«Ο εργασιακός μεσαίωνας μας αφορά όλους. Μας υποχρεώνοιυν όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να ζήσουμε με 750 ευρώ το μήνα μικτά, κόβοντας τις τριετίες και τα άλλα επιδόματα, λες και προσληφθήκαμε μόλις τώρα»
Της Χαράς Τζαναβάρα
«Είμαστε με τον πολίτη, τον εργαζόμενο. Του ζητάμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία, αλλά να ξέρει ότι αγωνιζόμαστε και γι” αυτόν. Για φτηνά εισιτήρια και καλύτερες συγκοινωνίες. Για να μην περάσει ο εργασιακός Μεσαίωνας, που μας αφορά όλους». Είναι η εξομολόγηση του Σπύρου Ρεβύθη, αντιπρόεδρου του σωματείου εργαζομένων στο μετρό, οι οποίοι συνεχίζουν και σήμερα τις απεργιακές κινητοποιήσεις.
Μιλώντας στην «Εφ.Συν.», αποκαλύπτει ότι οι εργαζόμενοι στο μετρό θα ήθελαν, αντί για απεργία, να βοηθήσουν στη δωρεά μετακίνηση των επιβατών, αποκαλύπτει όμως ότι το έκαναν το 2011, με αποτέλεσμα να εκκρεμεί αγωγή ύψους 70 εκατ. ευρώ σε βάρος του προέδρου του σωματείου Αντώνη Σταματόπουλου!
Η συζήτηση έγινε λίγες ώρες μετά το ναυάγιο με το αρμόδιο υπουργείο και την κατηγορηματική δήλωση του Κωστή Χατζηδάκη ότι θα εφαρμοστεί το ενιαίο μισθολόγιο, όπως επιτάσσει ο νόμος. «Μας υποχρεώνουν όλους τους εργαζομένους στο Δημόσιο να ζήσουμε με 750 ευρώ τον μήνα μικτά, κόβοντας τις τριετίες και τα άλλα επιδόματα, λες και προσληφθήκαμε τώρα. Θα με θυμηθείτε. Το 2019 θα μας πάνε όλους στα 300 ευρώ μικτά. Ο εργασιακός Μεσαίωνας μας αφορά όλους», υπογραμμίζει.
-Υπάρχουν αρκετοί που λένε ότι απεργείτε γιατί δεν θέλετε να χάσετε τα υψηλά μισθολόγιά σας…
«Είναι λάθος. Με τα τρία Μνημόνια μας έχουν ήδη κόψει 48% και τώρα ετοιμάζουν νέα μείωση κατά 23%. Χωρίς να υπολογίζουν ότι δουλεύουμε σε ειδικές συνθήκες».
-Θέλετε να πείτε ότι με το ενιαίο μισθολόγιο θα παίρνετε τα ίδια με έναν υπάλληλο που δουλεύει σε μια δημόσια υπηρεσία από Δευτέρα έως Παρασκευή, με κανονικό ωράριο 7 π.μ.-3 μ.μ.;
«Προβλέπεται μικρή διαφορά και θα σας πω τι γίνεται στη δική μου περίπτωση. Είμαι ηλεκτρολόγος με 22 χρόνια προϋπηρεσία. Δουλεύω σε βάθος 20 και 30 μέτρων κάτω από τη γη, που υπάρχουν κίνδυνοι για την υγεία. Εχω περάσει λεπτοσπείρωση από ποντίκι. Συντηρώ συστήματα με τάση 20.000 Βολτ, όπου για ένα λάθος μπορείς να γίνεις κάρβουνο. Δουλεύω νυχτερινά και τρεις Κυριακές υποχρεωτικά τον μήνα. Ολα αυτά δεν υπολογίζονται πλέον. Στον βασικό μισθό των 750 ευρώ, δικαιούμαι 150 ευρώ τον μήνα γιατί δουλεύω σε ιδιαίτερες συνθήκες και 110-120 ευρώ για τρεις Κυριακές τον μήνα. Ολα μικτά».
-Δίκιο έχετε. Δεν αναγνωρίζονται οι ιδιαιτερότητες της δουλειάς σας. Ομως με την απεργία σας δεν θίγονται η κυβέρνηση και οι έχοντες, αλλά οι πολίτες. Ταλαιπωρούνται άνεργοι, εργαζόμενοι, απλήρωτοι…
«Το ξέρουμε και τους ζητάμε συγγνώμη. Είμαστε με τον πολίτη, που πρέπει να ξέρει ότι αγωνιζόμαστε και γι” αυτόν. Εχουμε κάνει κινητοποιήσεις για να μην αυξηθεί το εισιτήριο. Εχουμε στείλει υπομνήματα που λέμε ότι αν θέλετε να πατάξετε την εισιτηριοδιαφυγή μη βάζετε πρόστιμα. Εισιτήριο δεν πληρώνει αυτός που δεν έχει. Δεν μπορεί να του βάζεις πρόστιμο 80 ευρώ και να του κάνεις έκπτωση 50% αν πληρώσει σε 10 ημέρες. Πώς; Δεν έχει. Αν θέλουν να νοικοκυρέψουν τα έσοδα να βάλουν προληπτικά υπαλλήλους στην είσοδο του μετρό και να ειδοποιούν τους επιβάτες ότι θα γίνει έλεγχος. Να γνωρίζουν».
-Εχετε σκεφτεί αντί για απεργία να σηκώσετε τις «μπάρες» και να αφήσετε τους επιβάτες να ταξιδέψουν δωρεάν; Θα ήταν επώδυνο για την κυβέρνηση…
«Το έχουμε σκεφτεί και το έχουμε κάνει για δύο ημέρες σε απεργία του 2011. Ομως υπάρχει νομικό θέμα και η προηγούμενη διοίκηση άσκησε δίωξη σε βάρος του σωματείου μας. Εχει καταθέσει αγωγή σε βάρος του προέδρου μας Αντώνη Σταματόπουλου, που καλείται να πληρώσει στην εταιρεία 70 εκατ. ευρώ για… διαφυγόντα χρέη»!
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
«Θέλουν να ξεπουλήσουν ττις συγκοινωνίες»
Χρόνια τα προβλήματα. Εικόνα κατάρρευσης σε λεωφορεία και τρόλει
Δεν ευθύνονται μόνο οι απεργίες για την ταλαιπωρία των περίπου 2,2 εκ. πολιτών που μετακινούνται σε καθημερινή βάση με τις αστικές συγκοινωνίες. Τα προβλήματα έχουν από χρόνια πάρει μόνιμο χαρακτήρα, αλλά είναι «ψιλά γράμματα» για την κυβέρνηση.
Εκτός από το μετρό που έχει υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, οι επιβάτες ξεροσταλιάζουν με τις ώρες στις στάσεις περιμένοντας τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ… Την τελευταία διετία μάλιστα, με τις «συνταγές» εξυγίανσης που επιβλήθηκαν με τα τρία μνημόνια, οι συγκοινωνίες έχουν κυριολεκτικά γίνει μπάχαλο και τα συντηρεί μόνο το φιλότιμο των εργαζομένων σε αυτές. «Θέλουν να τις απαξιώσουν για να τις ξεπουλήσουν» είναι η εκτίμηση των εργαζομένων, που τώρα πια είναι αποδεκτή και από τους πιο ανυποψίαστος.
Η εικόνα της κατάρρευσης είναι ιδιαίτερα αισθητή σε λεωφορεία και τρόλεϊ, όπου κάθε μήνα προγραμματίζονται στα χαρτιά 1,8 εκ. δρομολόγια, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Την περασμένη χρονιά:
*Δεν πραγματοποιήθηκε το 65,14% των δρομολογίων λόγω ελλείψεων σε προσωπικό και βλαβών σε οχήματα.
*Οδηγήθηκε στη σύνταξη, λόγω μνημονίων, το 15,11% του προσωπικού, από το οποίο πάνω από το μισό ήταν οδηγοί.
*Κυκλοφόρησαν μόνο 1.436 λεωφορεία και τρόλεϊ, έναντι 1.832 το 2011, λόγω ελλείψεων σε ανταλλακτικά και προσωπικό στις επισκευαστικές βάσεις.