Συγκεκριμένα η «κόκκινη» Γραμμή 2 από τον σημερινό τερματικό σταθμό ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ διασχίζοντας κατά μήκος την Λεωφόρο Βουλιαγμένης από τους Δήμους Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης θα φτάσει στο Ελληνικό στο ύψος του παλιού Αεροδρομίου.
Η επέκταση της γραμμής έχει μήκος 5,5 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας και διαθέτει 4 σταθμούς: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Η αλήθεια είναι πως από όλες τις κατασκευές έργων Μετρό που έχουν γίνει στην Αθήνα αυτή εδώ ήταν και η πιο «αθόρυβη». Η τεράστια Λεωφόρος έχει αυτή την ικανότητα καθώς η μόνη επιβάρυνση είναι σε κάποια μικρά τμήματα οι λωρίδες από 3 να περιορίζονται σε 2.
Η επέκταση προς το Ελληνικό όμως δεν ήταν σχεδιασμένη αρχικά ως υπόγεια. Το 2003 η τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κα Παπανδρέου ανακοίνωνε την προώθηση της επέκτασης ως «επίγεια και εναέρια». Οι γραμμές και οι σταθμοί είχαν σχεδιαστεί να γίνουν πάνω στην κεντρική νησίδα της Βουλιαγμένης άλλοι στο επίπεδο της γης και άλλοι εναέριοι. Είχαν προβλεφθεί ειδικά ηχοπετάσματα για τον θόρυβο που θα προκαλούσαν οι διερχόμενοι συρμοί. Μάλιστα είχε γίνει λόγος για ολοκλήρωση το 2007!
Το 2004 ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς -ευτυχώς- ακυρώνει τον διαγωνισμό αναγνωρίζοντας ποσό ζημιογόνος θα ήταν οπτικά και περιβαλλοντικά. Ο νέος διαγωνισμός προβλέπεται με επιβάρυνση 60.000.000 ευρώ και 6 επιπλέον μηνών αλλά τουλάχιστον με τη γραμμή να συνεχίζει υπόγεια.
Στις αρχές του 2006 ανακοινώνεται ο ανάδοχος και ξεκινούν οι εργασίες με σκοπό την ολοκλήρωση τους στο τέλος του 2009. Η διάνοιξη της σήραγγας ήταν πραγματικά «αθόρυβη» και η όχληση ήταν ελάχιστη. Σε διάστημα περίπου 2 ετών διανοίχθηκαν τα 5,5 χιλιόμετρα σήραγγας.
Ο Μετροπόντικας που χρησιμοποιήθηκε είναι ο ίδιος που χρησιμοποιήθηκε στην διάνοιξη της σήραγγας από την Εθνική Άμυνα ως τη Δουκίσσης Πλακεντίας ενώ ονομάστηκε χαϊδευτικά «Νίνης» αναφερόμενος σε ποδοσφαιριστή της ομάδας του Παναθηναϊκού.
Οι κατασκευαστικές εργασίες των σταθμών δεν είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες εκτός από το σταθμό ΑΛΙΜΟΣ που βρέθηκαν αρχαιότητες με αποτέλεσμα την καθυστέρηση σε σχέση με τους υπόλοιπους. Δόθηκε μια αρχική παράταση για τον Μάιο του 2010 αλλά μετά προέκυψε το πρόβλημα με τη Siemens και τις κατασκευαστικές εργασίες να γίνονται αργά. Σήμερα το επίσημο χρονοδιάγραμμα μιλά για λειτουργία της επέκτασης τον Ιούλιο του 2013.
Με την λειτουργία της αναμένεται να προσθέσει περισσότερους από 100.000 νέους επιβάτες ημερησίως ενώ θα καλύψει ένα μεγάλο τμήμα των Νοτίων Προαστίων. Τα σημεία των σταθμών είναι:
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Κλεάνθους
ΑΛΙΜΟΣ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Θερμοπυλών
ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Πόντου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Ιασωνίδου
Όλοι οι σταθμοί έχουν:
Τις αποβάθρες αριστερά και δεξιά (όπως είναι η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών της Αθήνας).
θα διαθέτουν εισόδους- εξόδους και στις δύο ρεύματα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης
θα έχουν μεταλλικό στρογγυλό στέγαστρο
Ο σταθμός ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ μελλοντικά θα αποτελέσει σταθμό σύνδεσης με το δίκτυο του Τραμ ενώ ο σταθμός ΕΛΛΗΝΙΚΟ θα παρέχει πρόσβαση στο χώρο του Ελληνικού. Μετά τον τερματικό σταθμό θα λειτουργεί ένα νέο αμαξοστάσιο για τις ανάγκες των συρμών. Στα μελλοντικά πλάνα υπάρχει η σκέψη περαιτέρω επέκτασης της γραμμής έως το κέντρο της Γλυφάδας, σχέδιο το οποίο δεν έχει πολλές πιθανότητες να γίνει στο κοντινό μέλλον.
ΑΛΙΜΟΣ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Θερμοπυλών
ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Πόντου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Ιασωνίδου
Όλοι οι σταθμοί έχουν:
Τις αποβάθρες αριστερά και δεξιά (όπως είναι η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών της Αθήνας).
θα διαθέτουν εισόδους- εξόδους και στις δύο ρεύματα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης
θα έχουν μεταλλικό στρογγυλό στέγαστρο
Ο σταθμός ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ μελλοντικά θα αποτελέσει σταθμό σύνδεσης με το δίκτυο του Τραμ ενώ ο σταθμός ΕΛΛΗΝΙΚΟ θα παρέχει πρόσβαση στο χώρο του Ελληνικού. Μετά τον τερματικό σταθμό θα λειτουργεί ένα νέο αμαξοστάσιο για τις ανάγκες των συρμών. Στα μελλοντικά πλάνα υπάρχει η σκέψη περαιτέρω επέκτασης της γραμμής έως το κέντρο της Γλυφάδας, σχέδιο το οποίο δεν έχει πολλές πιθανότητες να γίνει στο κοντινό μέλλον.