Συντάκτης:
Χαρά Τζαναβάρα
Μετωπικές συγκρούσεις συνεχίζει να προκαλεί η τροπολογία του υπουργού Μεταφορών για τον διορισμό διαφορετικών προσώπων στις θέσεις του διευθύνοντος συμβούλου και του προέδρου στους τρεις φορείς των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ). Χθες η Ν.Δ. ζήτησε να γίνει ονομαστική ψηφοφορία, που έχει προγραμματιστεί για σήμερα, ενώ μαζί με το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι σφυροκόπησαν την επιλογή του Χρήστου Σπίρτζη, υποστηρίζοντας ότι σε εποχές λιτότητας αυξάνουν το λειτουργικό κόστος των εταιρειών πάνω από 300.000 ευρώ τον χρόνο.
Στην ουσία η αντιπολίτευση αμφισβητεί την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συνοδεύει την τροπολογία, σύμφωνα με την οποία ο επανακαθορισμός στη συγκρότηση των διοικήσεων σε ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ «δεν προκαλεί επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, ούτε των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης».
Ο υπουργός Μεταφορών, μιλώντας χθες στη Βουλή, αποκάλυψε ότι τα τελευταία χρόνια οι προϋπολογισμοί των εταιρειών είχαν επιβαρυνθεί με ακριβές συμβάσεις που αφορούν συγκεκριμένες εταιρείες επικοινωνίας.
Η τροπολογία κρίθηκε απαραίτητη για να αρθούν ασάφειες του άρθρου 18 του νόμου 4337/2015, που ανέδειξαν την Παρασκευή βουλευτές της Ν.Δ., κατά τη διαδικασία επικύρωσης των νέων διοικήσεων των φορέων από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Συνεργάτης του Χρήστου Σπίρτζη διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» ότι τα τελευταία χρόνια είχαμε το ίδιο πρόσωπο στις δύο θέσεις, παρ’ όλο που το διοικητικό συμβούλιο, από τον ρόλο του, καλείται να επικυρώσει ή να απορρίψει τις αποφάσεις του διευθύνοντος συμβούλου. Υποστήριξε επίσης ότι είναι απαραίτητοι οι δύο διακριτοί ρόλοι για να υλοποιηθούν τα αναπτυξιακά σχέδια των φορέων των αστικών συγκοινωνιών.
Χθες ακολούθησε μπαράζ δηλώσεων και ανακοινώσεων από την αντιπολίτευση. «Ο κ. Σπίρτζης ως "παλαιόν ΠΑΣΟΚ" και "νεοΣΥΡΙΖΑίος" δείχνει τις πραγματικές προθέσεις του. Μοναδικός σκοπός του, την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική και πολιτική φάση της νεότερης Ιστορίας, είναι η "άλωση" του κράτους και οι διορισμοί ημετέρων», ανέφερε ο τομεάρχης της Ν.Δ. Λ. Αυγενάκης.
Για «γιαλαντζί Αριστερά του τίποτα και της συκοφαντίας» κάνει λόγο ο υπεύθυνος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης, που υποστήριξε ότι η αύξηση του λειτουργικού κόστους οδηγεί σε ακριβότερα εισιτήρια στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
«Συνεχίζουν να διορίζουν τους κολλητούς τους και στέλνουν τον λογαριασμό στους πολίτες. Οπως ακριβώς γινόταν εδώ και δεκαετίες», ανέφερε ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης.
Χαρά Τζαναβάρα
Μετωπικές συγκρούσεις συνεχίζει να προκαλεί η τροπολογία του υπουργού Μεταφορών για τον διορισμό διαφορετικών προσώπων στις θέσεις του διευθύνοντος συμβούλου και του προέδρου στους τρεις φορείς των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ). Χθες η Ν.Δ. ζήτησε να γίνει ονομαστική ψηφοφορία, που έχει προγραμματιστεί για σήμερα, ενώ μαζί με το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι σφυροκόπησαν την επιλογή του Χρήστου Σπίρτζη, υποστηρίζοντας ότι σε εποχές λιτότητας αυξάνουν το λειτουργικό κόστος των εταιρειών πάνω από 300.000 ευρώ τον χρόνο.
Στην ουσία η αντιπολίτευση αμφισβητεί την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συνοδεύει την τροπολογία, σύμφωνα με την οποία ο επανακαθορισμός στη συγκρότηση των διοικήσεων σε ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ «δεν προκαλεί επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, ούτε των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης».
Ο υπουργός Μεταφορών, μιλώντας χθες στη Βουλή, αποκάλυψε ότι τα τελευταία χρόνια οι προϋπολογισμοί των εταιρειών είχαν επιβαρυνθεί με ακριβές συμβάσεις που αφορούν συγκεκριμένες εταιρείες επικοινωνίας.
Η τροπολογία κρίθηκε απαραίτητη για να αρθούν ασάφειες του άρθρου 18 του νόμου 4337/2015, που ανέδειξαν την Παρασκευή βουλευτές της Ν.Δ., κατά τη διαδικασία επικύρωσης των νέων διοικήσεων των φορέων από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Συνεργάτης του Χρήστου Σπίρτζη διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» ότι τα τελευταία χρόνια είχαμε το ίδιο πρόσωπο στις δύο θέσεις, παρ’ όλο που το διοικητικό συμβούλιο, από τον ρόλο του, καλείται να επικυρώσει ή να απορρίψει τις αποφάσεις του διευθύνοντος συμβούλου. Υποστήριξε επίσης ότι είναι απαραίτητοι οι δύο διακριτοί ρόλοι για να υλοποιηθούν τα αναπτυξιακά σχέδια των φορέων των αστικών συγκοινωνιών.
Χθες ακολούθησε μπαράζ δηλώσεων και ανακοινώσεων από την αντιπολίτευση. «Ο κ. Σπίρτζης ως "παλαιόν ΠΑΣΟΚ" και "νεοΣΥΡΙΖΑίος" δείχνει τις πραγματικές προθέσεις του. Μοναδικός σκοπός του, την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική και πολιτική φάση της νεότερης Ιστορίας, είναι η "άλωση" του κράτους και οι διορισμοί ημετέρων», ανέφερε ο τομεάρχης της Ν.Δ. Λ. Αυγενάκης.
Για «γιαλαντζί Αριστερά του τίποτα και της συκοφαντίας» κάνει λόγο ο υπεύθυνος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης, που υποστήριξε ότι η αύξηση του λειτουργικού κόστους οδηγεί σε ακριβότερα εισιτήρια στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
«Συνεχίζουν να διορίζουν τους κολλητούς τους και στέλνουν τον λογαριασμό στους πολίτες. Οπως ακριβώς γινόταν εδώ και δεκαετίες», ανέφερε ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης.