Οι αστικές συγκοινωνίες, εντάχθηκαν μαζί με όλη σχεδόν την κινητή και ακίνητη περιουσία του Δημοσίου στο νέο υπερ-ταμείο ιδιωτικοποίησης.
Παρόλα αυτά οι υπουργοί και τα στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχουν το θράσος να λένε πως οι αστικές συγκοινωνίες δεν θα ιδιωτικοποιηθούν αλλά θα …«αξιοποιηθούν».
Μάλιστα ο Υπουργός Υποδομών Χ. Σπρίτζης, σε συνεντεύξεις του, χαρακτήρισε
«επιτυχία της κυβέρνησης» την ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων. Πρόσθεσε δε, πως οι αστικές συγκοινωνίες μέσω της διαχείρισης από το υπερταμείο, θα πάψουν να είναι ελλειμματικές και θα σταματήσει η κατασπατάληση των εσόδων τους.
Ιδιωτικοποίηση και «Αξιοποίηση» είναι συνώνυμα
Για τις μνημονιακές κυβερνήσεις, που εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου ιδιωτικοποίηση και «αξιοποίηση» είναι το ίδιο πράγμα.
Εξάλλου είναι γελοίο υπουργοί και στελέχη της κυβέρνησης να προσπαθούν να πείσουν ότι παρόλο που έβαλαν τις συγκοινωνίες στο ταμείο ιδιωτικοποιήσεων δεν θα τις ιδιωτικοποιήσουν…
Όσον αφορά στο θέμα των ελλειμμάτων…
Σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, όπου το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών είναι (σχετικά) φτηνό, οι αστικές συγκοινωνίες επιδοτούνται (είτε είναι δημόσιες, είτε ιδιωτικές).
Γιατί είναι αδύνατο να έχεις και φτηνό εισιτήριο και συγκοινωνίες χωρίς ελλείμματα.
Τα ελλείμματα μπορούν βέβαια να μειωθούν… Πώς;
Είτε με αύξηση της τιμής του εισιτηρίου,
είτε με μείωση στους μισθούς των εργαζομένων,
είτε με απολύσεις εργαζομένων,
είτε με όλα αυτά μαζί.
Ο κ. Σπίρτζης οφείλει να πει καθαρά με ποιον ή με ποιους από τους παραπάνω τρόπους σχεδιάζει να «εξαλείψει» τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών.
Αληθινά «Σενάρια»
Είτε οι συγκοινωνιακοί φορείς πουληθούν ολόκληροι, είτε σπάσουν σε κομμάτια και πουληθούν χωριστά και σταδιακά (όπως π.χ. ο ΟΣΕ που έσπασε σε 3-4 κομμάτια) η αντίδραση μας πρέπει να είναι η ίδια.
Γιατί αν σήμερα π.χ. αφήσουμε να πάρει ιδιώτης το κόμιστρο, ή τον έλεγχο, ή οτιδήποτε άλλο, δεν θα αργήσει η ημέρα που οδηγοί και λοιποί εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες θα γίνουμε υπάλληλοι ενός εργολάβου που θα έχει πάρει το «έργο» και θα δουλεύουμε για 500 ευρώ.
Και τότε, θα παλεύουμε όπως και οι καθαρίστριες των λεωφορείων για τα αυτονόητα. Για να πληρωθούμε τα δεδουλευμένα μας, κτλ.
Κατάργηση του υπερ-ταμείου ιδιωτικοποιήσεων – Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες – Άμεση αύξηση της επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών
Οι αστικές συγκοινωνίες και όλη η κινητή και ακίνητη δημόσια περιουσία πρέπει να παραμείνουν στο Δημόσιο!
Το υπερ-ταμείο ιδιωτικοποιήσεων (και κάθε παρόμοιο σχήμα) πρέπει να καταργηθεί!
Οι αστικές συγκοινωνίες, ιδιαίτερα σε μια πόλη όπως η Αθήνα, είναι κοινωφέλεια και δεν πρέπει να λειτουργούν με όρους «ιδιωτικής οικονομίας» και «αγοράς».
Όταν ένας φορέας λειτουργεί με βάση την κοινωφέλεια δεν μπορεί να γίνεται λόγος για «ελλείμματα». Όπως η κυβέρνηση δεν μιλά για ελλείμματα στα σχολεία και στα νοσοκομεία, έτσι δεν πρέπει να μιλά για «ελλείμματα» στις αστικές συγκοινωνίες. Η κοινωφέλεια δεν έχει «ελλείμματα». Η κοινωφέλεια επιδοτείται!
