Ο Πειραιάς είναι πλέον χωρίς αμφιβολία το επίκεντρο των έργων στα μέσα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας. Το Μετρό είναι ήδη σε περίοδο κατασκευής ενώ τα έργα επέκτασης του Τραμ πρόκειται να ξεκινήσουν αμέσως μετά τις γιορτές.
Αυτά τα δύο μεγάλα έργα θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης σε μερικά χρόνια καθώς η σημερινή δύσκολη πρόσβαση στο κέντρο του Πειραιά μέχρι το 2017 θα έχει γίνει εύκολη υπόθεση για τους πολίτες.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 3 ΧΑΙΔΑΡΙ –ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πρόκειται για ένα σπουδαίο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικά έργο όχι μόνο για την πόλη του Πειραιά αλλά για ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα. Είναι εξαιρετική η σημασία του μιας και η σημερινή χρονοαπόσταση για να φτάσει κάποιος στο κέντρο του Πειραιά είναι εξαιρετικά μεγάλη με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Νίκαια που μια απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων πολλές φορές απαιτεί 30-40 λεπτά χωρίς να συνυπολογίζεται η αναμονή στην στάση.
Με την επέκταση του μέσου ο Πειραιά αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά και μαζί όλες οι όμορες περιοχές. Το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 ξεκινά από τον τερματικό σταθμό της γραμμής 3 ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ στο Χαϊδάρι (πρόκειται να ανοίξει σε μερικούς μήνες).
Σταθμοί θα κατασκευαστούν σε ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ, ΝΙΚΑΙΑ ενώ ο Δήμος Πειραιά θα αποκτήσεις τρεις νέους υπόγειους σταθμούς Μετρό: ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Οι τρείς αυτοί σταθμοί θα εξυπηρετούν χιλιάδες επιβάτες καθημερινά: ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ κατασκευάζεται στη συμβολή των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη ενώ, ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ θα βρίσκεται κάτω από τον σημερινό σταθμό της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) συνδέοντας τις δύο γραμμές και δημιουργώντας ένα τεράστιο συγκοινωνιακό κόμβο.
Ο τερματικός σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ κατασκευάζεται απέναντι από το Δημαρχείο Πειραιά στη συμβολή των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασιλέως Γεωργίου δίνοντας πρόσβαση στο εμπορικό κέντρο της πόλης αλλά και στο Πασαλιμάνι.
Το έργο ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 και η ολοκλήρωση του σύμφωνα με την σύμβαση είναι για τον Σεπτέμβριο του 2017. Το κόστος του έργου είναι 530εκ.ευρώ.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΡΑΜ ΦΑΛΗΡΟ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Η επέκταση του μέσου στον Πειραιά είναι στρατηγικής σημασίας καθώς σήμερα το Τραμ ουσιαστικά είναι ..κολοβό. Σταματά στο ύψος του ΣΕΦ κάνοντας το μέσο μη ανταγωνιστικό καθώς για την πόλη του Πειραιά απαιτείται μετεπιβίβαση.
Το Τραμ με την επέκταση αυτή θα καταστεί εμπορικά βιώσιμο καθώς θα προσθέσει 25.000 νέους επιβάτες καθημερινά ενώ θα κάνει την αρχή για μελλοντικές επεκτάσεις που σχεδιάζονται προς Καλλίπολη, Φρεατίδα, Δραπετσώνα, Κερατσίνι και Πέραμα.
Με την ολοκλήρωση του θα καλυφθεί το εμπορικό κέντρο και το λιμάνι ενώ θα διακοπούν και αρκετές λεωφορειακές γραμμές που σήμερα κατακλύζουν την πόλη. Το έργο είναι μήκους 5,4 χιλιομέτρων και αφορά την κατασκευή μονής γραμμής που θα ξεκινά από την Μικράς Ασίας και μέσω Λαμπράκη και Βασιλέως Γεωργίου θα καταλήγει στην Ακτή Ποσειδώνος. Από εκεί πάλι σε μονή γραμμή θα επιστρέφει στο Φάληρο μέσω Εθνικής Αντιστάσεως και Ομηρίδου Σκυλίτση.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 95εκ.ευρώ ενώ η σύμβαση του θα υπογραφεί τις επόμενες μέρες με στόχο την ολοκλήρωση στα τέλη του 2014 ή τις αρχές του 2015. Η απόσταση από το Λιμάνι έως το ΣΕΦ θα καλύπτεται μόλις σε 8 λεπτά.
Οι στάσεις που θα δημιουργηθούν είναι οι: Γήπεδο Καραϊσκάκη, Μ. Ασίας, Γ. Λαμπράκη, Ευαγγελίστρια, Πλατεία Δεληγιάννη, Δημαρχείο, Ακτή Ποσειδώνος και Αγία Τριάδα, Πλατεία Ιπποδαμείας, 34ου Συντάγματος, Ανδρούτσου και Ομηρίδου Σκυλίτση στην επιστροφή.
