Πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας μόνο για τα "πράσινα" αυτοκίνητα με λίγους ρύπους και νέας τεχνολογίας
Σε ισχύ τίθενται από την 1η Σεπτεμβρίου τα μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας στον μικρό και στον μεγάλο δακτύλιο της Αθήνας τις ώρες που ισχύουν αυτοί, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του ΥΠΕΚΑ. Μεταβατικές διατάξεις θα ισχύσουν για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου εκτός μεγάλου δακτυλίου μένουν φορτηγά και λεωφορεία με πρώτη άδεια πριν από το 1984.
Συγκεκριμένα στον μικρό δακτύλιο, θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των παρακάτω κατηγοριών:
· Ηλεκτρικών
· Οχημάτων με εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα κάτω από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο (Euro 5 και 6 και νεώτερων ανεξαρτήτως καυσίμου).
· Υβριδικών
· Υγραερίου ή φυσικού αερίου
· Τεχνολογίας Euro 4, με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Στον μεγάλο δακτύλιο από την 1η Σεπτεμβρίου 2013 θα απαγορεύεται η κυκλοφορία φορτηγών με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και λεωφορείων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1991.
Στην απαγόρευση δεν περιλαμβάνονται η Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας, η Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως και η Λεωφόρος Αθηνών.
Κάθε νέο έτος, το χρονικό όριο μετατίθεται κατά 1 έτος. Έτσι το 2014, η απαγόρευση θα ισχύει για τα λεωφορεία με πρώτη άδεια το 1992 κοκ. Για την περίοδο Σεπτέμβριος 2012-Σεπτέμβριος 2013, οι απαγορευτικές διατάξεις για τα φορτηγά άνω των 2,2 τόνων και τα λεωφορεία ισχύουν για όσα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από την 1η Ιανουαρίου 1984.
Τα αυτοκίνητα που θα έχουν το δικαίωμα κυκλοφορίας στους δακτυλίους θα τοποθετούν ειδικό πράσινο σήμα που θα τους δίνει το ελευθέρας.
Σε ισχύ τίθενται από την 1η Σεπτεμβρίου τα μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας στον μικρό και στον μεγάλο δακτύλιο της Αθήνας τις ώρες που ισχύουν αυτοί, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του ΥΠΕΚΑ. Μεταβατικές διατάξεις θα ισχύσουν για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου εκτός μεγάλου δακτυλίου μένουν φορτηγά και λεωφορεία με πρώτη άδεια πριν από το 1984.
Συγκεκριμένα στον μικρό δακτύλιο, θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των παρακάτω κατηγοριών:
· Ηλεκτρικών
· Οχημάτων με εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα κάτω από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο (Euro 5 και 6 και νεώτερων ανεξαρτήτως καυσίμου).
· Υβριδικών
· Υγραερίου ή φυσικού αερίου
· Τεχνολογίας Euro 4, με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Στον μεγάλο δακτύλιο από την 1η Σεπτεμβρίου 2013 θα απαγορεύεται η κυκλοφορία φορτηγών με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και λεωφορείων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1991.
Στην απαγόρευση δεν περιλαμβάνονται η Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας, η Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως και η Λεωφόρος Αθηνών.
Κάθε νέο έτος, το χρονικό όριο μετατίθεται κατά 1 έτος. Έτσι το 2014, η απαγόρευση θα ισχύει για τα λεωφορεία με πρώτη άδεια το 1992 κοκ. Για την περίοδο Σεπτέμβριος 2012-Σεπτέμβριος 2013, οι απαγορευτικές διατάξεις για τα φορτηγά άνω των 2,2 τόνων και τα λεωφορεία ισχύουν για όσα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από την 1η Ιανουαρίου 1984.
Τα αυτοκίνητα που θα έχουν το δικαίωμα κυκλοφορίας στους δακτυλίους θα τοποθετούν ειδικό πράσινο σήμα που θα τους δίνει το ελευθέρας.