Το ενδιαφέρον των Κινέζων -όπως αυτό εκφράστηκε σε επίπεδο δηλώσεων- για
την αποκρατικοποίηση, έως και του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναμένεται να
επισημοποιηθεί μέσω υποβολής προσφοράς τους επόμενους μήνες, οπότε θα
ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης
της ΔΕΚΟ σε ιδιώτες.
Η Cosco, που έχει «κατοχυρώσει» τη θέση της στο λιμάνι του Πειραιά (διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙΙ), επιδιώκει να διευρύνει την παρουσία της. Και για την επίτευξη του σκοπού αυτού καίριο ρόλο διαδραματίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η τελευταία μεταφέρει τα κινεζικά κοντέινερ προς την κεντρική και ανατολική Ευρώπη, ενώ η εκμετάλλευση της γραμμής 17 χιλιομέτρων Θριάσιο-Ικόνιο -ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο Θριάσιο Πεδίο- «μαγνητίζει» διαρκώς το κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Εξάλλου, το «πακέτο» αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνει, πέραν των κερδοφόρων επιβατικών δρομολογίων (π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη), το κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών. Με άλλα λόγια, οι σοβαρές προοπτικές ανάπτυξής του, σε συνδυασμό με την στρατηγική-γεωγραφικά- θέση του δικτύου, διατηρεί ιδιαίτερα θερμό το ενδιαφέρον των Κινέζων, για τους οποίους η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί επενδυτική «πρόκληση».
Για τον κολοσσό της Cosco -της οποίας ο 63χρονος επικεφαλής Wei Jiafu συγκαταλέγεται στους πιο ισχυρούς ανθρώπους της κινεζικής αυτοκρατορίας- η ανάληψη της εκμετάλλευσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί «κίνηση-ματ». Και αυτό διότι η επένδυση στην αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου θα μεγιστοποιήσει τα έσοδα και τα κέρδη των Κινέζων.
Έρχεται ο διαγωνισμός
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, τις προσεχείς εβδομάδες, το αργότερο, έως το τέλος Ιουνίου, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων θα ξεκινήσει την διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκηρύσσοντας την πρώτη φάση του διαγωνισμού.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν αρχές Φθινοπώρου τις δεσμευτικές προσφορές και σχεδόν ταυτόχρονα αναμένεται να ξεκινήσει η ιδιωτικοποίηση της ΓΑΙΑΟΣΕ και της Rosco. Η πρώτη διαθέτει ακίνητη περιουσία, της οποίας η αξία έχει αποτιμηθεί στο παρελθόν προς 1,5 δισ. ευρώ και η τελευταία, ούσα η εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, αποτελεί «διαμάντι», σύμφωνα με στελέχη των σιδηροδρόμων.
Την ίδια στιγμή, οι Κινέζοι αναμένεται να... κονταροχτυπηθούν με σημαντικούς διεκδικητές των ελληνικών σιδηροδρόμων, όπως η κρατική ρωσική σιδηροδρομική εταιρεία, η γαλλική SNCF, η ιταλική Trenitalia, αλλά και αμερικανικών συμφερόντων funds που «καλοβλέπουν», κυρίως, τον τομέα των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά ότι το 2013 θα καταγραφούν κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της τάξης των 7,5 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία που, πριν από μερικά μόλις χρόνια, είχε τις μεγαλύτερες πανευρωπαϊκά ζημιές να έχει σήμερα εξυγιανθεί.
Ας σημειωθεί ότι λόγω της γεωστρατηγικής θέσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, το ενδιαφέρον των Κινέζων ήταν υψηλό, ακόμη και όταν ο οργανισμός ήταν ζημιόγονος.
Πηγή:www.capital.gr
Η Cosco, που έχει «κατοχυρώσει» τη θέση της στο λιμάνι του Πειραιά (διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙΙ), επιδιώκει να διευρύνει την παρουσία της. Και για την επίτευξη του σκοπού αυτού καίριο ρόλο διαδραματίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η τελευταία μεταφέρει τα κινεζικά κοντέινερ προς την κεντρική και ανατολική Ευρώπη, ενώ η εκμετάλλευση της γραμμής 17 χιλιομέτρων Θριάσιο-Ικόνιο -ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο Θριάσιο Πεδίο- «μαγνητίζει» διαρκώς το κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Εξάλλου, το «πακέτο» αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνει, πέραν των κερδοφόρων επιβατικών δρομολογίων (π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη), το κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών. Με άλλα λόγια, οι σοβαρές προοπτικές ανάπτυξής του, σε συνδυασμό με την στρατηγική-γεωγραφικά- θέση του δικτύου, διατηρεί ιδιαίτερα θερμό το ενδιαφέρον των Κινέζων, για τους οποίους η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί επενδυτική «πρόκληση».
Για τον κολοσσό της Cosco -της οποίας ο 63χρονος επικεφαλής Wei Jiafu συγκαταλέγεται στους πιο ισχυρούς ανθρώπους της κινεζικής αυτοκρατορίας- η ανάληψη της εκμετάλλευσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί «κίνηση-ματ». Και αυτό διότι η επένδυση στην αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου θα μεγιστοποιήσει τα έσοδα και τα κέρδη των Κινέζων.
Έρχεται ο διαγωνισμός
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, τις προσεχείς εβδομάδες, το αργότερο, έως το τέλος Ιουνίου, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων θα ξεκινήσει την διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκηρύσσοντας την πρώτη φάση του διαγωνισμού.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν αρχές Φθινοπώρου τις δεσμευτικές προσφορές και σχεδόν ταυτόχρονα αναμένεται να ξεκινήσει η ιδιωτικοποίηση της ΓΑΙΑΟΣΕ και της Rosco. Η πρώτη διαθέτει ακίνητη περιουσία, της οποίας η αξία έχει αποτιμηθεί στο παρελθόν προς 1,5 δισ. ευρώ και η τελευταία, ούσα η εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, αποτελεί «διαμάντι», σύμφωνα με στελέχη των σιδηροδρόμων.
Την ίδια στιγμή, οι Κινέζοι αναμένεται να... κονταροχτυπηθούν με σημαντικούς διεκδικητές των ελληνικών σιδηροδρόμων, όπως η κρατική ρωσική σιδηροδρομική εταιρεία, η γαλλική SNCF, η ιταλική Trenitalia, αλλά και αμερικανικών συμφερόντων funds που «καλοβλέπουν», κυρίως, τον τομέα των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά ότι το 2013 θα καταγραφούν κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της τάξης των 7,5 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία που, πριν από μερικά μόλις χρόνια, είχε τις μεγαλύτερες πανευρωπαϊκά ζημιές να έχει σήμερα εξυγιανθεί.
Ας σημειωθεί ότι λόγω της γεωστρατηγικής θέσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, το ενδιαφέρον των Κινέζων ήταν υψηλό, ακόμη και όταν ο οργανισμός ήταν ζημιόγονος.
Πηγή:www.capital.gr