Έως τον Φεβρουάριο ο ΟΑΣΑ φιλοδοξεί να εγκαταστήσει το «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου» σε ηλεκτρικό, λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.
Αντίστοιχα, έως τα τέλη Μαρτίου στο μετρό, στο οποίο θα ξεκινήσει η τοποθέτηση των τουρνικέ στις αρχές του χρόνου.
Του Φώτη Φωτεινού
Για το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης των τουρνικέ θα ενημερώνεται και η Ελληνική Αστυνομία, καθώς τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν γίνει στόχος επιθέσεων.
Mάλιστα, ο ΟΑΣΑ προχωρά στην ενίσχυση της συνεργασίας του με την Αστυνομία και έτσι, πρόσθετη αστυνόμευση θα υπάρχει στην περιοχή του Πολυτεχνείου και σε κεντρικούς σταθμούς του ηλεκτρικού και του μετρό.
Αντίστοιχα, έως τα τέλη Μαρτίου στο μετρό, στο οποίο θα ξεκινήσει η τοποθέτηση των τουρνικέ στις αρχές του χρόνου.
Του Φώτη Φωτεινού
Για το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης των τουρνικέ θα ενημερώνεται και η Ελληνική Αστυνομία, καθώς τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν γίνει στόχος επιθέσεων.
Mάλιστα, ο ΟΑΣΑ προχωρά στην ενίσχυση της συνεργασίας του με την Αστυνομία και έτσι, πρόσθετη αστυνόμευση θα υπάρχει στην περιοχή του Πολυτεχνείου και σε κεντρικούς σταθμούς του ηλεκτρικού και του μετρό.
Μάλιστα, «στο τραπέζι έπεσε» η ιδέα εγκατάστασης κουμπιού κινδύνου σε λεωφορεία και τρόλεϊ, ώστε να ενημερώνεται άμεσα η Αστυνομία σε τυχόν απόπειρα επιθέσεων.
Η μεταβατική περίοδος: Και χάρτινο εισιτήριο και ηλεκτρονικό
Για ορισμένο διάστημα, τουλάχιστον μέχρι και την τοποθέτηση του ΑΣΣΚ στο μετρό, θα ισχύει παράλληλα και το υπάρχον χάρτινο εισιτήριο, προκειμένου να εξοικειωθεί το επιβατικό κοινό με το νέο σύστημα.
Επίσης, δεν θα «κλείσει» μονομιάς ο ηλεκτρικός, καθώς περιφερειακοί σταθμοί θα μείνουν ανοιχτοί.
Με το νέο σύστημα, το απλό χάρτινο εισιτήριο και το κουπόνι της μηνιαίας και ετήσιας κάρτας αντικαθίστανται από την «Έξυπνη Κάρτα» και την «Πολλαπλή Κάρτα».
Η «Πολλαπλή Κάρτα» είναι για τους χρήστες που δεν χρησιμοποιούν συστηματικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και αποθηκεύει συγκεκριμένο αριθμό τύπων κομίστρου.
Και με τις δύο κάρτες δεν απαιτείται επαφή στα ειδικά επικυρωτικά των οχημάτων των λεωφορείων και τρόλεϊ και τις πύλες των σταθμών, ενώ οι κάρτες αυτές είναι επαναφορτιζόμενες. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα πληρωμής με χρήση τραπεζικών καρτών.
Πέρα από το ΑΣΣΚ, σε λειτουργία βρίσκεται η τηλεματική, που έχει τοποθετηθεί σε 2.000 οχήματα και 1.000 στάσεις και μάλιστα, 130.000 χρήστες χρησιμοποιούν μέχρι σήμερα τη σχετική εφαρμογή.
Συνοπτικά, ο ΟΑΣΑ εξυπηρετεί ετησίως 352.000.000 επιβάτες που μετακινούνται με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και 279.000.000 επιβάτες που χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ.
ΠΗΓΗ : https://www.metaforespress.gr/
Η μεταβατική περίοδος: Και χάρτινο εισιτήριο και ηλεκτρονικό
Για ορισμένο διάστημα, τουλάχιστον μέχρι και την τοποθέτηση του ΑΣΣΚ στο μετρό, θα ισχύει παράλληλα και το υπάρχον χάρτινο εισιτήριο, προκειμένου να εξοικειωθεί το επιβατικό κοινό με το νέο σύστημα.
Επίσης, δεν θα «κλείσει» μονομιάς ο ηλεκτρικός, καθώς περιφερειακοί σταθμοί θα μείνουν ανοιχτοί.
Με το νέο σύστημα, το απλό χάρτινο εισιτήριο και το κουπόνι της μηνιαίας και ετήσιας κάρτας αντικαθίστανται από την «Έξυπνη Κάρτα» και την «Πολλαπλή Κάρτα».
Η «Πολλαπλή Κάρτα» είναι για τους χρήστες που δεν χρησιμοποιούν συστηματικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και αποθηκεύει συγκεκριμένο αριθμό τύπων κομίστρου.
Και με τις δύο κάρτες δεν απαιτείται επαφή στα ειδικά επικυρωτικά των οχημάτων των λεωφορείων και τρόλεϊ και τις πύλες των σταθμών, ενώ οι κάρτες αυτές είναι επαναφορτιζόμενες. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα πληρωμής με χρήση τραπεζικών καρτών.
Πέρα από το ΑΣΣΚ, σε λειτουργία βρίσκεται η τηλεματική, που έχει τοποθετηθεί σε 2.000 οχήματα και 1.000 στάσεις και μάλιστα, 130.000 χρήστες χρησιμοποιούν μέχρι σήμερα τη σχετική εφαρμογή.
Συνοπτικά, ο ΟΑΣΑ εξυπηρετεί ετησίως 352.000.000 επιβάτες που μετακινούνται με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και 279.000.000 επιβάτες που χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ.
ΠΗΓΗ : https://www.metaforespress.gr/