Απόσπασμα της συνέντευξης, που παραχώρησε ο Υπουργός Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζης στην εκπομπή «LIVE ΝEWS» του τηλεοπτικού σταθμού «Ε», για τις συγκοινωνίες της Αθήνας:
«««ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ερχόμαστε στα δικά σας και στην καθημερινότητα. Να ξεκινήσουμε ας πούμε από τις μεταφορές. Εκεί υπάρχει μια κριτική.
Υπάρχει κριτική για ελλείμματα στις μεταφορές, στις αστικές συγκοινωνίες. Γίνεται κουβέντα ας πούμε και για την Αθήνα. Είναι μια κατάσταση η οποία δεν είναι καλή και για τα εισιτήρια, τα οποία δεν πληρώνονται και για μια συνολική κακή εικόνα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι έτσι ακριβώς. Για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, έχουμε ελλείμματα. Κληρονομήσαμε ελλείμματα πάνω από 90 εκατ. ευρώ. Τα έχουμε δημοσιοποιήσει. Κληρονομήσαμε διαγωνισμούς οι οποίοι είναι να γελάει κανείς.
Δηλαδή ο διαγωνισμός για την προμήθεια των καυσίμων στα αστικά λεωφορεία κρατάει έξι χρόνια. Ξεκίνησε περίπου το 2010. Το ίδιο για τα ελαστικά. Το ίδιο για τα ανταλλακτικά και δε βρήκαμε ένα ευρώ πρόβλεψη στο ΣΕΣ ή στο ΕΣΠΑ για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων.
Γίνεται μια πολύ μεγάλη μάχη για την κατάσταση που βρήκαμε στις αστικές συγκοινωνίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ακούω πάρα πολλά παράπονα για την εισιτηριοδιαφυγή…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα πω βεβαίως για την εισιτηριοδιαφυγή. Εκεί να δείτε τι γέλιο γίνεται. Γιατί μια από τις κριτικές που έχουμε υποστεί και εγώ προσωπικά είναι ότι έχουμε κουβαρντιλίκια και θεσμοθετήσαμε τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Να το δούμε λοιπόν.
Πριν λίγους μήνες εξαρθρώθηκε και πιάστηκε ένα κύκλωμα που έκλεβε εισιτήρια και χρήματα. Πριν ένα - ενάμιση μήνα εξαρθρώθηκε ένα δεύτερο κύκλωμα που τύπωνε πλαστά εισιτήρια και μάλιστα δεν τύπωνε μόνο πλαστά εισιτήρια. Τύπωνε και εισιτήρια κανονικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν αυτοί που είχαν τη σύμβαση και τύπωναν και πλαστά. Αυτά που λέτε είναι έτσι και καλώς τα πράξατε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι θα πει καλώς τα πράξαμε; Κάποιος αυτή την αθλιότητα στις αστικές συγκοινωνίες την χρεώνεται αυτή την κατάσταση. Και αυτή δεν είναι η κυβέρνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εισπράττεται το εισιτήριο σήμερα; Υπάρχει μια λογική που λέει ότι πρέπει να είσαι και αφελής για να πληρώσεις εισιτήριο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι. Κύριε Ευαγγελάτε δεν είναι καθόλου έτσι. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών της Αθήνας πληρώνει εισιτήριο. Το ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής θα αντιμετωπιστεί μέσα στο 2017 με το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Γίνεται μια προσπάθεια για πολύ μεγάλο εκσυγχρονισμό στις αστικές συγκοινωνίες. Ήδη το σύστημα τηλεματικής έχει δώσει στα λεωφορεία μια άλλη πνοή. Το ίδιο θα γίνει και σε πρόσθετες παροχές που θα υπάρχουν και στο μετρό και στα λεωφορεία.
Διαπραγματευόμαστε με την ΕΤΕπ και έχουμε βρει και κάποια χρήματα από το νέο ΕΣΠΑ για να ανανεώσουμε το στόλο των λεωφορείων και αυτά είναι πολύ σημαντικά θέματα. Γιατί;
Γιατί δεν μας νοιάζει μόνο να διορθώσουμε αν θέλετε το κόστος των αστικών συγκοινωνιών. Ο στόχος μας είναι να έχουμε καλύτερο, ποιοτικότερο και ποσοτικότερο έργο στις αστικές συγκοινωνίες.
Να σας φέρω ένα παράδειγμα για να έχετε μια πλήρη εικόνα του τι γινόταν στις αστικές συγκοινωνίες.
Μετά από διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, έξω από τον όρο του ένα προς τέσσερα για τις προσλήψεις, μπορούμε να προσλάβουμε επιτέλους και τρέχει η διαδικασία 780 υπαλλήλους, χωρίς να αυξηθεί το εργασιακό κόστος στις αστικές συγκοινωνίες. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε το νούμερο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι μεγάλο το νούμερο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτά τα χρήματα, δεν είναι χρήματα που θα βγουν από την τσέπη του ελληνικού λαού. Είναι χρήματα που τα πλήρωναν οι αστικές συγκοινωνίες σε υπερωρίες που θα ελεγχθεί αν ήταν πραγματικές ή όχι, σε ρεπό και όλα τα υπόλοιπα. »»»
ΠΗΓΗ: yme.gr
ΠΗΓΗ: http://www.trolleatzis.com/
«««ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ερχόμαστε στα δικά σας και στην καθημερινότητα. Να ξεκινήσουμε ας πούμε από τις μεταφορές. Εκεί υπάρχει μια κριτική.
