (δηλαδή λιγότερο από το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου σε σύγκριση με την Αθήνα) έλαβε 130 εκατ. ευρώ. Κάθε όχημα της ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ) λαμβάνει επιδότηση περίπου 55.000 ευρώ, όταν κάθε όχημα του ΟΑΣΘ επιδοτείται με 210.000 ευρώ κατ” έτος.
Αντίστοιχα, η επιδότηση ανά εργαζόμενο στην ΟΣΥ είναι 16.000 ευρώ τον χρόνο, όταν στη Θεσσαλονίκη φτάνει τις 50.000 ευρώ, ενώ η επιχορήγηση ανά επιβάτη, η οποία φτάνει τα 20 λεπτά στην ΟΣΥ, κυμαίνεται στα 80 λεπτά στον ΟΑΣΘ και φτάνει στο 100% της αξίας του κομίστρου, σύμφωνα με την ίδια μελέτη.
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι η επιδότηση του ΟΑΣΘ ισούται με τη διαφορά μεταξύ των εσόδων από κόμιστρα και των δαπανών, συν ένα εγγυημένο επιχειρηματικό κέρδος, το οποίο περνά de facto στα έξοδα. Έτσι, η συγκεκριμένη πρόνοια επιτρέπει στον ΟΑΣΘ να αυξάνει τις δαπάνες του και να μετακυλύει το κόστος στον φορολογούμενο.
Πηγή: Tovima
Όπως προκύπτει από τον προϋπολογισμό του υπουργείου Υποδομών, που δημοσιεύθηκε στη «Δι@ύγεια» και εγκρίθηκε από τον υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη, η επιχορήγηση του ΟΑΣΘ για το 2016 ανέρχεται σε 89 εκατ. ευρώ, ενώ του ΟΑΣΑ θα φτάσει τα 86 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, το επίμαχο έγγραφο έρχεται σε αντίθεση με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών περί ανάγκης τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης του ΟΑΣΘ, με στόχο την «εξοικονόμηση πόρων από την τροποποίηση του νόμου για τη σκανδαλώδη επιδότηση του ΟΑΣΘ, όπου έχουμε πενταπλάσια επιδότηση από τον ΟΑΣΑ», όπως είχε πει στη Βουλή.
Σύμφωνα με απόρρητη μελέτη του υπουργείου Οικονομικών, την οποία αποκάλυψε «Το Βήμα της Κυριακής» στις 26 Ιανουαρίου 2014, την περίοδο 2007-2013 οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής έλαβαν συνολική επιδότηση 980 εκατ. ευρώ για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Την ίδια στιγμή, το άθροισμα των επιδοτήσεων του ΟΑΣΘ και των αποφάσεων που πέτυχε στα διαιτητικά δικαστήρια έφτασε τα 910 εκατ. ευρώ.
Η μέση ετήσια επιδότηση της ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ) για 143 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα έφτασε τα 140 εκατ. ευρώ, όταν ο ΟΑΣΘ για 42 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα (δηλαδή λιγότερο από το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου σε σύγκριση με την Αθήνα) έλαβε 130 εκατ. ευρώ. Κάθε όχημα της ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ) λαμβάνει επιδότηση περίπου 55.000 ευρώ, όταν κάθε όχημα του ΟΑΣΘ επιδοτείται με 210.000 ευρώ κατ” έτος.
Αντίστοιχα, η επιδότηση ανά εργαζόμενο στην ΟΣΥ είναι 16.000 ευρώ τον χρόνο, όταν στη Θεσσαλονίκη φτάνει τις 50.000 ευρώ, ενώ η επιχορήγηση ανά επιβάτη, η οποία φτάνει τα 20 λεπτά στην ΟΣΥ, κυμαίνεται στα 80 λεπτά στον ΟΑΣΘ και φτάνει στο 100% της αξίας του κομίστρου, σύμφωνα με την ίδια μελέτη.
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι η επιδότηση του ΟΑΣΘ ισούται με τη διαφορά μεταξύ των εσόδων από κόμιστρα και των δαπανών, συν ένα εγγυημένο επιχειρηματικό κέρδος, το οποίο περνά de facto στα έξοδα. Έτσι, η συγκεκριμένη πρόνοια επιτρέπει στον ΟΑΣΘ να αυξάνει τις δαπάνες του και να μετακυλύει το κόστος στον φορολογούμενο.
Πηγή: Tovima