Περισσότερες από 3.200 προσωποποιημένες κάρτες ATH.ENA Card, οι οποίες αντικαθιστούν τις σημερινές κάρτες απεριορίστων διαδρομών, εκδόθηκαν τη Δευτέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ. Ωστόσο, παρά τη διεύρυνση των σημείων πώλησης της νέας κάρτας που υποστηρίζει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, χθες στο Σύνταγμα υπήρχε συνωστισμός.
Πάντως, αρκετοί επιβάτες έφευγαν από την ουρά, όταν ενημερώνονταν από τους υπαλλήλους του οργανισμού πως μπορούν να εκδώσουν την κάρτα και σε άλλους σταθμούς.
Χθες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, υπό τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Θάνο Βούρδα με τη συμμετοχή των επικεφαλής των συγκοινωνιακών φορέων και της εταιρείας που ανέπτυξε και διαχειρίζεται το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και οι ουρές.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ στη χθεσινή σύσκεψη αποφασίστηκε ότι οι κάτοχοι των σημερινών καρτών να υποβάλουν έναν ανοιχτό φάκελο ο οποίος θα περιέχει μια φωτογραφία τους, φωτοτυπία της υπάρχουσας κάρτας, έγγραφο που αποδεικνύει τον ΑΜΚΑ τους και έναν οκταψήφιο κωδικό, ο οποίος είναι απαραίτητος σε περίπτωση που χαθεί η κάρτα. Στον φάκελο θα αναγράφεται το όνομα και η διεύθυνση των κατόχων.
Οι φάκελοι θα συγκεντρώνονται σε σημεία όπου υπάρχουν τερματικά έκδοσης καρτών και κατά τη διάρκεια της νύχτας, εργαζόμενοι του αναδόχου μαζί με υπαλλήλους του ΟΑΣΑ θα εκδίδουν τις νέες ηλεκτρονικές κάρτες. Στη συνέχεια, οι φάκελοι θα διοχετεύονται στα ΕΛΤΑ τα οποία θα ταχυδρομούν τις νέες κάρτες στους κατόχους τους. Εξετάστηκε, επίσης, το ενδεχόμενο να υπάρξει προμήθεια άλλων 30 τερματικών έκδοσης καρτών, τα οποία θα εγκατασταθούν σε σταθμούς που υπάρχει μεγάλη προσέλευση κόσμου, προκειμένου να είναι ταχύτερη η διαδικασία έκδοσης.
Η διοίκηση του ΟΑΣΑ, που βλέπει τις μεγάλες ουρές, ειδικά στον σταθμό Συντάγματος του μετρό, υποστηρίζει πως «η διαδικασία που ακολουθείται είναι σύμφωνη με την άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα , η οποία προβλέπει φυσική παρουσία, κατά την έκδοση, για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων».
Όπως εξηγούν από τον οργανισμό, αυτό συμβαίνει μόνο κατά την πρώτη φορά που εκδίδεται η νέα ηλεκτρονική κάρτα. Ο κάτοχος της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας, εάν το επιθυμεί, μπορεί να αποφύγει τη «φόρτωσή» της στα εκδοτήρια. Μπορεί να την επαναφορτίζει από το διαδίκτυο (www.athenacard.gr) ή από τα αυτόματα μηχανήματα που υπάρχουν στους σταθμούς του μετρό κ.λπ.
Ακόμα και οι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου θα πρέπει να εκδώσουν προσωποποιημένη ATH.ENA Card, προσκομίζοντας στα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card τα απαραίτητα παραστατικά, όπως γίνεται με το χάρτινο εισιτήριο και κάρτες. Η ATH.ENA Card που θα εκδοθεί στο όνομά τους, θα επιτρέπει τη δωρεάν μετακίνηση καθ’ όλη τη χρονική περίοδο που διαρκεί το σχετικό δικαίωμα.
Η ταλαιπωρία περιορίζεται στους κατόχους των καρτών απεριορίστων διαδρομών καθώς συνεχίζεται κανονικά η διάθεση του πολλαπλού ηλεκτρονικού εισιτηρίου (ΑΤΗ.ΕΝΑ Τicket) και της απρόσωπης ηλεκτρονικής κάρτας (απρόσωπη ATH.ENA Card). Για να πάρει κάποιος επιβάτης την απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα πρέπει να αποκτήσει εισιτήρια αξίας τουλάχιστον 7 ευρώ.
