Συνεχίζουν να είναι σημαντικά και θετικά τα νέα σχετικά με την επέκταση
της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από το Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο
του Πειραιά. Τα έργα έχουν συμπληρώσει ένα έτος ζωής και πλέον η
κατασκευαστική περίοδος έχει μπει για τα καλά στις ζωές των κατοίκων των
περιοχών που θα περάσει το Μετρό.
Γενικό συμπέρασμα είναι πως τα έργα μέχρι σήμερα βαίνουν καλώς δίχως μεγάλα προβλήματα ή σημαντικές καθυστερήσεις. Ένα από τα σημαντικά και αφανή πράγματα σε σχέση με τα εργοτάξια είναι ο θαυμάσιος τρόπος με τον οποίο η Αττικό Μετρό σχεδίασε την χωροθέτηση τους καθώς δεν έχουν δημιουργήσει κανένα κυκλοφοριακό πρόβλημα καταλαμβάνοντας μόνο κοινόχρηστους χώρους όπως πλατείες και πάρκα.
Ο Μετροπόντικας της επέκτασης από τις επόμενες μέρες θα αρχίσει να αποστέλλεται στην Αθήνα καθώς έχει αποσυναρμολογηθεί. Υπολογίζεται πως μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα έχουν παραληφθεί όλα τα τμήματα του μεγάλου μηχανήματος.
Το βαρύ μηχάνημα πρόσφατα βαφτίστηκε από την Αττικό Μετρό ως «Ιππόδαμος» προς τιμήν του Αρχαίου Έλληνα που δημιούργησε το Ιπποδάμειο σύστημα, ένα οικιστικό σύστημα το οποίο εξελίχθηκε στον Πειραιά.
Στο φρέαρ που θα εισέλθει ο Μετροπόντικας οι εργασίες έχουν προχωρήσει αρκετά και έχουν ήδη ολοκληρωθεί τα πρώτα 12 μέτρα που είναι απαραίτητα για να επανασυναρμολογηθεί επιτόπου ο «Ιππόδαμος» και σε 3-4 μήνες (υπολογίζεται μέσα στον Σεπτέμβριο) να ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι των 7,5χλμ μέχρι το κέντρο του Πειραιά.
Ο μετροπόντικας θα μπορεί να διανοίγει έως και 20 μέτρα έτοιμης σήραγγας κάθε μέρα αλλά κατά μέσο όρο υπολογίζεται πως ο αριθμός αυτός θα είναι γύρω στα 10 μέτρα και μέχρι τις αρχές του 2016 θα έχει ολοκληρώσει το ταξίδι του.
Στον σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι πάσσαλοι και ξεκινά η εκσκαφή του σταθμού. Εκεί δημιουργήθηκε μία μικρή εμπλοκή με την παράκαμψη του αγωγού του φυσικού αερίου αλλά δεν νοείται ως σημαντικό πρόβλημα για τις εργασίες οι οποίες συνεχίζονται.
Τόσο στον σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ όσο και στον σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ έχουν ολοκληρωθεί οι μετατοπίσεις των ΟΚΩ ενώ έχουν εγκριθεί και οι μελέτες εφαρμογής για την διευθέτηση της τοπικής κυκλοφορίας. Στον Κορυδαλλό οι εργασίες για την κατασκευή των πασσάλων υποστήριξης του σταθμού είναι έτοιμες να ξεκινήσουν.
Στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ ολοκληρώθηκε η μετατόπιση των ΟΚΩ και αναμένονται σε 2-3 εβδομάδες οι εγκρίσεις για τις μελέτες εφαρμογής για την κυκλοφορία έτσι ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή των πασσάλων.
Στον σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ υπήρξε μία τρίμηνη καθυστέρηση λόγω άρνησης εξόδου σε απαλλοτριωμένο ακίνητο το οποίο ευτυχώς έληξε και ξεκίνησαν οι κατεδαφίσεις για να ολοκληρωθεί η εργοταξιακή κατάληψη. Σύντομα αναμένονται οι μελέτες εφαρμογής και η εκκίνηση των εργασιών για τους πασσάλους.
Στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ υπήρξε ένα σημαντικό πρόβλημα με τον κεντρικό αγωγό που τελικά προκαλεί μια μικρή μετατόπιση του σταθμού κατά 7 μέτρα. Διεξάγονται συζητήσεις με τον εργολάβο και αναμένονται και οι δικές του προτάσεις. Για λόγους διαφάνειας έχει οριστεί Προιστάμενη Αρχή (ουσιαστικά η Διοίκηση της ΑΜ και ένας νομικός σύμβουλος).
Επίσης απατείται η έγκριση τόσο από την ΕΥΔΑΠ όσο και από τον ΟΛΠ αλλά θεωρείται δεδομένο πως λόγω της τουριστικής περιόδου θα έχουμε μία μικρή αναμονή μέχρι τον Σεπτέμβριο για να λυθούν όλα τα θέματα. Γεγονός είναι πως οι έξοδοι παραμένουν στις αρχικές τους θέσεις όπως αυτοί είχαν οριστεί από τις μελέτες.
Στον σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ είναι σε εξέλιξη οι αρχαιολογικές ανασκαφές και το ευτύχημα για το έργο είναι πως δεν έχει βρεθεί ως σήμερα κάποιο σπουδαίο εύρημα (όπως κάποιος ναός π.χ) αλλά κυρίως αγγεία κλπ. Σημαντικό θεωρείται το εύρημα του Ιπποδάμειου Συστήματος που μέρους του συμπίπτει με την θέση του τερματικού σταθμού της επέκτασης.
Αντίθετα πολύ σημαντικά ευρήματα έχουμε στο φρέαρ Δεληγιάννη που θα είναι η κατάληξη της γραμμή, με τριπλή τροχιά για να μπορούν τα τρένα να στρίβουν. Εκεί είναι πιο σημαντικά τα ευρήματα και οι αρχαιολογικές ανασκαφές αναμένεται να κρατήσουν πολύ περισσότερο.
ypodomes.com
Γενικό συμπέρασμα είναι πως τα έργα μέχρι σήμερα βαίνουν καλώς δίχως μεγάλα προβλήματα ή σημαντικές καθυστερήσεις. Ένα από τα σημαντικά και αφανή πράγματα σε σχέση με τα εργοτάξια είναι ο θαυμάσιος τρόπος με τον οποίο η Αττικό Μετρό σχεδίασε την χωροθέτηση τους καθώς δεν έχουν δημιουργήσει κανένα κυκλοφοριακό πρόβλημα καταλαμβάνοντας μόνο κοινόχρηστους χώρους όπως πλατείες και πάρκα.
Ο Μετροπόντικας της επέκτασης από τις επόμενες μέρες θα αρχίσει να αποστέλλεται στην Αθήνα καθώς έχει αποσυναρμολογηθεί. Υπολογίζεται πως μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα έχουν παραληφθεί όλα τα τμήματα του μεγάλου μηχανήματος.
Το βαρύ μηχάνημα πρόσφατα βαφτίστηκε από την Αττικό Μετρό ως «Ιππόδαμος» προς τιμήν του Αρχαίου Έλληνα που δημιούργησε το Ιπποδάμειο σύστημα, ένα οικιστικό σύστημα το οποίο εξελίχθηκε στον Πειραιά.
Στο φρέαρ που θα εισέλθει ο Μετροπόντικας οι εργασίες έχουν προχωρήσει αρκετά και έχουν ήδη ολοκληρωθεί τα πρώτα 12 μέτρα που είναι απαραίτητα για να επανασυναρμολογηθεί επιτόπου ο «Ιππόδαμος» και σε 3-4 μήνες (υπολογίζεται μέσα στον Σεπτέμβριο) να ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι των 7,5χλμ μέχρι το κέντρο του Πειραιά.
