Ενα εντυπωσιακό σχέδιο για τις επεκτάσεις του δικτύου του μετρό, των ΗΣΑΠ και του τραμ εκπονεί η Αττικό Μετρό, πλην όμως, με εξαίρεση το τελευταίο, λεφτά δεν υπάρχουν. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό κ. Χρ. Τσίτουρα, «οι επεκτάσεις των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων είναι ιδιαίτερα επίκαιρες, καθώς η Ευρωπαϊκή Ενωση χρηματοδοτεί κατά προτεραιότητα έργα καινοτομίας και περιβάλλοντος».
«Τα μέσα σταθερής τροχιάς βρίσκονται στην καρδιά αυτών των δύο πυλώνων» σημειώνει και επισημαίνει ότι ο σχεδιασμός του μετρό είναι τέτοιος ώστε να προσφέρει υπηρεσίες στα λαϊκά στρώματα του Λεκανοπεδίου.
Το μεγαλύτερο στοίχημα της Αττικό Μετρό είναι η κατασκευή της γραμμής 4, η οποία θα περιλαμβάνει συνολικά 29 σταθμούς και 33 χλμ. γραμμής, με κόστος 3,3 δισ. ευρώ. Βούληση της εταιρείας είναι οι διαγωνισμοί να εκτελούνται σε δύο φάσεις, με την εκδήλωση ενδιαφέροντος και την εκπόνηση των μελετών - από την ίδια την Αττικό Μετρό- να ολοκληρώνονται το πολύ σε έναν χρόνο, ούτως ώστε να προχωρεί και η δημοπράτηση του έργου, προκειμένου να αποφευχθεί η έλλειψη μελετητικής ωριμότητας.
Σε εντατικούς ρυθμούς προχωρεί η εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης της γραμμής 2, προκειμένου ως τον Ιούνιο του 2013 να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση των έξι νέων σταθμών (Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό - Περιστέρι, Ανθούπολη) και του Χαϊδαρίου (Αγία Μαρίνα).
Μάλιστα, το ενδεχόμενο απώλειας των κοινοτικών πόρων, ύψους άνω των 400 εκατ. ευρώ απομακρύνεται, αφού το 96% του φυσικού αντικειμένου του έργου της επέκτασης της γραμής έχει αποπερατωθεί, με την εξαίρεση του σταθμού του Ελληνικού για τον οποίο θα χρειαστεί διαπραγμάτευση με την ΕΕ. Εν τω μεταξύ, στήνονται και τα εργοτάξια για την επέκταση του μετρό στον Πειραιά, η αποπεράτωση του οποίου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2017, εάν δεν προκύψουν προβλήματα.
Παράλληλα, έχει έτοιμη μελέτη για την υπογειοποίηση της γραμμής των ΗΣΑΠ από το Φάληρο ως τον Πειραιά, μήκους 1,1 χλμ., με παράλληλη δημιουργία του νέου σταθμού «Καμίνια» στο παλαιό εργοστάσιο του Κεράνη, για το οποίο ενδιαφέρονται τα υπουργεία Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης, προκειμένου στα στεγάσουν το προσωπικό τους. Το έργο προϋπολογίζεται στα 90 εκατ. ευρώ, όμως τα χρήματα δεν είναι εξασφαλισμένα, αν και η Αττικό Μετρό εκτιμά πως θα μπορέσει να τα βρει από τα «περισσεύματα» του ΕΣΠΑ.
Επίσης, η Αττικό Μετρό μελετάει την επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη έως το Ίλιον. Πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικό έργο, καθώς στην περιοχή βρίσκονται παλιά λιγνιτωρυχεία και ειδική γεωλογική έρευνα του ΕΜΠ αναζητεί τα «καλά» εδάφη, από τα οποία θα μπορούσε να περάσει ο Μετροπόντικας. Το έργο, οι μελέτες του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2013, όταν θα αποπερατωθεί, θα εξυπηρετεί μία ζώνη 300.000 κατοίκων.
«Τα μέσα σταθερής τροχιάς βρίσκονται στην καρδιά αυτών των δύο πυλώνων» σημειώνει και επισημαίνει ότι ο σχεδιασμός του μετρό είναι τέτοιος ώστε να προσφέρει υπηρεσίες στα λαϊκά στρώματα του Λεκανοπεδίου.
Το μεγαλύτερο στοίχημα της Αττικό Μετρό είναι η κατασκευή της γραμμής 4, η οποία θα περιλαμβάνει συνολικά 29 σταθμούς και 33 χλμ. γραμμής, με κόστος 3,3 δισ. ευρώ. Βούληση της εταιρείας είναι οι διαγωνισμοί να εκτελούνται σε δύο φάσεις, με την εκδήλωση ενδιαφέροντος και την εκπόνηση των μελετών - από την ίδια την Αττικό Μετρό- να ολοκληρώνονται το πολύ σε έναν χρόνο, ούτως ώστε να προχωρεί και η δημοπράτηση του έργου, προκειμένου να αποφευχθεί η έλλειψη μελετητικής ωριμότητας.
Σε εντατικούς ρυθμούς προχωρεί η εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης της γραμμής 2, προκειμένου ως τον Ιούνιο του 2013 να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση των έξι νέων σταθμών (Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό - Περιστέρι, Ανθούπολη) και του Χαϊδαρίου (Αγία Μαρίνα).
Μάλιστα, το ενδεχόμενο απώλειας των κοινοτικών πόρων, ύψους άνω των 400 εκατ. ευρώ απομακρύνεται, αφού το 96% του φυσικού αντικειμένου του έργου της επέκτασης της γραμής έχει αποπερατωθεί, με την εξαίρεση του σταθμού του Ελληνικού για τον οποίο θα χρειαστεί διαπραγμάτευση με την ΕΕ. Εν τω μεταξύ, στήνονται και τα εργοτάξια για την επέκταση του μετρό στον Πειραιά, η αποπεράτωση του οποίου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2017, εάν δεν προκύψουν προβλήματα.
Παράλληλα, έχει έτοιμη μελέτη για την υπογειοποίηση της γραμμής των ΗΣΑΠ από το Φάληρο ως τον Πειραιά, μήκους 1,1 χλμ., με παράλληλη δημιουργία του νέου σταθμού «Καμίνια» στο παλαιό εργοστάσιο του Κεράνη, για το οποίο ενδιαφέρονται τα υπουργεία Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης, προκειμένου στα στεγάσουν το προσωπικό τους. Το έργο προϋπολογίζεται στα 90 εκατ. ευρώ, όμως τα χρήματα δεν είναι εξασφαλισμένα, αν και η Αττικό Μετρό εκτιμά πως θα μπορέσει να τα βρει από τα «περισσεύματα» του ΕΣΠΑ.
Επίσης, η Αττικό Μετρό μελετάει την επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη έως το Ίλιον. Πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικό έργο, καθώς στην περιοχή βρίσκονται παλιά λιγνιτωρυχεία και ειδική γεωλογική έρευνα του ΕΜΠ αναζητεί τα «καλά» εδάφη, από τα οποία θα μπορούσε να περάσει ο Μετροπόντικας. Το έργο, οι μελέτες του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2013, όταν θα αποπερατωθεί, θα εξυπηρετεί μία ζώνη 300.000 κατοίκων.