Στην Θεσσαλονίκη όλοι μιλάμε για την μοναδική πόλη στην Ευρώπη με ένα εκατομμύριο πληθυσμό που δεν έχει μέσο σταθερής τροχιάς. Στην πραγματικότητα έχει εδώ και μερικά χρόνια και είναι ο Προαστιακός.
Μπορεί η πόλη να πασχίζει να αποκτήσει αστικό σιδηρόδρομο εδώ και 7 χρόνια όμως ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης λειτουργεί εδώ και 6 χρόνια και μάλιστα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα.
Ο πιο «αφανής» Προαστιακός στην Ελλάδα είναι αυτός της Θεσσαλονίκης καθώς δεν κατάφερε να στρέψει ποτέ τα βλέμματα πάνω του.
Το δίκτυο του αποτελείται από δύο γραμμές. Η μία είναι ηλεκτροκίνητη προς Λάρισα και η άλλη πετρελαιοκίνητη προς Έδεσσα. Στο δίκτυο αυτό η μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών είναι φοιτητές που μετακινούνται από και προς την σχολή και τους τόπους διαμονής τους.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΛΑΡΙΣΑ
Η γραμμή είναι 100% ηλεκτροκίνητη και διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη –Λάρισα μέσα σε περίπου 1 ώρα και 36 λεπτά. Οι στάσεις που περιλαμβάνονται είναι οι παρακάτω: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΣΙΝΔΟΣ, ΑΔΕΝΔΡΟ, ΠΛΑΤΥ, ΑΙΓΙΝΙΟ, ΚΟΡΙΝΟΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΛΙΤΟΧΩΡΟ, ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ, ΝΕΟΙ ΠΟΡΟΙ, ΡΑΨΑΝΗ, ΛΑΡΙΣΑ.
Τα καθημερινά δρομολόγια είναι 13 με συχνότητα που ποικίλει ανάλογα με την ώρα από 1 έως 2 ώρες. Το πρώτο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη είναι στις 5:37 το πρωί και από Λάρισα στις 6:00. Αντίστοιχα το τελευταίο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη είναι στις 21:47 το βράδυ και από Λάρισα στις 23:37.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΕΔΕΣΣΑ
Η γραμμή είναι μονή και πετρελαιοκίνητη, ωστόσο είχε ανακαινιστεί πριν από μερικά χρόνια. Το δρομολόγιο διανύεται σε περίπου 1 ώρα και 35 λεπτά. Οι στάσεις που περιλαμβάνονται είναι οι: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΣΙΝΔΟΣ, ΑΔΕΝΔΡΟ, ΠΛΑΤΥ, ΛΕΙΑΝΟΒΕΡΓΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ, ΛΟΥΤΡΟΣ, ΚΕΦΑΛΟΧΩΡΙ, ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ, ΚΟΥΛΟΥΡΑ, ΜΕΣΗ, ΒΕΡΟΙΑ, ΝΑΟΥΣΑ, ΕΠΙΣΚΟΠΗ, ΠΕΤΡΙΑ, ΣΚΥΔΡΑ, ΕΔΕΣΣΑ.
Τα καθημερινά δρομολόγια είναι 11 με συχνότητα από 1 έως 2 ώρες. Τα πρώτα δρομολόγια είναι από Θεσσαλονίκη στις 4:32 το πρωί και από Έδεσσα στις 4:54 το πρωί και τελευταία δρομολόγια είναι από Θεσσαλονίκη στις 22:05 το βράδυ και από Έδεσσα στις 20:20 το βράδυ.
Η λειτουργία του Προαστιακού αναμένεται στο μέλλον να εμπλουτιστεί με νέες γραμμές προς Σέρρες ενώ υπάρχει και σχεδιασμός εδώ και χρόνια για ενδεχόμενη γραμμή προς τη Χαλκιδική που όμως δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com
Μπορεί η πόλη να πασχίζει να αποκτήσει αστικό σιδηρόδρομο εδώ και 7 χρόνια όμως ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης λειτουργεί εδώ και 6 χρόνια και μάλιστα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα.
Ο πιο «αφανής» Προαστιακός στην Ελλάδα είναι αυτός της Θεσσαλονίκης καθώς δεν κατάφερε να στρέψει ποτέ τα βλέμματα πάνω του.
Το δίκτυο του αποτελείται από δύο γραμμές. Η μία είναι ηλεκτροκίνητη προς Λάρισα και η άλλη πετρελαιοκίνητη προς Έδεσσα. Στο δίκτυο αυτό η μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών είναι φοιτητές που μετακινούνται από και προς την σχολή και τους τόπους διαμονής τους.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΛΑΡΙΣΑ
Η γραμμή είναι 100% ηλεκτροκίνητη και διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη –Λάρισα μέσα σε περίπου 1 ώρα και 36 λεπτά. Οι στάσεις που περιλαμβάνονται είναι οι παρακάτω: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΣΙΝΔΟΣ, ΑΔΕΝΔΡΟ, ΠΛΑΤΥ, ΑΙΓΙΝΙΟ, ΚΟΡΙΝΟΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΛΙΤΟΧΩΡΟ, ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ, ΝΕΟΙ ΠΟΡΟΙ, ΡΑΨΑΝΗ, ΛΑΡΙΣΑ.
Τα καθημερινά δρομολόγια είναι 13 με συχνότητα που ποικίλει ανάλογα με την ώρα από 1 έως 2 ώρες. Το πρώτο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη είναι στις 5:37 το πρωί και από Λάρισα στις 6:00. Αντίστοιχα το τελευταίο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη είναι στις 21:47 το βράδυ και από Λάρισα στις 23:37.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΕΔΕΣΣΑ
Η γραμμή είναι μονή και πετρελαιοκίνητη, ωστόσο είχε ανακαινιστεί πριν από μερικά χρόνια. Το δρομολόγιο διανύεται σε περίπου 1 ώρα και 35 λεπτά. Οι στάσεις που περιλαμβάνονται είναι οι: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΣΙΝΔΟΣ, ΑΔΕΝΔΡΟ, ΠΛΑΤΥ, ΛΕΙΑΝΟΒΕΡΓΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ, ΛΟΥΤΡΟΣ, ΚΕΦΑΛΟΧΩΡΙ, ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ, ΚΟΥΛΟΥΡΑ, ΜΕΣΗ, ΒΕΡΟΙΑ, ΝΑΟΥΣΑ, ΕΠΙΣΚΟΠΗ, ΠΕΤΡΙΑ, ΣΚΥΔΡΑ, ΕΔΕΣΣΑ.
Τα καθημερινά δρομολόγια είναι 11 με συχνότητα από 1 έως 2 ώρες. Τα πρώτα δρομολόγια είναι από Θεσσαλονίκη στις 4:32 το πρωί και από Έδεσσα στις 4:54 το πρωί και τελευταία δρομολόγια είναι από Θεσσαλονίκη στις 22:05 το βράδυ και από Έδεσσα στις 20:20 το βράδυ.
Η λειτουργία του Προαστιακού αναμένεται στο μέλλον να εμπλουτιστεί με νέες γραμμές προς Σέρρες ενώ υπάρχει και σχεδιασμός εδώ και χρόνια για ενδεχόμενη γραμμή προς τη Χαλκιδική που όμως δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα.