Συντάκτης:
Χαρά Τζαναβάρα
«Τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι τρεις φορές πιο πολύπλοκα από αυτά του Taxis και είναι φυσικό να υπάρχουν "παιδικές ασθένειες" στα πρώτα βήματα της εφαρμογής του», τόνισε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ.
Πρόκειται για τον συνδικαλιστικό φορέα των εργαζομένων στον Ηλεκτρικό, όπου έχουν καταγραφεί τα περισσότερα προβλήματα και καθυστερήσεις, που ειδικά στον σταθμό του Πειραιά φθάνουν έως τις έξι ώρες.
«Εχουμε κακό σχεδιασμό και βιαστικές κινήσεις για τη λειτουργία του συστήματος», ανέφερε και πρόσθεσε ότι σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, που σημειωτέον έχουν από χρόνια μπει στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, η δοκιμαστική περίοδος διήρκεσε έως δύο χρόνια.
Επέρριψε πάντως την ευθύνη για την πολύωρη ταλαιπωρία των πολιτών στις ουρές στη γνωμοδότηση της ανεξάρτητης Αρχής, η οποία, για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τον περασμένο Ιανουάριο ακύρωσε τον αρχικό σχεδιασμό του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) που προέβλεπε την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων και την παράδοση των φακέλων στους δικαιούχους με συστημένη επιστολή.
Ανάλογη είναι η τοποθέτηση του αρμόδιου υπουργείου, που κάλεσε την Αρχή σε δημόσια συζήτηση και τελικά αποδέχθηκε το αίτημά της και σήμερα το μεσημέρι θα γίνει κλειστή σύσκεψη.
«Ελπίζουμε έστω και αργά ότι θα υπάρξει ξεκάθαρη θέση για το αυτονόητο», αναφέρει χθεσινή ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου.
Αριθμοί
Από στοιχεία που δόθηκαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ώς την Τετάρτη είχαν εκδοθεί 172.000 προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες, ενώ το σύνολο των δικαιούχων υπολογίζεται σε 250-300.000 χιλιάδες.
«Με ρυθμούς έκδοσης 10.000 καρτών την ημέρα, νομίζω ότι δεν θα προλάβουμε ώς τις 15 Νοεμβρίου και θα χρειαστεί να δοθεί νέα παράταση», είπε ο Λ. Ρενιέρης και πρόσθεσε ότι δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η διάθεση των καρτών σε κατηγορίες του πληθυσμού (άνεργοι, ένστολοι κ.λπ.) που μετακινούνται δωρεάν μετακινήσεις και τους υπολογίζουν σε 400.000.
Σχετικά με την παράταση της ισχύος των καρτών του Οκτωβρίου για 15 ημέρες, υπολόγισε ότι οι απώλειες εσόδων θα φθάσουν τα 7 εκατ. ευρώ.
Παραδέχθηκε ωστόσο ότι με τα ηλεκτρονικά εισιτήρια υπάρχει αύξηση εσόδων. «Θα έχουμε ευχάριστες εκπλήξεις, που θα φανούν πολύ σύντομα από τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών κομίστρων», τόνισε υπαινισσόμενος εμμέσως τα κυκλώματα με τα πλαστά εισιτήρια που έχουν εντοπιστεί στο δίκτυο του μετρό.
Το μεγαλύτερο μέρος της συνέντευξης Τύπου αφορούσε τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στην έκδοση ηλεκτρονικών καρτών στους σταθμούς του Ηλεκτρικού. Με παρέμβαση του σωματείου, τα σημεία διάθεσης αυξήθηκαν από 14 σε 31 και σήμερα έχουν φθάσει τα 40.
Αποκάλυψαν όμως ότι τα εκδοτήρια διαθέτουν συσκευές POS για πληρωμές με κάρτες, αλλά δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία.
Δεν έχουν επίσης αξιοποιηθεί τα 600 μηχανήματα έκδοσης ηλεκτρονικών καρτών, ενώ προβλέπεται η αγορά άλλων 400, για να καλυφθούν όλα τα σημεία πώλησης και να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες των λεωφορείων και τρόλεϊ.
Προαστιακός
Σχετικά με το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τα εισιτήρια στο τμήμα του προαστιακού που είναι ενταγμένο στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, από πηγή του ΟΑΣΑ έγινε γνωστό ότι γίνονται διαπραγματεύσεις με την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την υπογραφή συμφωνίας.
Διευκρινίζεται ότι μέχρι να κλείσουν οι μπάρες, οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα χάρτινα εισιτήρια του ΟΑΣΑ, καθώς και τις μηνιαίες κάρτες που εκδίδει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες είναι αποδεκτές και στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.
