Στον αέρα η καθημερινή μετακίνηση 450.000 Θεσσαλονικέων, καθώς μετά το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και ο ΟΑΣΘ τραβάει χειρόφρενο από 1η Δεκεμβρίου, λόγω οικονομικής ασφυξίας
της Κάτιας Γερακαρίτου
Στον αέρα βρίσκεται η μετακίνηση 450.000 Θεσσαλονικέων, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, καθώς ο Οργανισμός από 1η Δεκεμβρίου σταματά τα δρομολόγια.
Ο λόγος η έλλειψη ρευστότητας και οι οφειλές του δημοσίου προς τον Οργανισμό που αγγίζουν το ποσό των 80 εκατ. ευρώ από το 2010 έως σήμερα. Για το θέμα ήδη ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης έχει ενημερώσει με επιστολές του τόσο τον πρωθυπουργό όσο και τα αρμόδια υπουργείο Μεταφορών και Οικονομικών καθώς και όλους τους φορείς της πόλης.
Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών, απαντώντας στο αίτημα του Οργανισμού για την καταβολή των οφειλών, πέταξε το μπαλάκι... στην τρόικα, ήτοι στην καταβολή της δόσης των 31,5 δισ. ευρώ από τους πιστωτές της χώρας. «Από τα υπουργεία μου είπαν ότι δεν υπάρχουν λεφτά στο ταμείο και πως θα πάρουμε λεφτά όταν θα πάρουμε τη δόση» τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, σημειώνοντας πως το θέμα είναι γνωστό στους αρμόδιους από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τον ίδιο το κράτος χρωστά στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, 35,5 εκατ. ευρώ με αποφάσεις της διαιτησίας, οι οποίες είναι υποχρεωτικά εκτελεστέες, για το 2011 και 2012, ενώ παράλληλα υπάρχουν οφειλές ακόμα 45 εκατ. από το οριστικό κλείσιμο των ετών 2010 και 2011.
«Όταν άφησαν την τιμή του εισιτηρίου στα 0,80 λεπτά, έπρεπε να το επιδοτούν με 10,5 εκατ. και μας έδιναν μόνο 8 εκατ. ευρώ. Επόμενο ήταν κάθε μήνα να υπάρχει κενό 2,5 εκατ.ευρώ. Εδώ οι δαπάνες είναι ανταποδοτικές, κάθε μήνα είναι 15 εκατ.ευρώ και με το εισιτήριο αυτό εισπράττουμε περίπου 5,5-6 εκατ», τόνισε ο κ. Στεφανίδης.
Αρχικά ο ΟΑΣΘ απευθύνθηκε σε τράπεζες για να καλύψει το κενό στο ταμείο του Οργανισμού, τώρα όμως,όπως ανέφερε ο κ. Στεφανίδης, έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια. «Τα χρήματα αυτά δεν τα απαιτούν όλα, αλλά με δόσεις προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες του Οργανισμού», υπογράμμισε.
Προβλήματα, όμως, άρχισαν να παρουσιάζονται, λόγω της οικονομικής ασφυξίας στον Οργανισμό, και στην καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Ήδη σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη, δεν έχει καταβληθεί η μισθοδοσία για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, ενώ παράλληλα δεν καταβάλλεται και το μέρισμα των μετόχων του Οργανισμού για το Νοέμβριο και Δεκέμβριο. Παράλληλα,ο οργανισμός έχει υπερβεί το πιστωτικό όριο και σε ορισμένους από τους πιστωτές του. «Αν δεν μου δίνουν πετρέλαιο, τι θα βάλω στα λεωφορεία για να κινηθούν» σημείωσε.
«Είναι λυπηρό ο μοναδικός συγκοινωνιακός φορέας της πόλης να φτάνει σε αυτή την κατάντια, την ώρα που 15 χρόνια προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας» τόνισε ο κ. Στεφανίδης. Για το θέμα πάντως σήμερα το πρωί ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ είχε επικοινωνία με τη γγ του υπουργείου Οικονομικών Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, η οποία ανέφερε ότι έως το μεσημέρι θα έχει κάποια απάντηση.