Υπάρχει κριτική για ελλείμματα στις μεταφορές, στις αστικές συγκοινωνίες. Γίνεται κουβέντα ας πούμε και για την Αθήνα. Είναι μια κατάσταση η οποία δεν είναι καλή και για τα εισιτήρια, τα οποία δεν πληρώνονται και για μια συνολική κακή εικόνα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι έτσι ακριβώς. Για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, έχουμε ελλείμματα. Κληρονομήσαμε ελλείμματα πάνω από 90 εκατ. ευρώ. Τα έχουμε δημοσιοποιήσει. Κληρονομήσαμε διαγωνισμούς οι οποίοι είναι να γελάει κανείς.
Δηλαδή ο διαγωνισμός για την προμήθεια των καυσίμων στα αστικά λεωφορεία κρατάει έξι χρόνια. Ξεκίνησε περίπου το 2010. Το ίδιο για τα ελαστικά. Το ίδιο για τα ανταλλακτικά και δε βρήκαμε ένα ευρώ πρόβλεψη στο ΣΕΣ ή στο ΕΣΠΑ για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων.
Γίνεται μια πολύ μεγάλη μάχη για την κατάσταση που βρήκαμε στις αστικές συγκοινωνίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ακούω πάρα πολλά παράπονα για την εισιτηριοδιαφυγή…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα πω βεβαίως για την εισιτηριοδιαφυγή. Εκεί να δείτε τι γέλιο γίνεται. Γιατί μια από τις κριτικές που έχουμε υποστεί και εγώ προσωπικά είναι ότι έχουμε κουβαρντιλίκια και θεσμοθετήσαμε τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Να το δούμε λοιπόν.
Πριν λίγους μήνες εξαρθρώθηκε και πιάστηκε ένα κύκλωμα που έκλεβε εισιτήρια και χρήματα. Πριν ένα - ενάμιση μήνα εξαρθρώθηκε ένα δεύτερο κύκλωμα που τύπωνε πλαστά εισιτήρια και μάλιστα δεν τύπωνε μόνο πλαστά εισιτήρια. Τύπωνε και εισιτήρια κανονικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν αυτοί που είχαν τη σύμβαση και τύπωναν και πλαστά. Αυτά που λέτε είναι έτσι και καλώς τα πράξατε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι θα πει καλώς τα πράξαμε; Κάποιος αυτή την αθλιότητα στις αστικές συγκοινωνίες την χρεώνεται αυτή την κατάσταση. Και αυτή δεν είναι η κυβέρνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εισπράττεται το εισιτήριο σήμερα; Υπάρχει μια λογική που λέει ότι πρέπει να είσαι και αφελής για να πληρώσεις εισιτήριο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι. Κύριε Ευαγγελάτε δεν είναι καθόλου έτσι. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών της Αθήνας πληρώνει εισιτήριο. Το ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής θα αντιμετωπιστεί μέσα στο 2017 με το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Γίνεται μια προσπάθεια για πολύ μεγάλο εκσυγχρονισμό στις αστικές συγκοινωνίες. Ήδη το σύστημα τηλεματικής έχει δώσει στα λεωφορεία μια άλλη πνοή. Το ίδιο θα γίνει και σε πρόσθετες παροχές που θα υπάρχουν και στο μετρό και στα λεωφορεία.
Διαπραγματευόμαστε με την ΕΤΕπ και έχουμε βρει και κάποια χρήματα από το νέο ΕΣΠΑ για να ανανεώσουμε το στόλο των λεωφορείων και αυτά είναι πολύ σημαντικά θέματα. Γιατί;
Γιατί δεν μας νοιάζει μόνο να διορθώσουμε αν θέλετε το κόστος των αστικών συγκοινωνιών. Ο στόχος μας είναι να έχουμε καλύτερο, ποιοτικότερο και ποσοτικότερο έργο στις αστικές συγκοινωνίες.
Να σας φέρω ένα παράδειγμα για να έχετε μια πλήρη εικόνα του τι γινόταν στις αστικές συγκοινωνίες.
Μετά από διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, έξω από τον όρο του ένα προς τέσσερα για τις προσλήψεις, μπορούμε να προσλάβουμε επιτέλους και τρέχει η διαδικασία 780 υπαλλήλους, χωρίς να αυξηθεί το εργασιακό κόστος στις αστικές συγκοινωνίες. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε το νούμερο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι μεγάλο το νούμερο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτά τα χρήματα, δεν είναι χρήματα που θα βγουν από την τσέπη του ελληνικού λαού. Είναι χρήματα που τα πλήρωναν οι αστικές συγκοινωνίες σε υπερωρίες που θα ελεγχθεί αν ήταν πραγματικές ή όχι, σε ρεπό και όλα τα υπόλοιπα. »»»
ΠΗΓΗ: yme.gr
ΠΗΓΗ: http://www.trolleatzis.com/