Ολοκληρώθηκε
η συζήτηση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας επί
των προσφυγώναντισυνταγματικότητας
του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων
Επιφανειών...
(Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.), που θεσπίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 53 του Νόμου 4021/2011. Η απόφαση αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες.
Υπενθυμίζεται ότι στις προσφυγές των φορέων κατά του τέλους, ως λόγοι ακύρωσής του προβάλλονται, μεταξύ άλλων, οι εξής:
Η παράβαση του άρθρου 1 παρ. 3 και άρθρου 26 παρ. 2 του Συντάγματος, αφού ο νόμος αναθέτει σε ιδιωτικές εταιρίες καθήκοντα κρατικής εξουσίας (υπολογισμός και είσπραξη τέλους ακινήτων, βεβαίωση παράβασης για μη πληρωμή και επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε ιδιώτες).
Η παράβαση της αρχής της νομιμότητας του φόρου. Είναι αντισυνταγματική μια διάταξη που ορίζει ότι η βάση υπολογισμού του φόρου δεν καθορίζεται από τον νόμο όπως αυτός θα εφαρμοστεί από διοικητικές αρχές, αλλά από την ΔΕΗ ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος. Το συγκεκριμένο τέλος δεν έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και αποτελεί φόρο κατά την έννοια του άρθρου 78 του Συντάγματος
(Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.), που θεσπίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 53 του Νόμου 4021/2011. Η απόφαση αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες.
Υπενθυμίζεται ότι στις προσφυγές των φορέων κατά του τέλους, ως λόγοι ακύρωσής του προβάλλονται, μεταξύ άλλων, οι εξής:
Η παράβαση του άρθρου 1 παρ. 3 και άρθρου 26 παρ. 2 του Συντάγματος, αφού ο νόμος αναθέτει σε ιδιωτικές εταιρίες καθήκοντα κρατικής εξουσίας (υπολογισμός και είσπραξη τέλους ακινήτων, βεβαίωση παράβασης για μη πληρωμή και επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε ιδιώτες).
Η παράβαση της αρχής της νομιμότητας του φόρου. Είναι αντισυνταγματική μια διάταξη που ορίζει ότι η βάση υπολογισμού του φόρου δεν καθορίζεται από τον νόμο όπως αυτός θα εφαρμοστεί από διοικητικές αρχές, αλλά από την ΔΕΗ ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος. Το συγκεκριμένο τέλος δεν έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και αποτελεί φόρο κατά την έννοια του άρθρου 78 του Συντάγματος