Προς αποκατάσταση της αλήθειας, σχετικά με όσα υποστήριξε στη Βουλή, στις 16-12-2015, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρ. Σπίρτζης πρέπει να αναφέρω τα ακόλουθα:
1. Αναφορικά με τις δαπάνες λειτουργίας της Νομικής Υπηρεσίας της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ»: Στη Νομική Υπηρεσία της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ» απασχολούνται επτά δικηγόροι (μεταξύ των οποίων ο Νομικός Σύμβουλος Διοίκησης και ο Προϊστάμενος της Νομικής Υπηρεσίας), οι οποίοι πρέπει να επιτελέσουν πολλαπλάσιο έργο αυτού που επιτελούσαν οι δεκαοκτώ δικηγόροι, που απασχολούνταν πριν την συγχώνευση στους τρεις πρώην φορείς (ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ, ΤΡΑΜ).
Ενα σημαντικό τμήμα των εξόδων αφορά ανελαστικά δικαστικά έξοδα (δικαστικοί κλητήρες, παράβολα κλπ) τα οποία σε κάθε περίπτωση θα κατέβαλε η εταιρεία και θα συνεχίσει να καταβάλει.
Ο όγκος δουλειάς των δικηγόρων της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ», είναι δυσανάλογος του αριθμού των, καθόσον πέραν της καθημερινής συνδρομής των στο έργο των Διευθύνσεων της Εταιρείας, κατά τα έτη 2013-2015, συνέδραμαν στη νομική και τη δικαστική υποστήριξη (ΣτΕ, Ελεγκτικό Συνέδριο κ.λ.π) σε περίπου 560 διαγωνισμούς, που διεξήγαγε η «ΣΤΑΣΥ ΑΕ», ενώ χειρίστηκαν και περίπου 400 υποθέσεις, μετέχοντας επίσης σε εξίσου μεγάλο αριθμό δικών.
Η «ΣΤΑΣΥ ΑΕ», λόγω του μεγάλου αριθμού των εργατικών δικών, επί 80 και πλέον αγωγών των εργαζομένων, για τις περικοπές των αποδοχών τους, (Νόμοι 3833/2010, 3845/2010, 3899/2010, 4024/2011 και 4093/2012) για το διάστημα 2013-2015, έπρεπε να χρησιμοποιήσει εξωτερικούς δικηγόρους με ειδίκευση στο εργατικό δίκαιο, καθόσον δεν διέθετε δικηγόρο με εξειδίκευση στο εργατικό δίκαιο.
Η ίδια ως άνω ανάγκη υπήρξε και για τις ποινικές δίκες, ελλείψει ποινικολόγου, οι οποίες είναι πολλές, ενώ υπάρχει συχνή ανάγκη απασχόλησης ποινικολόγου, τόσο λόγω του μεγέθους του δικτύου και των ατυχημάτων, όσο και λόγω της αυξανομένης παραβατικότητας τρίτων κατά τη λειτουργία των μέσων (επιθέσεις σε ελεγκτές, φθορές, graffiti, ατυχήματα, κ.λ.π).
Η ανάθεση υποθέσεων, κυρίως εργατικών και ποινικών σε εξωτερικούς δικηγόρους ήταν απολύτως αναγκαία για την υπεράσπιση των συμφερόντων της εταιρείας και ως τέτοια θα υπάρχει και στο μέλλον, λόγω του μεγάλου αριθμού υποθέσεων και της έλλειψης εργατολόγου και ποινικολόγου μεταξύ των δικηγόρων της εταιρείας.
2. Αναφορικά με το ύψος του μισθού μου, θέλω να επισημάνω ότι αυτός προκύπτει από Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) και το ύψος του είναι το ίδιο για όλους τους Προέδρους των συγκοινωνιακών φορέων.
3. Επειδή κατά την ακρόασή του στη Βουλή ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε σε συνεργασίες και συνομιλίες που είχε μαζί μου, λέγοντας, μάλιστα, ότι «με τον κ. Παπαθανάση έχουμε μιλήσει στο τηλέφωνο χίλιες φορές», θέλω να δηλώσω ότι: Ουδέποτε από τον Ιανουάριο του 2015, οπότε και ανέλαβε τα καθήκοντά του, είχα κάποια τηλεφωνική επικοινωνία ή συνεργασία μαζί του, με εξαίρεση πρόσφατη μεταξύ μας τηλεφωνική επικοινωνία διάρκειας 30 δευτερολέπτων, στην οποία μου ανακοίνωσε την αντικατάστασή μου. Επομένως, δεν γνωρίζω με ποιον συνομίλησε τις άλλες 999 φορές.