Ο μετροπόντικας θα μπορεί να διανοίγει έως και 20 μέτρα έτοιμης σήραγγας κάθε μέρα αλλά κατά μέσο όρο υπολογίζεται πως ο αριθμός αυτός θα είναι γύρω στα 10 μέτρα και μέχρι τις αρχές του 2016 θα έχει ολοκληρώσει το ταξίδι του.
Στον σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι πάσσαλοι και ξεκινά η εκσκαφή του σταθμού. Εκεί δημιουργήθηκε μία μικρή εμπλοκή με την παράκαμψη του αγωγού του φυσικού αερίου αλλά δεν νοείται ως σημαντικό πρόβλημα για τις εργασίες οι οποίες συνεχίζονται.
Τόσο στον σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ όσο και στον σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ έχουν ολοκληρωθεί οι μετατοπίσεις των ΟΚΩ ενώ έχουν εγκριθεί και οι μελέτες εφαρμογής για την διευθέτηση της τοπικής κυκλοφορίας. Στον Κορυδαλλό οι εργασίες για την κατασκευή των πασσάλων υποστήριξης του σταθμού είναι έτοιμες να ξεκινήσουν.
Στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ ολοκληρώθηκε η μετατόπιση των ΟΚΩ και αναμένονται σε 2-3 εβδομάδες οι εγκρίσεις για τις μελέτες εφαρμογής για την κυκλοφορία έτσι ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή των πασσάλων.
Στον σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ υπήρξε μία τρίμηνη καθυστέρηση λόγω άρνησης εξόδου σε απαλλοτριωμένο ακίνητο το οποίο ευτυχώς έληξε και ξεκίνησαν οι κατεδαφίσεις για να ολοκληρωθεί η εργοταξιακή κατάληψη. Σύντομα αναμένονται οι μελέτες εφαρμογής και η εκκίνηση των εργασιών για τους πασσάλους.
Στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ υπήρξε ένα σημαντικό πρόβλημα με τον κεντρικό αγωγό που τελικά προκαλεί μια μικρή μετατόπιση του σταθμού κατά 7 μέτρα. Διεξάγονται συζητήσεις με τον εργολάβο και αναμένονται και οι δικές του προτάσεις. Για λόγους διαφάνειας έχει οριστεί Προιστάμενη Αρχή (ουσιαστικά η Διοίκηση της ΑΜ και ένας νομικός σύμβουλος).
Επίσης απατείται η έγκριση τόσο από την ΕΥΔΑΠ όσο και από τον ΟΛΠ αλλά θεωρείται δεδομένο πως λόγω της τουριστικής περιόδου θα έχουμε μία μικρή αναμονή μέχρι τον Σεπτέμβριο για να λυθούν όλα τα θέματα. Γεγονός είναι πως οι έξοδοι παραμένουν στις αρχικές τους θέσεις όπως αυτοί είχαν οριστεί από τις μελέτες.
Στον σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ είναι σε εξέλιξη οι αρχαιολογικές ανασκαφές και το ευτύχημα για το έργο είναι πως δεν έχει βρεθεί ως σήμερα κάποιο σπουδαίο εύρημα (όπως κάποιος ναός π.χ) αλλά κυρίως αγγεία κλπ. Σημαντικό θεωρείται το εύρημα του Ιπποδάμειου Συστήματος που μέρους του συμπίπτει με την θέση του τερματικού σταθμού της επέκτασης.
Αντίθετα πολύ σημαντικά ευρήματα έχουμε στο φρέαρ Δεληγιάννη που θα είναι η κατάληξη της γραμμή, με τριπλή τροχιά για να μπορούν τα τρένα να στρίβουν. Εκεί είναι πιο σημαντικά τα ευρήματα και οι αρχαιολογικές ανασκαφές αναμένεται να κρατήσουν πολύ περισσότερο.
ypodomes.com