Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Κατά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων για τη χρήση του 2015, για πρώτη φορά, τουλάχιστον από το 2011, οι ορκωτοί ελεγκτές λογιστές έκρουσαν τον κώδωνα κινδύνου, σημειώνοντας ότι τα ίδια κεφάλαια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) έχουν καταστεί μικρότερα από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου, γεγονός που σημαίνει πως ο οργανισμός βρίσκεται στα πρόθυρα χρεοκοπίας.
Παρόλ’ αυτά, η διοίκηση του ΟΑΣΑ, με πρόσφατη απόφασή της, προχωρά στη διενέργεια έρευνας ικανοποίησης των επιβατών από τις υπηρεσίες του συστήματος Τηλεματικής που τέθηκε σε πλήρη εφαρμογή τον περασμένο Μάιο. Το έργο θα στοιχίσει συνολικά 12.400 ευρώ (με ΦΠΑ), ποσό που θα "γραφεί" στον προϋπολογισμό εξόδων του ΟΑΣΑ.
Ωστόσο, κατά πόσο είναι απαραίτητη η συγκεκριμένη δαπάνη, τη στιγμή που αποτελεί κοινό τόπο ότι η Τηλεματική έχει διαψεύσει τις αρχικές προσδοκίες, δεδομένου ότι το επιβατικό κοινό εξακολουθεί να μην διαθέτει ακριβή πληροφόρηση για τους χρόνους άφιξης των οχημάτων; Αυτό όταν ο ΟΑΣΑ διαθέτει τηλεφωνικό κέντρο (11185) μέσω του οποίου οι επιβάτες μπορούν να υποβάλουν τα παράπονά τους. Μάλιστα, μόνο για τον μήνα Οκτώβριο ο ΟΑΣΑ θα πληρώσει 9.866 ευρώ (απόφαση έγκρισης δαπάνης 520/2016) για υπηρεσίες λειτουργίας τηλεφωνικού κέντρου. Ταυτόχρονα, η κρατική εταιρεία διαθέτει και διαδικτυακή πλατφόρμα υποβολής παραπόνων και αναφοράς συμβάντων.
Ενίσχυση της παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Και μπορεί οι εικόνες σταματημένων λεωφορείων και τρόλεϊ λόγω βλάβης-εσχάτως και εξαιτίας βανδαλισμών (βλ. σχετικές φωτ.) να αποτελούν ρουτίνα, κάνοντας το γύρο του διαδικτύου, όμως ο ΟΑΣΑ έχει αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία τη διοργάνωση τριών διαγωνισμών φωτογραφίας και βίντεο στο Facebook και στο Instagram.
Η σύμβαση αξίας 19.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), της οποίας η ισχύς ξεκίνησε την 1 Ιουλίου και λήγει τον Δεκέμβριο, περιλαμβάνει ακόμη τη δημιουργία νέας σελίδας του ΟΑΣΑ στο Facebook όπως και την υποστήριξη των υπηρεσιών του Οργανισμού στην αξιοποίηση της δυναμικής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επ’ ωφελεία του ΟΑΣΑ.
Μία ακόμη δράση που ολοκληρώνεται το μήνα που εκπνέει σε λίγες εβδομάδες αφορά την μουσική επιμέλεια στις αστικές συγκοινωνίες. Ο ΟΑΣΑ, με μία απόφαση που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, προχώρησε τον περασμένο Σεπτέμβριο στην ανάθεση, σε μουσική επιμελήτρια -μέλος του ΣΥΡΙΖΑ- υπηρεσιών για το συντονισμό και την παρακολούθηση της υλοποίησης προγράμματος πολιτιστικών δράσεων έναντι 3.900 ευρώ. Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης δράσης, όπως, βέβαια, και των προηγούμενων παραμένουν άγνωστα.
Οι αριθμοί της κατάρρευσης
Πάντως, οι αριθμοί δεν είναι σύμμαχοι των τριών παραπάνω επικοινωνιακών – πολιτιστικών δράσεων συνολικού ύψους 35.000 ευρώ.
Τη χρήση του 2015, ο όμιλος ΟΑΣΑ παρουσίασε ζημιές 115,8 εκατ. ευρώ (από 78,4 εκατ.) και αρνητικά ebitda 42,6 εκατ. ευρώ (από 14,9 εκατ.). Το οκτάμηνο του 2016, ο ΟΑΣΑ παρουσίασε έλλειμμα 34 εκατ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2017, η θυγατρική του ΟΑΣΑ, Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. θα παρουσιάσει έλλειμμα 61 εκατ. ευρώ.
Αυτό όταν το 2013 και το 2014 η ΣΤΑΣΥ είχε εμφανίσει λειτουργική κερδοφορία και συνεπώς δεν χρειαζόταν κρατική χρηματοδότηση.