1. Αναφορικά με τις δαπάνες λειτουργίας της Νομικής Υπηρεσίας της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ»: Στη Νομική Υπηρεσία της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ» απασχολούνται επτά δικηγόροι (μεταξύ των οποίων ο Νομικός Σύμβουλος Διοίκησης και ο Προϊστάμενος της Νομικής Υπηρεσίας), οι οποίοι πρέπει να επιτελέσουν πολλαπλάσιο έργο αυτού που επιτελούσαν οι δεκαοκτώ δικηγόροι, που απασχολούνταν πριν την συγχώνευση στους τρεις πρώην φορείς (ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ, ΤΡΑΜ).
Ενα σημαντικό τμήμα των εξόδων αφορά ανελαστικά δικαστικά έξοδα (δικαστικοί κλητήρες, παράβολα κλπ) τα οποία σε κάθε περίπτωση θα κατέβαλε η εταιρεία και θα συνεχίσει να καταβάλει.
Ο όγκος δουλειάς των δικηγόρων της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ», είναι δυσανάλογος του αριθμού των, καθόσον πέραν της καθημερινής συνδρομής των στο έργο των Διευθύνσεων της Εταιρείας, κατά τα έτη 2013-2015, συνέδραμαν στη νομική και τη δικαστική υποστήριξη (ΣτΕ, Ελεγκτικό Συνέδριο κ.λ.π) σε περίπου 560 διαγωνισμούς, που διεξήγαγε η «ΣΤΑΣΥ ΑΕ», ενώ χειρίστηκαν και περίπου 400 υποθέσεις, μετέχοντας επίσης σε εξίσου μεγάλο αριθμό δικών.
Η «ΣΤΑΣΥ ΑΕ», λόγω του μεγάλου αριθμού των εργατικών δικών, επί 80 και πλέον αγωγών των εργαζομένων, για τις περικοπές των αποδοχών τους, (Νόμοι 3833/2010, 3845/2010, 3899/2010, 4024/2011 και 4093/2012) για το διάστημα 2013-2015, έπρεπε να χρησιμοποιήσει εξωτερικούς δικηγόρους με ειδίκευση στο εργατικό δίκαιο, καθόσον δεν διέθετε δικηγόρο με εξειδίκευση στο εργατικό δίκαιο.
Η ίδια ως άνω ανάγκη υπήρξε και για τις ποινικές δίκες, ελλείψει ποινικολόγου, οι οποίες είναι πολλές, ενώ υπάρχει συχνή ανάγκη απασχόλησης ποινικολόγου, τόσο λόγω του μεγέθους του δικτύου και των ατυχημάτων, όσο και λόγω της αυξανομένης παραβατικότητας τρίτων κατά τη λειτουργία των μέσων (επιθέσεις σε ελεγκτές, φθορές, graffiti, ατυχήματα, κ.λ.π).
Η ανάθεση υποθέσεων, κυρίως εργατικών και ποινικών σε εξωτερικούς δικηγόρους ήταν απολύτως αναγκαία για την υπεράσπιση των συμφερόντων της εταιρείας και ως τέτοια θα υπάρχει και στο μέλλον, λόγω του μεγάλου αριθμού υποθέσεων και της έλλειψης εργατολόγου και ποινικολόγου μεταξύ των δικηγόρων της εταιρείας.
2. Αναφορικά με το ύψος του μισθού μου, θέλω να επισημάνω ότι αυτός προκύπτει από Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) και το ύψος του είναι το ίδιο για όλους τους Προέδρους των συγκοινωνιακών φορέων.
3. Επειδή κατά την ακρόασή του στη Βουλή ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε σε συνεργασίες και συνομιλίες που είχε μαζί μου, λέγοντας, μάλιστα, ότι «με τον κ. Παπαθανάση έχουμε μιλήσει στο τηλέφωνο χίλιες φορές», θέλω να δηλώσω ότι: Ουδέποτε από τον Ιανουάριο του 2015, οπότε και ανέλαβε τα καθήκοντά του, είχα κάποια τηλεφωνική επικοινωνία ή συνεργασία μαζί του, με εξαίρεση πρόσφατη μεταξύ μας τηλεφωνική επικοινωνία διάρκειας 30 δευτερολέπτων, στην οποία μου ανακοίνωσε την αντικατάστασή μου. Επομένως, δεν γνωρίζω με ποιον συνομίλησε τις άλλες 999 φορές.