Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο νέο για τις μελλοντικές υποδομές της πόλης καθώς σήμερα η Θεσσαλονίκη έχει υπό κατασκευή την βασική γραμμή Μετρό από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία και υπό δημοπράτηση την πρώτη επέκταση του μέσου από τον σταθμό Πατρίκιος μέχρι την νότιο-ανατολική άκρη της πόλης στην Καλαμαριά.
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς με το τρίτο αυτό έργο ουσιαστικά η πόλη «κλειδώνει» το αρχικό πλάνο του Μετρό που περιλαμβάνει 3 γραμμές με 23 σταθμούς. Οι μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου 1,5 χρόνο προκειμένου να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες ωρίμανσης του έργου.
Η χρηματοδότηση για την κατασκευή αναμένεται από το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης αλλά και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενώ ο προϋπολογισμός αν και δεν είναι γνωστός προς το παρόν θα κυμαίνεται περίπου στα 500εκ.ευρώ.
Η επέκταση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για την πόλη καθώς θα διέρχεται από πυκνοκατοικημένες περιοχές της συμπρωτεύουσας και η εμπορική της επιτυχία θεωρείται εξασφαλισμένη. Η δημοπράτηση του έργου με μετριοπαθείς προβλέψεις θα μπορούσε να γίνει το 2015 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Η χάραξη της γραμμής ξεκινά από τον σταθμό Δημοκρατίας που θα είναι κοινός σταθμός με την βασική γραμμή και μέσω της Λαγκαδά θα καταλήγει στην Ευκαρπία. Οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι :ΝΕΑΠΟΛΗ, ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ ενώ εξετάζεται μελλοντική επέκταση προς το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.
Με την προώθηση και αυτής της επέκτασης σειρά παίρνουν οι νεώτερες προσθήκες στο δίκτυο Μετρό της πόλης και αφορούν τις επεκτάσεις:
Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΕΛ.ΚΟΡΔΕΛΙΟ (4ΧΛΜ - 4 ΣΤΑΘΜΟΙ)
ΝΕΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΜΠΑ-ΧΑΡΙΛΑΟΥ (3ΧΛΜ-3 ΣΤΑΘΜΟΙ)
ΜΙΚΡΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ (5ΧΛΜ- 4 ΣΤΑΘΜΟΙ)