Οσοι, πάντως, προμηθευτούν για πρώτη φορά το πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο πρέπει να γνωρίζουν πως δεν μπορούν να το επαναφορτίσουν με μόνο ένα εισιτήριο του 1,4 ευρώ. Πρέπει είτε να αγοράσουν πέντε εισιτήρια και να πληρώσουν 7 ευρώ (5 Χ 1,4 ευρώ) ή να αγοράσουν 10 εισιτήρια και να κερδίσουν ένα εισιτήριο δώρο. Δηλαδή η κάρτα τους θα φορτιστεί με 11 εισιτήρια, με τη μέση τιμή να πέφτει από το 1,4 ευρώ στο 1,27 ευρώ.
Αντίστοιχα, επί του παρόντος, στην απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENA Card), ο επιβάτης μπορεί να την προμηθευτεί, την πρώτη φορά, με το προϊόν 5 + 0, δηλαδή με 5 ενιαία εισιτήρια (5 Χ 1,4 ευρώ = 7 ευρώ). Ωστόσο, την επόμενη φορά μπορεί να την επαναφορτίσει με 1,4 ευρώ, δηλαδή με 1 διαδρομή, που είναι το ενιαίο εισιτήριο.
Τόσο η ηλεκτρονική κάρτα (ΑΤΗ.ΕΝΑ Card), όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket) είναι «έξυπνα», καθώς μπορούν να επαναφορτιστούν.
Οσοι επιβάτες έχουν απορίες για τη λειτουργία του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Μετά τη χθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, έγινε γνωστό πως μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση των 650 μηχανημάτων POS, τα οποία έχουν παραδοθεί στον ΟΑΣΑ, με τα συστήματα των τραπεζών. Το ίδιο ισχύει και για τα τερματικά έκδοσης καρτών και εισιτηρίων στα εκδοτήρια των σταθμών, αλλά και για τις φορητές συσκευές ελέγχου καρτών που χρησιμοποιούν οι ελεγκτές του οργανισμού.
Φώτης Κόλλιαςfotisk2@euro2day.gr
Πάντως, αρκετοί επιβάτες έφευγαν από την ουρά, όταν ενημερώνονταν από τους υπαλλήλους του οργανισμού πως μπορούν να εκδώσουν την κάρτα και σε άλλους σταθμούς.
Χθες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, υπό τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Θάνο Βούρδα με τη συμμετοχή των επικεφαλής των συγκοινωνιακών φορέων και της εταιρείας που ανέπτυξε και διαχειρίζεται το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και οι ουρές.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ στη χθεσινή σύσκεψη αποφασίστηκε ότι οι κάτοχοι των σημερινών καρτών να υποβάλουν έναν ανοιχτό φάκελο ο οποίος θα περιέχει μια φωτογραφία τους, φωτοτυπία της υπάρχουσας κάρτας, έγγραφο που αποδεικνύει τον ΑΜΚΑ τους και έναν οκταψήφιο κωδικό, ο οποίος είναι απαραίτητος σε περίπτωση που χαθεί η κάρτα. Στον φάκελο θα αναγράφεται το όνομα και η διεύθυνση των κατόχων.
Οι φάκελοι θα συγκεντρώνονται σε σημεία όπου υπάρχουν τερματικά έκδοσης καρτών και κατά τη διάρκεια της νύχτας, εργαζόμενοι του αναδόχου μαζί με υπαλλήλους του ΟΑΣΑ θα εκδίδουν τις νέες ηλεκτρονικές κάρτες. Στη συνέχεια, οι φάκελοι θα διοχετεύονται στα ΕΛΤΑ τα οποία θα ταχυδρομούν τις νέες κάρτες στους κατόχους τους. Εξετάστηκε, επίσης, το ενδεχόμενο να υπάρξει προμήθεια άλλων 30 τερματικών έκδοσης καρτών, τα οποία θα εγκατασταθούν σε σταθμούς που υπάρχει μεγάλη προσέλευση κόσμου, προκειμένου να είναι ταχύτερη η διαδικασία έκδοσης.