Αυτά τα δύο μεγάλα έργα θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης σε μερικά χρόνια καθώς η σημερινή δύσκολη πρόσβαση στο κέντρο του Πειραιά μέχρι το 2017 θα έχει γίνει εύκολη υπόθεση για τους πολίτες.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 3 ΧΑΙΔΑΡΙ –ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πρόκειται για ένα σπουδαίο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικά έργο όχι μόνο για την πόλη του Πειραιά αλλά για ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα. Είναι εξαιρετική η σημασία του μιας και η σημερινή χρονοαπόσταση για να φτάσει κάποιος στο κέντρο του Πειραιά είναι εξαιρετικά μεγάλη με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Νίκαια που μια απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων πολλές φορές απαιτεί 30-40 λεπτά χωρίς να συνυπολογίζεται η αναμονή στην στάση.
Ο Πειραιάς είναι πλέον χωρίς αμφιβολία το επίκεντρο των έργων στα μέσα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας
Με την επέκταση του μέσου ο Πειραιά αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά και μαζί όλες οι όμορες περιοχές. Το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 ξεκινά από τον τερματικό σταθμό της γραμμής 3 ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ στο Χαϊδάρι (πρόκειται να ανοίξει σε μερικούς μήνες).
Σταθμοί θα κατασκευαστούν σε ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ, ΝΙΚΑΙΑ ενώ ο Δήμος Πειραιά θα αποκτήσεις τρεις νέους υπόγειους σταθμούς Μετρό: ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Οι τρείς αυτοί σταθμοί θα εξυπηρετούν χιλιάδες επιβάτες καθημερινά: ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ κατασκευάζεται στη συμβολή των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη ενώ, ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ θα βρίσκεται κάτω από τον σημερινό σταθμό της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) συνδέοντας τις δύο γραμμές και δημιουργώντας ένα τεράστιο συγκοινωνιακό κόμβο.
Ο τερματικός σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ κατασκευάζεται απέναντι από το Δημαρχείο Πειραιά στη συμβολή των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασιλέως Γεωργίου δίνοντας πρόσβαση στο εμπορικό κέντρο της πόλης αλλά και στο Πασαλιμάνι.
Το έργο ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 και η ολοκλήρωση του σύμφωνα με την σύμβαση είναι για τον Σεπτέμβριο του 2017. Το κόστος του έργου είναι 530εκ.ευρώ.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΡΑΜ ΦΑΛΗΡΟ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Η επέκταση του μέσου στον Πειραιά είναι στρατηγικής σημασίας καθώς σήμερα το Τραμ ουσιαστικά είναι ..κολοβό. Σταματά στο ύψος του ΣΕΦ κάνοντας το μέσο μη ανταγωνιστικό καθώς για την πόλη του Πειραιά απαιτείται μετεπιβίβαση.
Το Τραμ με την επέκταση αυτή θα καταστεί εμπορικά βιώσιμο καθώς θα προσθέσει 25.000 νέους επιβάτες καθημερινά ενώ θα κάνει την αρχή για μελλοντικές επεκτάσεις που σχεδιάζονται προς Καλλίπολη, Φρεατίδα, Δραπετσώνα, Κερατσίνι και Πέραμα.
Με την ολοκλήρωση του θα καλυφθεί το εμπορικό κέντρο και το λιμάνι ενώ θα διακοπούν και αρκετές λεωφορειακές γραμμές που σήμερα κατακλύζουν την πόλη. Το έργο είναι μήκους 5,4 χιλιομέτρων και αφορά την κατασκευή μονής γραμμής που θα ξεκινά από την Μικράς Ασίας και μέσω Λαμπράκη και Βασιλέως Γεωργίου θα καταλήγει στην Ακτή Ποσειδώνος. Από εκεί πάλι σε μονή γραμμή θα επιστρέφει στο Φάληρο μέσω Εθνικής Αντιστάσεως και Ομηρίδου Σκυλίτση.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 95εκ.ευρώ ενώ η σύμβαση του θα υπογραφεί τις επόμενες μέρες με στόχο την ολοκλήρωση στα τέλη του 2014 ή τις αρχές του 2015. Η απόσταση από το Λιμάνι έως το ΣΕΦ θα καλύπτεται μόλις σε 8 λεπτά.
Οι στάσεις που θα δημιουργηθούν είναι οι: Γήπεδο Καραϊσκάκη, Μ. Ασίας, Γ. Λαμπράκη, Ευαγγελίστρια, Πλατεία Δεληγιάννη, Δημαρχείο, Ακτή Ποσειδώνος και Αγία Τριάδα, Πλατεία Ιπποδαμείας, 34ου Συντάγματος, Ανδρούτσου και Ομηρίδου Σκυλίτση στην επιστροφή.