«Οι συγκοινωνίες είναι για μας η πιο σημαντική πτυχή του δημόσιου χώρου», τόνισε ο Γιάννης Σκουμπούρης...
διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), μιλώντας χθες στο 20ό ευρωπαϊκό συνέδριο για τη βιώσιμη κινητικότητα της πλατφόρμας ΕΡΟΜΜ, που οργανώνεται για πρώτη φορά στην Αθήνα.
Αμεσος στόχος του Οργανισμού είναι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ώς τις αρχές του 2017, ενώ δείγμα γραφής για τη νέα διοίκηση είναι οι σχεδιασμοί για τη διευκόλυνση των πολιτών που κινούνται με ποδήλατο.
Με το σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας γίνονται κατά μέσο όρο πάνω από 2 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα, συμπεριλαμβανομένων των μετεπιβιβάσεων.
Από την αρχή της φετινής χρονιάς καταγράφεται μικρή μείωση της επιβατικής κίνησης και αναφέρεται ενδεικτικά ότι τον Απρίλιο οι εισπράξεις μειώθηκαν κατά 4,48%, ενώ ο αριθμός των πωλούμενων εισιτηρίων-καρτών κατά 6%.
Το σύστημα μετρό-Ηλεκτρικού μπορεί να εξασφαλίζει γρήγορη και κυρίως αξιόπιστη μετακίνηση, αλλά πάνω από το 50% των επιβατών εξυπηρετούνται με τα λεωφορεία που φτάνουν σε κάθε γωνιά του λεκανοπεδίου.
Ο στόλος τους έχει μειωθεί στα 1.421 «παραδοσιακά» οχήματα, ενώ υπάρχουν 610 που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο.
«Με την είσοδο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα μπορούμε να εφαρμόσουμε πιο ευέλικτη και κυρίως πιο δίκαιη πολιτική τιμών», ανάφερε στην ομιλία του ο Γ. Σκουμπούρης.
Περιέγραψε τη νέα αρχιτεκτονική των συγκοινωνιών που προβλέπεται να αποκτήσουν ζώνες, στις οποίες θα ισχύουν κλιμακωτές τιμές εισιτηρίων.
«Δεν μπορούμε να έχουμε εισιτήριο 1,40 ευρώ για διαδρομή δύο στάσεων», είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ και πρόσθεσε ότι με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα θα συνυπολογίζεται η διαδρομή και ανάλογα θα διαφοροποιούνται οι τιμές.
Πληροφορίες στα αγγλικά
Η αρχή του νέου μέτρου προβλέπεται να ξεκινήσει από τα λεωφορεία, όπου υπάρχει και η μεγαλύτερη εισιτηριοδιαφυγή, σε αντίθεση με τον προγραμματισμό της προηγούμενης διοίκησης που είχε δώσει προτεραιότητα στο δίκτυο του μετρό.
Το πρώτο βήμα για τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών, που ξεκίνησε στα μέσα του 2014, αφορά τις «έξυπνες» στάσεις.
Το σύστημα βρίσκεται σήμερα σε δοκιμαστική λειτουργία, που δεν είχε προβλεφθεί στη σύμβαση!
Οι Ευρωπαίοι συγκοινωνιολόγοι που συμμετείχαν στο συνέδριο παρατήρησαν ότι οι πληροφορίες για τις στάσεις που παρέχονται μέσα στα λεωφορεία δεν δίνονται και στα αγγλικά.
Ο Γ. Σκουμπούρης τούς διαβεβαίωσε ότι η έλλειψη έχει εντοπιστεί και θα καλυφθεί πολύ σύντομα.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη διευκόλυνση των οδηγών ποδηλάτων από τις αστικές συγκοινωνίες και ανακοίνωσε ότι στο πρόγραμμα για αγορά νέων λεωφορείων προβλέπονται ειδικές διευκολύνσεις για τη μεταφορά τους, που έχουν ελάχιστο κόστος.
Δίνεται όμως έμφαση στη δημιουργία χώρων δίπλα σε κομβικές στάσεις, όπου θα παρκάρουν με ασφάλεια τα ποδήλατα.
Για τον σκοπό αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με τους δήμους, που επεκτείνονται στην αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών για την εκπόνηση νέου master plan...