Άμεση αύξηση της επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών, στα επίπεδα που απαιτούνται για να καλύπτονται οι μισθοί, τα λειτουργικά έξοδα, τα ανταλλακτικά και η ανανέωση του στόλου των οχημάτων και άμεσες προσλήψεις για την κάλυψη όλων των αναγκών.
Οι αγώνες μας μονόδρομος
ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ θάβουν συστηματικά τους αγώνες μας. Παρά τους πύρινους λόγους που βγάζουν αυτές τις μέρες, δεν περιμένουμε τίποτε διαφορετικό από αυτούς. Δεν θέλουν να προχωρήσουμε σε σοβαρές κινητοποιήσεις. Σε κινητοποιήσεις που να έχουμε ελπίδα να νικήσουμε.
Αν ήθελαν να νικήσουμε θα είχαν ήδη καλέσει σε κοινή σύσκεψη τα ΔΣ όλων των ΔΕΚΟ που μπήκαν στο νέο υπερ-ταμείο ιδιωτικοποιήσεων και θα πρότειναν κοινές απεργίες με διάρκεια και με στόχο να καταργηθεί το υπερ-ταμείο.
Αντί γι’ αυτό καλούν σε μια συνέλευση στο ολυμπιακό κέντρο Άνω Λιοσίων! Το Προεδρείο του Συνδικάτου είναι εξαιρετικά ευρηματικό στο να οργανώνει συνελεύσεις με στόχο τη μικρότερη δυνατή προσέλευση! Εύγε «συνάδελφοι». Την επόμενη φορά συνέλευση στη Θήβα!
Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία έχουμε τη δύναμη να δείξουμε το δρόμο.
Όταν μια χούφτα καθαριστριών κατάφερε με απεργία διαρκείας να αναγκάσει σε υποχώρηση τον εργολάβο και την Ο.ΣΥ. φανταστείτε πόση δύναμη έχει στα χέρια του ένας κλάδος με χιλιάδες εργαζόμενους και με όπλο τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Πρέπει, να προχωρήσουμε σε 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες και να καλέσουμε τους εργαζόμενους κατ’ αρχήν στις υπόλοιπες αστικές συγκοινωνίες και κατά δεύτερον σε όλες τις ΔΕΚΟ και τους φορείς του Δημοσίου που έχουν βγει στο σφυρί, να ακολουθήσουν το παράδειγμα μας και να παλέψουμε όλοι μαζί.
Παρόλα αυτά οι υπουργοί και τα στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχουν το θράσος να λένε πως οι αστικές συγκοινωνίες δεν θα ιδιωτικοποιηθούν αλλά θα …«αξιοποιηθούν».
Μάλιστα ο Υπουργός Υποδομών Χ. Σπρίτζης, σε συνεντεύξεις του, χαρακτήρισε
«επιτυχία της κυβέρνησης» την ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων. Πρόσθεσε δε, πως οι αστικές συγκοινωνίες μέσω της διαχείρισης από το υπερταμείο, θα πάψουν να είναι ελλειμματικές και θα σταματήσει η κατασπατάληση των εσόδων τους.
Ιδιωτικοποίηση και «Αξιοποίηση» είναι συνώνυμα
Για τις μνημονιακές κυβερνήσεις, που εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου ιδιωτικοποίηση και «αξιοποίηση» είναι το ίδιο πράγμα.
Εξάλλου είναι γελοίο υπουργοί και στελέχη της κυβέρνησης να προσπαθούν να πείσουν ότι παρόλο που έβαλαν τις συγκοινωνίες στο ταμείο ιδιωτικοποιήσεων δεν θα τις ιδιωτικοποιήσουν…
Όσον αφορά στο θέμα των ελλειμμάτων…
Σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, όπου το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών είναι (σχετικά) φτηνό, οι αστικές συγκοινωνίες επιδοτούνται (είτε είναι δημόσιες, είτε ιδιωτικές).
Γιατί είναι αδύνατο να έχεις και φτηνό εισιτήριο και συγκοινωνίες χωρίς ελλείμματα.
Τα ελλείμματα μπορούν βέβαια να μειωθούν… Πώς;
Είτε με αύξηση της τιμής του εισιτηρίου,
είτε με μείωση στους μισθούς των εργαζομένων,
είτε με απολύσεις εργαζομένων,
είτε με όλα αυτά μαζί.
Ο κ. Σπίρτζης οφείλει να πει καθαρά με ποιον ή με ποιους από τους παραπάνω τρόπους σχεδιάζει να «εξαλείψει» τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών.