Η διοίκηση του ΟΑΣΑ, που βλέπει τις μεγάλες ουρές, ειδικά στον σταθμό Συντάγματος του μετρό, υποστηρίζει πως «η διαδικασία που ακολουθείται είναι σύμφωνη με την άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα , η οποία προβλέπει φυσική παρουσία, κατά την έκδοση, για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων».
Όπως εξηγούν από τον οργανισμό, αυτό συμβαίνει μόνο κατά την πρώτη φορά που εκδίδεται η νέα ηλεκτρονική κάρτα. Ο κάτοχος της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας, εάν το επιθυμεί, μπορεί να αποφύγει τη «φόρτωσή» της στα εκδοτήρια. Μπορεί να την επαναφορτίζει από το διαδίκτυο (www.athenacard.gr) ή από τα αυτόματα μηχανήματα που υπάρχουν στους σταθμούς του μετρό κ.λπ.
Ακόμα και οι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου θα πρέπει να εκδώσουν προσωποποιημένη ATH.ENA Card, προσκομίζοντας στα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card τα απαραίτητα παραστατικά, όπως γίνεται με το χάρτινο εισιτήριο και κάρτες. Η ATH.ENA Card που θα εκδοθεί στο όνομά τους, θα επιτρέπει τη δωρεάν μετακίνηση καθ’ όλη τη χρονική περίοδο που διαρκεί το σχετικό δικαίωμα.
Η ταλαιπωρία περιορίζεται στους κατόχους των καρτών απεριορίστων διαδρομών καθώς συνεχίζεται κανονικά η διάθεση του πολλαπλού ηλεκτρονικού εισιτηρίου (ΑΤΗ.ΕΝΑ Τicket) και της απρόσωπης ηλεκτρονικής κάρτας (απρόσωπη ATH.ENA Card). Για να πάρει κάποιος επιβάτης την απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα πρέπει να αποκτήσει εισιτήρια αξίας τουλάχιστον 7 ευρώ.
Οσοι, πάντως, προμηθευτούν για πρώτη φορά το πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο πρέπει να γνωρίζουν πως δεν μπορούν να το επαναφορτίσουν με μόνο ένα εισιτήριο του 1,4 ευρώ. Πρέπει είτε να αγοράσουν πέντε εισιτήρια και να πληρώσουν 7 ευρώ (5 Χ 1,4 ευρώ) ή να αγοράσουν 10 εισιτήρια και να κερδίσουν ένα εισιτήριο δώρο. Δηλαδή η κάρτα τους θα φορτιστεί με 11 εισιτήρια, με τη μέση τιμή να πέφτει από το 1,4 ευρώ στο 1,27 ευρώ.
Αντίστοιχα, επί του παρόντος, στην απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENA Card), ο επιβάτης μπορεί να την προμηθευτεί, την πρώτη φορά, με το προϊόν 5 + 0, δηλαδή με 5 ενιαία εισιτήρια (5 Χ 1,4 ευρώ = 7 ευρώ). Ωστόσο, την επόμενη φορά μπορεί να την επαναφορτίσει με 1,4 ευρώ, δηλαδή με 1 διαδρομή, που είναι το ενιαίο εισιτήριο.
Τόσο η ηλεκτρονική κάρτα (ΑΤΗ.ΕΝΑ Card), όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket) είναι «έξυπνα», καθώς μπορούν να επαναφορτιστούν.
Οσοι επιβάτες έχουν απορίες για τη λειτουργία του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Μετά τη χθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, έγινε γνωστό πως μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση των 650 μηχανημάτων POS, τα οποία έχουν παραδοθεί στον ΟΑΣΑ, με τα συστήματα των τραπεζών. Το ίδιο ισχύει και για τα τερματικά έκδοσης καρτών και εισιτηρίων στα εκδοτήρια των σταθμών, αλλά και για τις φορητές συσκευές ελέγχου καρτών που χρησιμοποιούν οι ελεγκτές του οργανισμού.
Φώτης Κόλλιαςfotisk2@euro2day.gr