O.SY. BUS DRIVERS Μετρό επέκταση προς Καλαμαριά: Δόθηκαν τα πρώτα 30 εκατ. στον Άκτoρα - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Μετρό επέκταση προς Καλαμαριά: Δόθηκαν τα πρώτα 30 εκατ. στον Άκτoρα

Μετρό επέκταση προς Καλαμαριά: Δόθηκαν τα πρώτα 30 εκατ. στον Άκτoρα

Written By OsyBusDrivers on Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013 | 3:30 μ.μ.

Σε ταχύτατες διευθετήσεις, προκειμένου να διευκολυνθεί η έναρξη εργασιών κατασκευής της επέκτασης της γραμμής του μετρό προς Καλαμαριά, προχωρά η κυβέρνηση
Εκείνο το οποίο συζητείται ιδιαιτέρως τις τελευταίες ημέρες είναι το γεγονός ότι δόθηκαν ήδη στον ανάδοχο του έργου τα πρώτα 30 εκατ. ευρώ (περίπου το 6% του συνολικού προϋπολογισμού), προτού καν στηθεί το πρώτο εργοτάξιο. Η απόφαση για την εκταμίευση του ποσού υπεγράφη την προηγούμενη εβδομάδα από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.

Η δυνατότητα προκαταβολής στους αναδόχους δημοσίων έργων, ίσης με το ποσό της εγγυητικής επιταγής που υποβάλλουν για την καλή εκτέλεση του έργου, προβλέπεται σε νόμο ο οποίος ψηφίστηκε προ μηνών στη Βουλή, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας ακόμη και μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων.

«Γνωρίζουμε ότι υπάρχει ο κίνδυνος μέρος ή και το σύνολο του ποσού το οποίο προκαταβάλλεται να μην πέσει στο συγκεκριμένο έργο για το οποίο δίνεται, αλλά αυτό είναι αλλουνού δουλειά να το ελέγξει», σημειώνει κυβερνητικός αξιωματούχος. Προσθέτει πως «η άμεση εκταμίευση προκαταβολής είναι πλέον αναγκαία, καθώς οι τράπεζες έχουν σφραγίσει τις κάνουλες ρευστότητας οδηγώντας σε ασφυξία ακόμη και υγιείς κατασκευαστικούς ομίλους».

Ειδικότερα για την περίπτωση της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά ο ίδιος αξιωματούχος συμπληρώνει ότι «υπάρχει η αρμόδια εποπτεύουσα αρχή, η οποία έχει τη δυνατότητα και υποχρεούται να παρακολουθεί και να ελέγχει εάν η πρόοδος των εργασιών είναι ανάλογη της χρηματοδοτικής ροής».

ΕΝΑΣ ΕΚΣΚΑΦΕΑΣ
Αμέσως μετά την υπογραφή για την εκταμίευση των πρώτων 30 εκατ. ευρώ ο ανάδοχος μετέφερε στο χώρο του τερματικού σταθμού της Μίκρας έναν εκσκαφέα και ένα φορτηγό, εκτελώντας κάποιες χωματουργικές εργασίες. Ωστόσο σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών τα οποία εμπλέκονται στην κατασκευή του μετρό οι ουσιαστικές εργασίες στη γραμμή επέκτασης προς Καλαμαριά δεν πρόκειται να αρχίσουν πριν από το τέλος του χρόνου.

Πριν από την εκταμίευση των πρώτων 30 εκατ. προς τον ανάδοχο προηγήθηκε, την 1η Ιουλίου, απόφαση του γενικού γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Σωκράτη Αλεξιάδη με την οποία μεταφέρθηκαν 400 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ του ΥΠΕΚΑ στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Τα 400 εκατ. είναι το ποσό το οποίο είχε δεσμευτεί επί υφυπουργίας Γιάννη Μαγκριώτη για τη χρηματοδότηση της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά.

Ακολούθως ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σταύρος Καλαφάτης ενέταξε τη χρηματοδότηση στο ειδικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για το περιβάλλον, το λεγόμενο ΕΠΠΕΡΑΑ, με 382 εκατ. ευρώ για τις εργασίες και 18 εκατ. ευρώ για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Πλέον αυτό το ποσό περνά απευθείας στην περιφέρεια, όμως η διαχείρισή του θα γίνεται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Προσπελασιμότητα» του υπουργείου Υποδομών.

ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ Ο «ΑΚΤΩΡ»
Η σύμβαση παραχώρησης του έργου επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά με την ανάδοχο εταιρεία «Άκτωρ ΑΤΕ» υπογράφηκε στις 26 Ιουνίου. Το έργο, προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς (νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής. Προβλέπεται επίσης κατασκευή υποδομών για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής προς αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένου χώρου μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό «Μίκρα», ενώ προγραμματίζεται και η κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στην ίδια θέση. Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό» από τη γραμμή της επέκτασης εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά περισσότεροι από 65.000 επιβάτες, ενώ η απόσταση από τη Μίκρα ως το κέντρο της πόλης θα καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2018, ενδεχομένως δηλαδή νωρίτερα από την κύρια γραμμή.

Πλέον η εταιρεία «Άκτωρ» καθίσταται κυρίαρχος του έργου κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικούς μήνες ο «Άκτωρ» εισήλθε και στο έργο κατασκευής της κύριας γραμμής μέσω της εξαγοράς της «ΑΕΓΕΚ», η οποία συμμετείχε στο σχήμα της αναδόχου κοινοπραξίας που εκτελεί το έργο της κύριας γραμμής.

ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΠΟΝΤΟΥ
Μεθαύριο Τρίτη πραγματοποιείται στην Καλαμαριά σύσκεψη των νομικών συμβούλων της «Αττικό Μετρό» με συμβούλους και υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου. Στη συνάντηση θα παραδοθούν στην «Αττικό Μετρό» οι πίνακες με τους δικαιούχους αποζημίωσης για τη διάνοιξη της οδού Πόντου, ώστε ο δήμος να παραχωρήσει τις εκτάσεις που απαλλοτριώνονται στην εταιρεία, η οποία εν συνεχεία θα τις παραδώσει στον ανάδοχο, προκειμένου να εγκαταστήσει τα εργοτάξια της επέκτασης του μετρό.

Σύμφωνα με τον εντεταλμένο σύμβουλο του δήμου για θέματα Ανάπτυξης Δημοσθένη Σαρηγιάννη οι αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις ανέρχονται περίπου στα 32 εκατ. ευρώ. «Εξ αυτών γύρω στα 17 με 18 εκατ. θα τα καταβάλει η ‘Αττικό Μετρό’, στην οποία θα παραδώσουμε τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις κι αυτή θα τις αποδώσει στον ανάδοχο». Τα υπόλοιπα 14 με 15 εκατ. θα δοθούν από το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με τον κ. Σαρηγιάννη «οι εκτάσεις που ενδιαφέρουν την ‘Αττικό Μετρό’ θα έχουν ξεκαθαρίσει ώς τον Αύγουστο, ενώ οι υπόλοιπες λίγους μήνες μετά, ώστε η διάνοιξη της Πόντου, συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων, να γίνει ώς το τέλος του χρόνου».
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top