Κατά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων για τη χρήση του 2015, για πρώτη φορά, τουλάχιστον από το 2011, οι ορκωτοί ελεγκτές λογιστές έκρουσαν τον κώδωνα κινδύνου, σημειώνοντας ότι τα ίδια κεφάλαια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) έχουν καταστεί μικρότερα από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου, γεγονός που σημαίνει πως ο οργανισμός βρίσκεται στα πρόθυρα χρεοκοπίας.
Παρόλ’ αυτά, η διοίκηση του ΟΑΣΑ, με πρόσφατη απόφασή της, προχωρά στη διενέργεια έρευνας ικανοποίησης των επιβατών από τις υπηρεσίες του συστήματος Τηλεματικής που τέθηκε σε πλήρη εφαρμογή τον περασμένο Μάιο. Το έργο θα στοιχίσει συνολικά 12.400 ευρώ (με ΦΠΑ), ποσό που θα "γραφεί" στον προϋπολογισμό εξόδων του ΟΑΣΑ.
Ωστόσο, κατά πόσο είναι απαραίτητη η συγκεκριμένη δαπάνη, τη στιγμή που αποτελεί κοινό τόπο ότι η Τηλεματική έχει διαψεύσει τις αρχικές προσδοκίες, δεδομένου ότι το επιβατικό κοινό εξακολουθεί να μην διαθέτει ακριβή πληροφόρηση για τους χρόνους άφιξης των οχημάτων; Αυτό όταν ο ΟΑΣΑ διαθέτει τηλεφωνικό κέντρο (11185) μέσω του οποίου οι επιβάτες μπορούν να υποβάλουν τα παράπονά τους. Μάλιστα, μόνο για τον μήνα Οκτώβριο ο ΟΑΣΑ θα πληρώσει 9.866 ευρώ (απόφαση έγκρισης δαπάνης 520/2016) για υπηρεσίες λειτουργίας τηλεφωνικού κέντρου. Ταυτόχρονα, η κρατική εταιρεία διαθέτει και διαδικτυακή πλατφόρμα υποβολής παραπόνων και αναφοράς συμβάντων.
Ενίσχυση της παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Και μπορεί οι εικόνες σταματημένων λεωφορείων και τρόλεϊ λόγω βλάβης-εσχάτως και εξαιτίας βανδαλισμών (βλ. σχετικές φωτ.) να αποτελούν ρουτίνα, κάνοντας το γύρο του διαδικτύου, όμως ο ΟΑΣΑ έχει αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία τη διοργάνωση τριών διαγωνισμών φωτογραφίας και βίντεο στο Facebook και στο Instagram.
Η σύμβαση αξίας 19.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), της οποίας η ισχύς ξεκίνησε την 1 Ιουλίου και λήγει τον Δεκέμβριο, περιλαμβάνει ακόμη τη δημιουργία νέας σελίδας του ΟΑΣΑ στο Facebook όπως και την υποστήριξη των υπηρεσιών του Οργανισμού στην αξιοποίηση της δυναμικής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επ’ ωφελεία του ΟΑΣΑ.
Μία ακόμη δράση που ολοκληρώνεται το μήνα που εκπνέει σε λίγες εβδομάδες αφορά την μουσική επιμέλεια στις αστικές συγκοινωνίες. Ο ΟΑΣΑ, με μία απόφαση που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, προχώρησε τον περασμένο Σεπτέμβριο στην ανάθεση, σε μουσική επιμελήτρια -μέλος του ΣΥΡΙΖΑ- υπηρεσιών για το συντονισμό και την παρακολούθηση της υλοποίησης προγράμματος πολιτιστικών δράσεων έναντι 3.900 ευρώ. Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης δράσης, όπως, βέβαια, και των προηγούμενων παραμένουν άγνωστα.
Οι αριθμοί της κατάρρευσης
Πάντως, οι αριθμοί δεν είναι σύμμαχοι των τριών παραπάνω επικοινωνιακών – πολιτιστικών δράσεων συνολικού ύψους 35.000 ευρώ.
Τη χρήση του 2015, ο όμιλος ΟΑΣΑ παρουσίασε ζημιές 115,8 εκατ. ευρώ (από 78,4 εκατ.) και αρνητικά ebitda 42,6 εκατ. ευρώ (από 14,9 εκατ.). Το οκτάμηνο του 2016, ο ΟΑΣΑ παρουσίασε έλλειμμα 34 εκατ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2017, η θυγατρική του ΟΑΣΑ, Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. θα παρουσιάσει έλλειμμα 61 εκατ. ευρώ.
Αυτό όταν το 2013 και το 2014 η ΣΤΑΣΥ είχε εμφανίσει λειτουργική κερδοφορία και συνεπώς δεν χρειαζόταν κρατική χρηματοδότηση.
ΠΗΓΗ : http://www.capital.gr/