Αν και τα σχέδια αυτά υπάρχουν εδώ και μία δεκαετία, ο κακός συντονισμός, οι κενές εξαγγελίες και η κακή οικονομική κατάσταση της χώρας έχουν αφήσει το Τραμ "φτωχό συγγενή" σε σχέση με το Μετρό.
Με μόλις 25 χιλιόμετρα δίκτυο παλεύει να ανταποκριθεί στο ρόλο του σε μία πόλη που δεν φαίνεται να το συμπαθεί ιδιαίτερα. Παρά το αρνητικό περιβάλλον που διακατέχει το Τραμ υπάρχουν σημαντικά σχέδια για το μέλλον του αλλά λείπει το βασικότερο συστατικό που είναι ....η χρηματοδότηση.
Στο πλαίσιο της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, η Αττικό Μετρό σχεδιάζει την κατασκευή τραμ, αρχικά από το Σύνταγμα ως την πλατεία Αιγύπτου και στη συνέχεια ως το τέρμα της οδού Πατησίων. Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για προϋπολογισμό ως και 150 εκατ. ευρώ (μέσω ΕΣΠΑ), αλλά το τοπίο θα ξεκαθαρίσει όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες.
Επίσης, βρίσκεται στην τελική ευθεία η επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά, καθώς απομένει η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο. Το έργο έχει προϋπολογισμό 127,6 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ. Η νέα χάραξη θα συνδέει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) με τον Πειραιά, με μονή γραμμή 5,4 χλμ., που θα κάνει κυκλική πορεία μέσα στην πόλη.
Εντεταγμένη στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής είναι και η επέκταση του τραμ προς Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα, ύψους 44 εκατ. ευρώ, αλλά και η σύνδεση Ελληνικό - Αμαξοστάσιο - Αργυρούπολη, ύψους 17 εκατ. ευρώ, που θα ενώσει το τραμ με τη γραμμή 2 του μετρό. Επίσης, προετοιμάζονται οι επόμενες φάσεις του έργου, όπως η επέκταση προς Κερατσίνι και Δραπετσώνα, στην οποία εξετάζεται υπογειοποίηση σε μήκος 1,7 χλμ., αλλά και η τελευταία φάση του έργου, δηλαδή η επέκταση προς το Πέραμα.
Πηγή:ypodomes.com