Αληθινά «Σενάρια»
Είτε οι συγκοινωνιακοί φορείς πουληθούν ολόκληροι, είτε σπάσουν σε κομμάτια και πουληθούν χωριστά και σταδιακά (όπως π.χ. ο ΟΣΕ που έσπασε σε 3-4 κομμάτια) η αντίδραση μας πρέπει να είναι η ίδια.
Γιατί αν σήμερα π.χ. αφήσουμε να πάρει ιδιώτης το κόμιστρο, ή τον έλεγχο, ή οτιδήποτε άλλο, δεν θα αργήσει η ημέρα που οδηγοί και λοιποί εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες θα γίνουμε υπάλληλοι ενός εργολάβου που θα έχει πάρει το «έργο» και θα δουλεύουμε για 500 ευρώ.
Και τότε, θα παλεύουμε όπως και οι καθαρίστριες των λεωφορείων για τα αυτονόητα. Για να πληρωθούμε τα δεδουλευμένα μας, κτλ.
Κατάργηση του υπερ-ταμείου ιδιωτικοποιήσεων – Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες – Άμεση αύξηση της επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών
Οι αστικές συγκοινωνίες και όλη η κινητή και ακίνητη δημόσια περιουσία πρέπει να παραμείνουν στο Δημόσιο!
Το υπερ-ταμείο ιδιωτικοποιήσεων (και κάθε παρόμοιο σχήμα) πρέπει να καταργηθεί!
Οι αστικές συγκοινωνίες, ιδιαίτερα σε μια πόλη όπως η Αθήνα, είναι κοινωφέλεια και δεν πρέπει να λειτουργούν με όρους «ιδιωτικής οικονομίας» και «αγοράς».
Όταν ένας φορέας λειτουργεί με βάση την κοινωφέλεια δεν μπορεί να γίνεται λόγος για «ελλείμματα». Όπως η κυβέρνηση δεν μιλά για ελλείμματα στα σχολεία και στα νοσοκομεία, έτσι δεν πρέπει να μιλά για «ελλείμματα» στις αστικές συγκοινωνίες. Η κοινωφέλεια δεν έχει «ελλείμματα». Η κοινωφέλεια επιδοτείται!
Άμεση αύξηση της επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών, στα επίπεδα που απαιτούνται για να καλύπτονται οι μισθοί, τα λειτουργικά έξοδα, τα ανταλλακτικά και η ανανέωση του στόλου των οχημάτων και άμεσες προσλήψεις για την κάλυψη όλων των αναγκών.
Οι αγώνες μας μονόδρομος
ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ θάβουν συστηματικά τους αγώνες μας. Παρά τους πύρινους λόγους που βγάζουν αυτές τις μέρες, δεν περιμένουμε τίποτε διαφορετικό από αυτούς. Δεν θέλουν να προχωρήσουμε σε σοβαρές κινητοποιήσεις. Σε κινητοποιήσεις που να έχουμε ελπίδα να νικήσουμε.
Αν ήθελαν να νικήσουμε θα είχαν ήδη καλέσει σε κοινή σύσκεψη τα ΔΣ όλων των ΔΕΚΟ που μπήκαν στο νέο υπερ-ταμείο ιδιωτικοποιήσεων και θα πρότειναν κοινές απεργίες με διάρκεια και με στόχο να καταργηθεί το υπερ-ταμείο.
Αντί γι’ αυτό καλούν σε μια συνέλευση στο ολυμπιακό κέντρο Άνω Λιοσίων! Το Προεδρείο του Συνδικάτου είναι εξαιρετικά ευρηματικό στο να οργανώνει συνελεύσεις με στόχο τη μικρότερη δυνατή προσέλευση! Εύγε «συνάδελφοι». Την επόμενη φορά συνέλευση στη Θήβα!
Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία έχουμε τη δύναμη να δείξουμε το δρόμο.
Όταν μια χούφτα καθαριστριών κατάφερε με απεργία διαρκείας να αναγκάσει σε υποχώρηση τον εργολάβο και την Ο.ΣΥ. φανταστείτε πόση δύναμη έχει στα χέρια του ένας κλάδος με χιλιάδες εργαζόμενους και με όπλο τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Πρέπει, να προχωρήσουμε σε 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες και να καλέσουμε τους εργαζόμενους κατ’ αρχήν στις υπόλοιπες αστικές συγκοινωνίες και κατά δεύτερον σε όλες τις ΔΕΚΟ και τους φορείς του Δημοσίου που έχουν βγει στο σφυρί, να ακολουθήσουν το παράδειγμα μας και να παλέψουμε όλοι μαζί.