«Θα αποκατασταθεί με χρήματα των φορολογουμένων», έγραφε ταμπέλα έξω από κατεστραμμένο τηλεφωνικό θάλαμο σε πόλη της Γερμανίας. Ο θάλαμος είχε καταστραφεί από βανδάλους και ο δήμος άφησε περίπου δύο μήνες να περάσουν έως ότου τον επισκευάσει, με την ταμπέλα να βρίσκεται σε περίοπτη θέση. Το περιστατικό μοιράστηκε μαζί μας αναγνώστης της «Κ» πρόσφατα με αφορμή τους βανδαλισμούς σε εξοπλισμό των αστικών συγκοινωνιών, εκφράζοντας απορία «πώς δεν καταλαβαίνουν κάποιοι ότι το να καταστρέφεις ακυρωτικά μηχανήματα ή να μην πληρώνεις εισιτήριο στρέφεται εναντίον σου, καθώς στερεί πόρους από τις εταιρείες και περιορίζει το επίπεδο εξυπηρέτησης που απολαμβάνεις».
Η πολιτεία διατηρεί παθητική στάση απέναντι στις επιθέσεις εναντίον της περιουσίας αλλά ακόμη και εργαζομένων των εταιρειών του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών). Την ίδια αδράνεια επιδεικνύει όσον αφορά την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία αποτελεί ακόμα μεγαλύτερη πληγή για τους συγκοινωνιακούς φορείς. Ελεγχοι δεν διενεργούνται αλλά αυτό αποτελεί κοινό μυστικό.
Το εντυπωσιακότερο όλων είναι ότι οι επιβάτες, ακόμη και οι πιο ευσυνείδητοι, δεν έχουν πρόσβαση στα εισιτήρια. Τα σημεία πώλησης είναι ιδιαίτερα περιορισμένα, πολλά από τα εκδοτήρια στους κεντρικούς σταθμούς δεν λειτουργούν ελλείψει προσωπικού, ενώ κανείς πρέπει να έχει σχεδόν το ακριβές αντίτιμο για να προμηθευτεί εισιτήριο στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς από τα αυτόματα μηχανήματα. Αλλά και τα περισσότερα περίπτερα δεν διαθέτουν πλέον εισιτήρια, με αποτέλεσμα η προμήθειά τους να μοιάζει με άθλο. Η πλειονότητα των περιπτερούχων αρνείται να αγοράσει τις δεσμίδες των 50 ή 100 εισιτηρίων, περιορίζοντας δραματικά τα σημεία πώλησης. Ο περιπτεράς εισπράττει το 4% από κάθε εισιτήριο που πωλεί, ωστόσο για να καταστεί συμφέρουσα η μεταπώληση των εισιτηρίων θα πρέπει ο τζίρος να είναι πολύ διευρυμένος. Αρνητικός παράγοντας επίσης είναι το γεγονός ότι οι δεσμίδες εισιτηρίων προπληρώνονται στον ΟΑΣΑ (για την ακρίβεια στον μεσάζοντα, ο οποίος τα διανέμει στα περίπτερα και εισπράττει το 0,004% για κάθε εισιτήριο) και οι περιπτερούχοι δεν είναι διατεθειμένοι να στερηθούν την όποια ρευστότητα έχουν. Παράλληλα η μάχη κατά της εισιτηριοδιαφυγής παραμένει στα χαρτιά.
Οι συγκοινωνιολόγοι επιμένουν ότι το διάστημα της ελεύθερης μετακίνησης (όταν επιβλήθηκαν τα capital controls το καλοκαίρι του 2015) έχει καθιερώσει μια νοοτροπία ασυδοσίας. Οι πολίτες άργησαν πολύ να επανενταχθούν στη «λογική του εισιτηρίου», και πολλοί «έχουν ξεχάσει με τι μοιάζει το ακυρωτικό μηχάνημα», υποστηρίζουν συγκοινωνιολόγοι, ενώ η απουσία ελέγχων καλλιεργεί ακόμη εντονότερα το κλίμα ανομίας εντός των μέσων μαζικής μεταφοράς. Στα σχέδια του ΟΑΣΑ είναι η δημιουργία ενιαίου Σώματος Ελέγχου Κομίστρου, το οποίο θα ενισχυθεί με 160 άτομα, καθώς το υφιστάμενο προσωπικό δεν επαρκεί. Μετά την κατάργηση των εθελοντών - ελεγκτών, οι οποίοι αποτελούνταν κυρίως από οδηγούς που διεξήγαγαν ελέγχους εκτός του ωραρίου τους, ο αριθμός των ελεγκτών ανέρχεται για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ σε μόλις 21 άτομα για 274 γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Δυσεύρετα εισιτήρια, ανύπαρκτοι έλεγχοι, καθυστερήσεις στα δρομολόγια από τη μία, αλλά ο ΟΑΣΑ επενδύει από την άλλη. Σε τι; Στη διενέργεια έρευνας ικανοποίησης επιβατών από τις υπηρεσίες του συστήματος Τηλεματικής που λειτουργεί εδώ και περίπου έξι μήνες.
