O.SY. BUS DRIVERS Τραμ Αθήνας: βγήκε η τελεσίδικη απόφαση για την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, ποιός πήρε το έργο! - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Τραμ Αθήνας: βγήκε η τελεσίδικη απόφαση για την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, ποιός πήρε το έργο!

Τραμ Αθήνας: βγήκε η τελεσίδικη απόφαση για την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, ποιός πήρε το έργο!

Written By Ανώνυμος on Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012 | 8:21 μ.μ.



Άλλο ένα μεγάλο σήριαλ στα έργα παίρνει τον δρόμο της υλοποίησης και μάλιστα με διπλή ανατροπή. Το έργο της επέκτασης του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά (στην Ακτή Ποσειδώνος) μήκους 5,6χλμ με προϋπολογισμό 127.650.000 ευρώ απέκτησε και επίσημα ανάδοχο μετά την τελεσίδικη απόφαση του δικαστηρίου που εκδόθηκε πριν από λίγες μέρες και την έχει στα χέρια της η Αττικό Μετρό ΑΕ.

Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση του δικαστηρίου δικαιώνεται ο αρχικός ανάδοχος του έργου ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ, η απόφαση είναι τελική και κλείνει ένα δικαστικό κύκλο που κράτησε 2 χρόνια ενώ ο διαγωνισμός κλείνει 3 ολόκληρα χρόνια στον αέρα. Πλέον για να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης πρέπει να υπάρξουν κάποια διαδικαστικά θέματα καθώς η εταιρεία που προκήρυξε τον διαγωνισμό πριν από 3 χρόνια ουσιαστικά δεν υφίσταται.

Η ΤΡΑΜ ΑΕ που προκήρυξε τον διαγωνισμό για την επέκταση του μέσου το 2009 έχει πλέον απορροφηθεί από την Αττικό Μετρό ΑΕ (όπως και ο ΗΣΑΠ) που έχει αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι και για να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής πρέπει πρώτα να τροποποιηθεί ο Νόμος 3920/2011 και να δίνει στην Αττικό Μετρό ΑΕ το δικαίωμα να υπογράφει συμβάσεις για τις εταιρείες ΤΡΑΜ ΑΕ και ΗΣΑΠ ΑΕ.

Προς το παρόν στην Αττικό Μετρό τηρούν στάση αναμονής μέχρι να ολοκληρωθεί η απαραίτητη τροποποίηση του Νόμου ενώ η υπογραφή της σύμβασης τοποθετείται σύμφωνα με την εταιρεία μέσα στον ερχόμενο Ιούνιο. Η διάρκεια κατασκευής του έργου σύμφωνα με την αρχική δημοπράτηση είναι 750 ημέρες (περίπου 25 μήνες) από την υπογραφή της σύμβασης και η ολοκλήρωση του θα γίνει στο δεύτερο εξάμηνο του 2014.

Μέχρι το καλοκαίρι εκτός από την τροποποίηση του Νόμου (που θεωρείται ως λεπτομέρεια καθώς απλά τότε δεν προβλέφθηκε στο σχετικό Νομοσχέδιο), πρέπει να αποσταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να γίνει η παρουσίαση του στη Βουλή (υπάγεται στα μεγάλα έργα) και να υπογραφεί η σύμβαση.

Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΜ
Είναι η πρώτη μεγάλη επέκταση του Τραμ από το 2004 που ξαναβγήκε στους δρόμους της Αθήνας και συνολικά η δεύτερη μετά από μία μικρή επέκταση 700 μέτρων στη Βούλα. Το έργο περιλαμβάνει την επέκταση από τον σημερινό τερματικό στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και μέσω των οδών Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Βας. Γεωργίου, Πλ. Καραϊσκάκη (τερματικός στο λιμάνι) και επιστροφή μέσω Εθν.Αντιστάσεως και Ομηρίδου Σκυλίτση.

Το κόστος είναι συνολικά 127.650.000 ευρώ ενώ σε ξεχωριστό διαγωνισμό προβλέπεται η προμήθεια 17 νέων συρμών Τραμ προκειμένου να μπορεί το σύστημα να ανταποκριθεί στις νέες αυξημένες ανάγκες. Υπολογίζεται ότι καθημερινά θα προσθέσει 25.000 επιβάτες με αυτή την επέκταση ενώ θα επιφέρει σειρά από κυκλοφοριακές αλλαγές στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά.

Οι επιβάτες του Τραμ με την ολοκλήρωση του έργου και χωρίς μετεπιβίβαση θα μπορούν να φτάνουν στο κέντρο του Πειραιά (θα είναι το πρώτο μέσο σταθερής τροχιάς που θα λειτουργήσει στο εμπορικό κέντρο) ενώ θα τερματίζει στην πλατεία Καραϊσκάκη εξυπηρετώντας και το λιμάνι του Πειραιά. Θα συνδέεται με το Μετρό με τους σταθμούς ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ και ΠΕΙΡΑΙΑΣ.

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΚΑΦΕΣ
Η τραγική καθυστέρηση του έργου καταδεικνύει και την μέχρι πρότινος αδυναμία πολλών Δημόσιων Οργανισμών να φέρουν εις πέρας σημαντικές δημοπρατήσεις όπως η παρούσα. Στέλεχος τεχνικής εταιρείας επισημαίνει πως το κράτος θα καλεστεί μετά από 3 χρόνια διαγωνισμού να πληρώσει τις αναθεωρήσεις 3 ετών πράγμα που ανεβάζει το κόστος κατά περίπου 10%.

Η ιστορία του έργου ξεκίνησε από τον Απρίλιο του 2009 όταν δημοπρατήθηκε το έργο. Το καλοκαίρι ανακοινώθηκε ο προσωρινός μειοδότης που ήταν η εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ. Μετά από προσφυγές που κατέθεσαν οι άλλοι συμμετέχοντες έρχεται η πρώτη ανατροπή και το έργο αλλάζει χέρια και περνά στον 4ο κατά σειρά συμμετέχοντα αποκλείοντας τόσο την αρχική μειοδότρια όσο και τους επόμενους δύο κατά σειρά!

Η εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ δεν έμεινε εκεί καθώς προσέφυγε στα δικαστήρια και διεκδίκησε την αναδοχή του έργου. Τελικά μετά από αλλεπάλληλες δικαστικές μάχης η δικαστική ζυγαριά έκλεισε προς την μεριά της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ που έχει κάθε λόγο να είναι χαρούμενη και δικαιωμένη.

Από την άλλη πλευρά είναι άγνωστο γιατί η ΤΡΑΜ ΑΕ αντέδρασε με αυτόν τον τρόπο και το έργο έχασε δύο ολόκληρα χρόνια ενώ σήμερα που μιλάμε το Τραμ θα μπορούσε ήδη να έχει ολοκληρωμένη την επέκταση και οι επιβάτες του να μπορούν να φτάνουν εύκολα και γρήγορα μέχρι το κέντρο της πόλης και το λιμάνι του Πειραιά.

Πηγή: ypodomes.com
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top