Χαρά Τζαναβάρα
«Τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι τρεις φορές πιο πολύπλοκα από αυτά του Taxis και είναι φυσικό να υπάρχουν "παιδικές ασθένειες" στα πρώτα βήματα της εφαρμογής του», τόνισε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ.
Πρόκειται για τον συνδικαλιστικό φορέα των εργαζομένων στον Ηλεκτρικό, όπου έχουν καταγραφεί τα περισσότερα προβλήματα και καθυστερήσεις, που ειδικά στον σταθμό του Πειραιά φθάνουν έως τις έξι ώρες.
«Εχουμε κακό σχεδιασμό και βιαστικές κινήσεις για τη λειτουργία του συστήματος», ανέφερε και πρόσθεσε ότι σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, που σημειωτέον έχουν από χρόνια μπει στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, η δοκιμαστική περίοδος διήρκεσε έως δύο χρόνια.
Επέρριψε πάντως την ευθύνη για την πολύωρη ταλαιπωρία των πολιτών στις ουρές στη γνωμοδότηση της ανεξάρτητης Αρχής, η οποία, για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τον περασμένο Ιανουάριο ακύρωσε τον αρχικό σχεδιασμό του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) που προέβλεπε την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων και την παράδοση των φακέλων στους δικαιούχους με συστημένη επιστολή.
Ανάλογη είναι η τοποθέτηση του αρμόδιου υπουργείου, που κάλεσε την Αρχή σε δημόσια συζήτηση και τελικά αποδέχθηκε το αίτημά της και σήμερα το μεσημέρι θα γίνει κλειστή σύσκεψη.
«Ελπίζουμε έστω και αργά ότι θα υπάρξει ξεκάθαρη θέση για το αυτονόητο», αναφέρει χθεσινή ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου.
Αριθμοί
Από στοιχεία που δόθηκαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ώς την Τετάρτη είχαν εκδοθεί 172.000 προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες, ενώ το σύνολο των δικαιούχων υπολογίζεται σε 250-300.000 χιλιάδες.
«Με ρυθμούς έκδοσης 10.000 καρτών την ημέρα, νομίζω ότι δεν θα προλάβουμε ώς τις 15 Νοεμβρίου και θα χρειαστεί να δοθεί νέα παράταση», είπε ο Λ. Ρενιέρης και πρόσθεσε ότι δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η διάθεση των καρτών σε κατηγορίες του πληθυσμού (άνεργοι, ένστολοι κ.λπ.) που μετακινούνται δωρεάν μετακινήσεις και τους υπολογίζουν σε 400.000.
Σχετικά με την παράταση της ισχύος των καρτών του Οκτωβρίου για 15 ημέρες, υπολόγισε ότι οι απώλειες εσόδων θα φθάσουν τα 7 εκατ. ευρώ.
Παραδέχθηκε ωστόσο ότι με τα ηλεκτρονικά εισιτήρια υπάρχει αύξηση εσόδων. «Θα έχουμε ευχάριστες εκπλήξεις, που θα φανούν πολύ σύντομα από τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών κομίστρων», τόνισε υπαινισσόμενος εμμέσως τα κυκλώματα με τα πλαστά εισιτήρια που έχουν εντοπιστεί στο δίκτυο του μετρό.
Το μεγαλύτερο μέρος της συνέντευξης Τύπου αφορούσε τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στην έκδοση ηλεκτρονικών καρτών στους σταθμούς του Ηλεκτρικού. Με παρέμβαση του σωματείου, τα σημεία διάθεσης αυξήθηκαν από 14 σε 31 και σήμερα έχουν φθάσει τα 40.
Αποκάλυψαν όμως ότι τα εκδοτήρια διαθέτουν συσκευές POS για πληρωμές με κάρτες, αλλά δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία.
Δεν έχουν επίσης αξιοποιηθεί τα 600 μηχανήματα έκδοσης ηλεκτρονικών καρτών, ενώ προβλέπεται η αγορά άλλων 400, για να καλυφθούν όλα τα σημεία πώλησης και να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες των λεωφορείων και τρόλεϊ.
Προαστιακός
Σχετικά με το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τα εισιτήρια στο τμήμα του προαστιακού που είναι ενταγμένο στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, από πηγή του ΟΑΣΑ έγινε γνωστό ότι γίνονται διαπραγματεύσεις με την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την υπογραφή συμφωνίας.
Διευκρινίζεται ότι μέχρι να κλείσουν οι μπάρες, οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα χάρτινα εισιτήρια του ΟΑΣΑ, καθώς και τις μηνιαίες κάρτες που εκδίδει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες είναι αποδεκτές και στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.