Χαρά Τζαναβάρα
διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), μιλώντας χθες στο 20ό ευρωπαϊκό συνέδριο για τη βιώσιμη κινητικότητα της πλατφόρμας ΕΡΟΜΜ, που οργανώνεται για πρώτη φορά στην Αθήνα.
Αμεσος στόχος του Οργανισμού είναι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ώς τις αρχές του 2017, ενώ δείγμα γραφής για τη νέα διοίκηση είναι οι σχεδιασμοί για τη διευκόλυνση των πολιτών που κινούνται με ποδήλατο.
Με το σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας γίνονται κατά μέσο όρο πάνω από 2 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα, συμπεριλαμβανομένων των μετεπιβιβάσεων.
Από την αρχή της φετινής χρονιάς καταγράφεται μικρή μείωση της επιβατικής κίνησης και αναφέρεται ενδεικτικά ότι τον Απρίλιο οι εισπράξεις μειώθηκαν κατά 4,48%, ενώ ο αριθμός των πωλούμενων εισιτηρίων-καρτών κατά 6%.
Το σύστημα μετρό-Ηλεκτρικού μπορεί να εξασφαλίζει γρήγορη και κυρίως αξιόπιστη μετακίνηση, αλλά πάνω από το 50% των επιβατών εξυπηρετούνται με τα λεωφορεία που φτάνουν σε κάθε γωνιά του λεκανοπεδίου.
Ο στόλος τους έχει μειωθεί στα 1.421 «παραδοσιακά» οχήματα, ενώ υπάρχουν 610 που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο.
«Με την είσοδο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα μπορούμε να εφαρμόσουμε πιο ευέλικτη και κυρίως πιο δίκαιη πολιτική τιμών», ανάφερε στην ομιλία του ο Γ. Σκουμπούρης.
Περιέγραψε τη νέα αρχιτεκτονική των συγκοινωνιών που προβλέπεται να αποκτήσουν ζώνες, στις οποίες θα ισχύουν κλιμακωτές τιμές εισιτηρίων.
«Δεν μπορούμε να έχουμε εισιτήριο 1,40 ευρώ για διαδρομή δύο στάσεων», είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ και πρόσθεσε ότι με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα θα συνυπολογίζεται η διαδρομή και ανάλογα θα διαφοροποιούνται οι τιμές.
Πληροφορίες στα αγγλικά
Η αρχή του νέου μέτρου προβλέπεται να ξεκινήσει από τα λεωφορεία, όπου υπάρχει και η μεγαλύτερη εισιτηριοδιαφυγή, σε αντίθεση με τον προγραμματισμό της προηγούμενης διοίκησης που είχε δώσει προτεραιότητα στο δίκτυο του μετρό.
Το πρώτο βήμα για τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών, που ξεκίνησε στα μέσα του 2014, αφορά τις «έξυπνες» στάσεις.
Το σύστημα βρίσκεται σήμερα σε δοκιμαστική λειτουργία, που δεν είχε προβλεφθεί στη σύμβαση!
Οι Ευρωπαίοι συγκοινωνιολόγοι που συμμετείχαν στο συνέδριο παρατήρησαν ότι οι πληροφορίες για τις στάσεις που παρέχονται μέσα στα λεωφορεία δεν δίνονται και στα αγγλικά.
Ο Γ. Σκουμπούρης τούς διαβεβαίωσε ότι η έλλειψη έχει εντοπιστεί και θα καλυφθεί πολύ σύντομα.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη διευκόλυνση των οδηγών ποδηλάτων από τις αστικές συγκοινωνίες και ανακοίνωσε ότι στο πρόγραμμα για αγορά νέων λεωφορείων προβλέπονται ειδικές διευκολύνσεις για τη μεταφορά τους, που έχουν ελάχιστο κόστος.
Δίνεται όμως έμφαση στη δημιουργία χώρων δίπλα σε κομβικές στάσεις, όπου θα παρκάρουν με ασφάλεια τα ποδήλατα.
Για τον σκοπό αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με τους δήμους, που επεκτείνονται στην αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών για την εκπόνηση νέου master plan...
Χαρά Τζαναβάρα