Μείωση μέχρι και 40%, σε σύγκριση με το 2009, παρουσιάζει η κυκλοφορία στις εθνικές οδούς, ενώ η κίνηση στην Αττική Οδό έχει περιοριστεί κατά 1/3 σε σχέση με τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη η επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις οδικούς άξονες που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης (Μαλιακός - Κλειδί, Ε65, Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα και Ιόνια Οδός), όπως γράφει η εφημερίδα "Δημοκρατία".
Τα σχετικά στοιχεία παρουσιάστηκαν στη γενική συνέλευση του ομίλου Ελλάκτωρ από τον διευθύνοντα σύμβουλο Λεωνίδα Μπόμπολα. Την ίδια στιγμή, φαίνεται να περιορίζεται το κίνημα «Δεν Πληρώνω», γεγονός που αποδίδεται στις νομοθετικές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν την τελευταία διετία και κάνουν περισσότερο αποτελεσματική την αντιμετώπιση όσων σηκώνουν τις μπάρες. Σήμερα, το ποσοστό αυτών που δεν πληρώνουν διόδια εκτιμάται ότι φτάνει το 1,5%.
Εξαιτίας της μείωσης στην κυκλοφορία, οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τους τέσσερις οδικούς άξονες έχουν ζητήσει αλλαγές στις συμβάσεις. Στην ουσία, τα πιστωτικά ιδρύματα ζητούν από το Ελληνικό Δημόσιο να εγγυηθεί την κυκλοφορία και συνεπώς τα έσοδα από τα διόδια, κάτι το οποίο έχει ήδη πράξει στην περίπτωση της Αττικής Οδού. Η «βουτιά» στην κυκλοφορία εμποδίζει και τα σχέδια ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης, με κορυφαίο παράδειγμα την Εγνατία Οδό. Στον ακριβοπληρωμένο οδικό άξονα λειτουργούν ελάχιστοι σταθμοί διοδίων, με την κίνηση να παρουσιάζει πτώση μέχρι και 50% πέριξ των συγκεκριμένων σταθμών.
Η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξη για την τύχη των μεγάλων οδικών αξόνων. Επισήμανε ότι προχωρούν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και το Δημόσιο, ώστε να βρεθεί μια φόρμουλα που θα καταστήσει βιώσιμες τις συμβάσεις που είχαν υπογραφεί την περίοδο 2007-2008. Οι καθυστερήσεις στα μεγάλα οδικά έργα είναι μία από τις αιτίες για τη μεγάλη μείωση προσωπικού και στον όμιλο Ελλάκτωρ, ο οποίος απασχολούσε στα τέλη του 2011 3.900 εργαζομένους από 5.700 το 2009.