Η Στοκχόλμη είναι χαρακτήρισμένη ως η πρωτεύουσα όλης της Σκανδιναβίας. Η πόλη φιλοξενεί 1,2 εκατομύρια κατοίκους και Μητροπολιτικά φτάνει τα 2 εκατομμύρια. Δηλαδή το μισό πληθυσμό από την Αθήνα. Η έκταση της (Stockholm County) ίσως να είναι ίση με το Νομό Αττικής καθώς τα προάστια απλώνονται κυκλικά από την πόλη σαν ένα δίκτυο από μικρές κωμοπόλεις.
Το δίκτυο των συγκοινωνιών είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο. Έχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακό, Τοπικά Τρένα και Λεωφορεία. Στο Αεροδρόμιο Arlanda υπάρχουν ΜΣΤ όπως μια υπερταχεία που σε μεταφέρει σε 20` στο κέντρο της πόλης αλλά και απλά commuter τρένα που σε πάνε στο κέντρο. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις και πούλμαν.
Ο κεντρικός Σιδηροδρομικός σταθμός ονομάζεται Τ-Centralen και είναι ακριβώς στο κέντρο της πόλης κυρίως υπόγεια αλλά και σε ανοιχτό χώρο καταλαμβάνοντας ένα τεράστιο χώρο σε έκταση (και περιλαμβάνει φυσικά και τα υπεραστικά τρένα με την ονομασία του Σταθμού Stockholm C. Εκεί συναντιούνται τα πάντα και από κει εξαπλώνονται σε όλη τη Στοκχόλμη.
Το Μετρό τους είναι ένα καταπληκτικό δίκτυο έξυπνα ανεπτυγμένο αφού έχουν 3 βασικές γραμμές με πολλές απολήξεις που συνιστούν ένα δίκτυο 7 γραμμών Μετρό. Το συνολικό μήκος των γραμμών είναι 105χλμ ενώ 100 σταθμοί εξυπηρετούν το δίκτυο. Η συχνότητα ήταν συνεχής και όλο το 24ωρο ενώ το μήκος της αποβάθρας και των τρένων είναι μεγαλύτερο κατά ένα συρμό από το Μετρό της Αθήνας (περίπου 140 μέτρα). Τα τρένα τους τα έχουν αντικαταστήσει με καινούργια συνεχόμενα (όπως τα δικά μας της β` γενιάς).
Σε κάποιες επεκτάσεις έχουν μεταμορφώσει του σταθμούς σε έργα τέχνης κάνοντας τες να μοιάζουν με σπηλιές και χιονισμένες εκτάσεις με διάφορα χρώματα. Γενικώς το Μετρό της Στοκχόλμης θεωρείται από τα καλύτερα "αισθητικά" σε όλο τον κόσμο. Αρκετοί σταθμοί σε προάστια είναι είτε επίγειοι είτε υπέργειοι. Είναι σχετικά καθαρό Μετρό και πολύ εξυπηρετικό με ευγενέστατους υπαλλήλους.
Τα λεωφορεία καλύπτουν όποιο μέρος της πόλης δεν καλύπτεται από ΜΣΤ. Στις στάσεις είναι αναρτημένο το πρόγραμμα άφιξης του λεωφορείου που τηρείται πιστά. Έχει εγκατασταθεί σύστημα πληροφόρησης μέσω οθονών μέσα στα οχήματα κα εκτός από την επόμενη στάση υπάρχει δυνατότητα γενικής πληροφόρησης.
Γενικά η Στοκχόλμη είναι μια Μητρόπολη της Σκανδιναβίας η οποία λειτουργεί με ακρίβεια ρολογιού. Παρότι δεν είναι μια τουριστική πόλη έχει όλα εκείνα τα μέσα που θα βοηθήσουν τον τουρίστα να περάσει καλά και να αισθανθεί μέρος της πόλης.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Πρόκειται μάλλον για άνιση σύγκριση καθώς το Μετρό της Στοκχόλμη άρχισε να δημιουργείται την δεκαετία του 1950 και πλέον είναι σχεδόν ολοκληρωμένο. Επίσης το Τραμ , ο Προαστιακός τα Τοπικά τρένα και τα λεωφορεία δημιουργούν ένα ισχυρό δίκτυο που σε προσελκύει να το χρησιμοποιήσεις παρότι πανάκριβο.
Πρόκειται μάλλον για άνιση σύγκριση καθώς το Μετρό της Στοκχόλμη άρχισε να δημιουργείται την δεκαετία του 1950 και πλέον είναι σχεδόν ολοκληρωμένο. Επίσης το Τραμ , ο Προαστιακός τα Τοπικά τρένα και τα λεωφορεία δημιουργούν ένα ισχυρό δίκτυο που σε προσελκύει να το χρησιμοποιήσεις παρότι πανάκριβο.
Η Αθήνα σαφώς έχει δημιουργήσει τις υποδομές αλλά χρειάζεται πολλά παραπάνω για να θεωρήσει ότι ο πολίτης έχει σοβαρό κίνητρο να πάρει τη συγκοινωνία και να μετακινηθεί. Πιθανόν να είμαστε στο 40% από το δίκτυο που θα μπορούσε να παρομοιαστεί με αυτό της Στοκχόλμης. Και μην ξεχνάμε ότι σε επίπεδο πληθυσμού η Αθήνα είναι ένα επίπεδο παραπάνω από αυτό της Στοκχόλμης. Είναι πάνω από 4 εκατομμύρια και βρίσκεται στη β` κατηγορία μεγαλουπόλεων της Ευρώπης (η πρώτη αφορά πόλεις με παραπάνω από 8 εκατομμύρια (Λονδίνο, Παρίσι, Μόσχα, Κωνσταντινούπολη).