Εχοντας λύσει όλα τα προβλήματα των συγκοινωνιών ο ΟΑΣΑ αποφασίζει να κατευθύνει πόρους του (12.400 ευρώ) για την εκπόνηση μελέτης, που θα καταγράψει την ικανοποίηση ή μη των επιβατών από την Τηλεματική. Σημειώνεται ότι τα παράπονα των επιβατών καταγράφονται και από τη σχετική υπηρεσία τηλεφωνικού κέντρου (11185), καθώς και στην ιστοσελίδα στην οποία μπορούν οι επιβάτες να υποβάλλουν τα παράπονά τους.
Πηγή: Kathimerini.gr
Η πολιτεία διατηρεί παθητική στάση απέναντι στις επιθέσεις εναντίον της περιουσίας αλλά ακόμη και εργαζομένων των εταιρειών του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών). Την ίδια αδράνεια επιδεικνύει όσον αφορά την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία αποτελεί ακόμα μεγαλύτερη πληγή για τους συγκοινωνιακούς φορείς. Ελεγχοι δεν διενεργούνται αλλά αυτό αποτελεί κοινό μυστικό.
Το εντυπωσιακότερο όλων είναι ότι οι επιβάτες, ακόμη και οι πιο ευσυνείδητοι, δεν έχουν πρόσβαση στα εισιτήρια. Τα σημεία πώλησης είναι ιδιαίτερα περιορισμένα, πολλά από τα εκδοτήρια στους κεντρικούς σταθμούς δεν λειτουργούν ελλείψει προσωπικού, ενώ κανείς πρέπει να έχει σχεδόν το ακριβές αντίτιμο για να προμηθευτεί εισιτήριο στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς από τα αυτόματα μηχανήματα. Αλλά και τα περισσότερα περίπτερα δεν διαθέτουν πλέον εισιτήρια, με αποτέλεσμα η προμήθειά τους να μοιάζει με άθλο. Η πλειονότητα των περιπτερούχων αρνείται να αγοράσει τις δεσμίδες των 50 ή 100 εισιτηρίων, περιορίζοντας δραματικά τα σημεία πώλησης. Ο περιπτεράς εισπράττει το 4% από κάθε εισιτήριο που πωλεί, ωστόσο για να καταστεί συμφέρουσα η μεταπώληση των εισιτηρίων θα πρέπει ο τζίρος να είναι πολύ διευρυμένος. Αρνητικός παράγοντας επίσης είναι το γεγονός ότι οι δεσμίδες εισιτηρίων προπληρώνονται στον ΟΑΣΑ (για την ακρίβεια στον μεσάζοντα, ο οποίος τα διανέμει στα περίπτερα και εισπράττει το 0,004% για κάθε εισιτήριο) και οι περιπτερούχοι δεν είναι διατεθειμένοι να στερηθούν την όποια ρευστότητα έχουν. Παράλληλα η μάχη κατά της εισιτηριοδιαφυγής παραμένει στα χαρτιά.
Οι συγκοινωνιολόγοι επιμένουν ότι το διάστημα της ελεύθερης μετακίνησης (όταν επιβλήθηκαν τα capital controls το καλοκαίρι του 2015) έχει καθιερώσει μια νοοτροπία ασυδοσίας. Οι πολίτες άργησαν πολύ να επανενταχθούν στη «λογική του εισιτηρίου», και πολλοί «έχουν ξεχάσει με τι μοιάζει το ακυρωτικό μηχάνημα», υποστηρίζουν συγκοινωνιολόγοι, ενώ η απουσία ελέγχων καλλιεργεί ακόμη εντονότερα το κλίμα ανομίας εντός των μέσων μαζικής μεταφοράς. Στα σχέδια του ΟΑΣΑ είναι η δημιουργία ενιαίου Σώματος Ελέγχου Κομίστρου, το οποίο θα ενισχυθεί με 160 άτομα, καθώς το υφιστάμενο προσωπικό δεν επαρκεί. Μετά την κατάργηση των εθελοντών - ελεγκτών, οι οποίοι αποτελούνταν κυρίως από οδηγούς που διεξήγαγαν ελέγχους εκτός του ωραρίου τους, ο αριθμός των ελεγκτών ανέρχεται για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ σε μόλις 21 άτομα για 274 γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Δυσεύρετα εισιτήρια, ανύπαρκτοι έλεγχοι, καθυστερήσεις στα δρομολόγια από τη μία, αλλά ο ΟΑΣΑ επενδύει από την άλλη. Σε τι; Στη διενέργεια έρευνας ικανοποίησης επιβατών από τις υπηρεσίες του συστήματος Τηλεματικής που λειτουργεί εδώ και περίπου έξι μήνες.
Εχοντας λύσει όλα τα προβλήματα των συγκοινωνιών ο ΟΑΣΑ αποφασίζει να κατευθύνει πόρους του (12.400 ευρώ) για την εκπόνηση μελέτης, που θα καταγράψει την ικανοποίηση ή μη των επιβατών από την Τηλεματική. Σημειώνεται ότι τα παράπονα των επιβατών καταγράφονται και από τη σχετική υπηρεσία τηλεφωνικού κέντρου (11185), καθώς και στην ιστοσελίδα στην οποία μπορούν οι επιβάτες να υποβάλλουν τα παράπονά τους.
Πηγή: Kathimerini.gr