Κατατέθηκαν χτες το μεσημέρι τα δεδουλευμένα του μήνα Αυγούστου στους εργαζομένους του ΟΑΣΘ και κατά συνέπεια δεν θα απεργήσουν όπως απειλούσαν όλη την προηγούμενη εβδομάδα
Το υπουργείο είχε διασαφηνισει όταν κατέβαλε τα δεδουλευμένα του προηγούμενου μήνα ότι δεν θα κατέβαλε άλλα αν δεν έπαιρνε αναλυτικες καταστάσεις μισθοδοσίας που να αποδεικνύουν ότι τα 2,8 εκτομμύρια που δινει στον ΟΑΣΘ πηγαίνουν σε μισθοδοσίες και όχι σε άλλες υποχρεώσεις του. Η εργοδοσία έστελνε αποσπασματικά στοιχεία τις τελευταίες μέρες και μόλις προ τριών ημερών έστειλε κάτι σαν συγκεντρωτική κατάσταση, παρότι είχαν περάσει 2 εβδομάδες από την προηγούμενη καταβολή των δεδουλευμένων και γνώριζε το βέτο του υπουργείου (ότι χωρίς τεκμήρια για το «πού πάνε τα λεφτά που δίνει» ώστε να πιστοποιείται ότι κατατιθενται στη μισθοδοσία, δεν θα ξαναδώσει λεφτά στην ιδιωτική επιχείρηση του ΟΑΣΘ εν λευκώ)
Ομως οι Θεσσαλονικείς ζουν το τελευταίο διάστημα με τη σασπένς αν θα έχουν αύριο λεωφορεία να πάνε στις δουλειές τους καθώς οι εργαζόμενοι είχαν αναγγείλει ότι αν μέχρι τις 12 Οκτωβρίου δεν πληρώνονταν άλλο έναν μήνα, θα άρχιζαν πάλι απεργία. Τελικά το θέμα διευθετήθηκε τελευταία στιγμή, και παραμένει όμως απλήρωτος ο Σεπτέμβρης, οπότε έχει συνέχεια το ζήτημα
Υπενθυμιζεται ότι το πρόβλημα είναι αρκετά περίπλοκο, καθώς ο ΟΑΣΘ απαιτεί διαρκώς επιδοτήσεις, το υπουργείο ζητάει παραστατικά που να δικαιολογούν αυτά τα ποσά, ο ΟΑΣΘ δεν τα παρέχει και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ αλλά και οι οδηγοί (κάποιοι από τους οποίους σημειωτέον είναι και μέτοχοι στην επιχείρηση) υποστηριζουν ότι η πολιτεία επιδιώκει να κρατικοποιήσει τις συγκοινωνίες της συμπρωτεύουσας με έμμεσο τρόπο, δηλαδή χρεοκοπώντας τον ΟΑΣΘ, και η πολιτεία απο πλευράς να λέει ότι δεν είναι δυνατόν οι ιδιώτες του ΟΑΣΘ να χρειάζονται τριπλάσια χρήματα από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και να ζητούν διαρκώς επιδοτήσεις χωρίς να αιτιολογούν εγγράφως τα έξοδά τους και τις παροχές τους
Το υπουργείο είχε διασαφηνισει όταν κατέβαλε τα δεδουλευμένα του προηγούμενου μήνα ότι δεν θα κατέβαλε άλλα αν δεν έπαιρνε αναλυτικες καταστάσεις μισθοδοσίας που να αποδεικνύουν ότι τα 2,8 εκτομμύρια που δινει στον ΟΑΣΘ πηγαίνουν σε μισθοδοσίες και όχι σε άλλες υποχρεώσεις του. Η εργοδοσία έστελνε αποσπασματικά στοιχεία τις τελευταίες μέρες και μόλις προ τριών ημερών έστειλε κάτι σαν συγκεντρωτική κατάσταση, παρότι είχαν περάσει 2 εβδομάδες από την προηγούμενη καταβολή των δεδουλευμένων και γνώριζε το βέτο του υπουργείου (ότι χωρίς τεκμήρια για το «πού πάνε τα λεφτά που δίνει» ώστε να πιστοποιείται ότι κατατιθενται στη μισθοδοσία, δεν θα ξαναδώσει λεφτά στην ιδιωτική επιχείρηση του ΟΑΣΘ εν λευκώ)
Ομως οι Θεσσαλονικείς ζουν το τελευταίο διάστημα με τη σασπένς αν θα έχουν αύριο λεωφορεία να πάνε στις δουλειές τους καθώς οι εργαζόμενοι είχαν αναγγείλει ότι αν μέχρι τις 12 Οκτωβρίου δεν πληρώνονταν άλλο έναν μήνα, θα άρχιζαν πάλι απεργία. Τελικά το θέμα διευθετήθηκε τελευταία στιγμή, και παραμένει όμως απλήρωτος ο Σεπτέμβρης, οπότε έχει συνέχεια το ζήτημα
Υπενθυμιζεται ότι το πρόβλημα είναι αρκετά περίπλοκο, καθώς ο ΟΑΣΘ απαιτεί διαρκώς επιδοτήσεις, το υπουργείο ζητάει παραστατικά που να δικαιολογούν αυτά τα ποσά, ο ΟΑΣΘ δεν τα παρέχει και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ αλλά και οι οδηγοί (κάποιοι από τους οποίους σημειωτέον είναι και μέτοχοι στην επιχείρηση) υποστηριζουν ότι η πολιτεία επιδιώκει να κρατικοποιήσει τις συγκοινωνίες της συμπρωτεύουσας με έμμεσο τρόπο, δηλαδή χρεοκοπώντας τον ΟΑΣΘ, και η πολιτεία απο πλευράς να λέει ότι δεν είναι δυνατόν οι ιδιώτες του ΟΑΣΘ να χρειάζονται τριπλάσια χρήματα από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και να ζητούν διαρκώς επιδοτήσεις χωρίς να αιτιολογούν εγγράφως τα έξοδά τους και τις παροχές τους