Εξελίξεις θα έχουμε σύντομα στην υπόθεση του διαγωνισμού για την επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά καθώς θα έχουμε την τελεσίδικη δικαστική απόφαση για την τύχη του έργου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας η απόφαση αυτή είναι υπόθεση μερικών ημερών μέχρι να εκδοθεί.
Πρόκειται για μία επεισοδιακή δημοπράτηση που ξεκίνησε τον Μάιο του 2009. Τίποτα δεν προμήνυε την συνέχεια καθώς είχαμε ανάδειξη του μειοδότη (την εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ) μετά από διάστημα περίπου 30 ημερών. Τελικά μετά από αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα διαπιστώθηκε ότι ο μειοδότης δεν πληρούσε τα κριτήρια (σύμφωνα πάντα με την διοίκηση της Τραμ ΑΕ) και αφού εκτοπίστηκαν ο δεύτερος και ο τρίτος μειοδότης, το έργο δόθηκε στον τέταρτο κατά σειρά συμμετέχοντα, την Κοινοπραξία την Τέρνα Ενεργειακή - Τομή.
Η εταιρεία Θεμέλη, πέρα από τα εθνικά, κατέφυγε και στα διεθνή δικαστήρια (ΕΕ), καταγγέλλοντας την απόφαση της Τραμ ΑΕ. Η απάντηση της ΕΕ ήταν επιβαρυντική για την Τραμ ΑΕ, η οποία προσέλαβε εξειδικευμένο νομικό σύμβουλο, εξαιτίας της «σπουδαιότητας της δικαστικής υπόθεσης». Πλέον είμαστε στην ολοκλήρωση της πολύκροτης υπόθεσης ενώ από την εταιρεία ΣΤΑΣΥ ΑΕ που έχει αναλάβει την διοίκηση και της Τραμ εκφράζεται η αισιοδοξία πως μπορεί να υπογραφεί η σύμβαση μέσα στην Άνοιξη.
Αν αυτό γίνει τότε τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν το καλοκαίρι με στόχο την ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του καλοκαιριού του 2014. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η επέκταση προς Πειραιά δεν θα αργήσει καθώς με την προηγούμενη εμπειρία θα χρησιμοποιηθούν προκατασκευασμένα τμήματα τροχιόδρομου.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑΗ Διαδρομή περιλαμβάνει τις οδούς Νέο Φάληρο - Μικράς Ασίας - Γρηγορίου Λαμπράκη - Βασιλέως Γεωργίου Α΄ - Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) - Εθνικής Αντιστάσεως - Ομηρίδου Σκυλίτση - Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Το μήκος της διαδρομής είναι 3,1χλμ από το Νέο Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά και 2,3 χλμ από τον Πειραιά στο Νέο Φάληρο. Η μέση ταχύτητα υπολογίζεται σε 23χλμ/ώρα. Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση (με στοιχεία του 2008) θα είναι 35.000 επιπλέον επιβάτες ενώ θα υπάρχει πλήρης προσβασιμότητα σε ΑμεΑ, θα υπάρχει πορεία τυφλών και ράμπες.
ΝΕΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΤΡΑΜ
Από Νέο Φάληρο έως Ακτή Ποσειδώνος :
Κατά μήκος των 3,1 χιλιομέτρων του δικτύου προς τον Πειραιά, προβλέπεται η δημιουργία 7 νέων στάσεων οι οποίες είναι :
1. ΓΗΠΕΔΟ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ - Σύνδεση με ΗΣΑΠ
2. Μ. ΑΣΙΑΣ
3. ΛΑΜΠΡΑΚΗ
4. ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ
5. ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ
6. ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
7. και ο τερματικός σταθμός ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ (Αγορά & Λιμάνι).
Από Ακτή Ποσειδώνος έως Σ.Ε.Φ :
Κατά μήκος των 2,3 χιλιομέτρων του δικτύου από τον Πειραιά προς το ΣΕΦ προβλέπεται η δημιουργία 5 νέων στάσεων οι οποίες είναι :
1. ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ
2. ΠΛΑΤΕΙΑ ΙΠΠΟΔΑΜΕΙΑΣ
3. 34ου ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
4. ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ - Σύνδεση με στάση ΗΣΑΠ «Καμίνια»
5. ΟΜΗΡΙΔΟΥ ΣΚΥΛΙΤΣΗ
Ενδεικτικοί χρόνοι διαδρομής:
- ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ (Λιμάνι) - ΣΤΑΔΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ & ΦΙΛΙΑΣ 8 λεπτά
- ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ (Λιμάνι) - ΦΛΟΙΣΒΟΣ (Π. Φάληρο) 21 λεπτά
- ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΤΡΑΚΗ (Γλυφάδα) - ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ (Δημ. Θέατρο) 39 λεπτά
- ΠΛΑΤΕΙΑ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ - ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ (Δημοτικό θέατρο) 34 λεπτά