Το 2017 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τα σιδηροδρομικά έργα στον άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ειδομένη, Προμαχώνας) και η απόσταση μεταξύ Αθήνας- Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε 3,5 ώρες.
Το έργο ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας- Δομοκού, προϋπολογισμού 415.000.000 ευρώ, ανατέθηκε στην κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ- J &P- ΑΒΑΞ ΑΕ - ΤΕΡΝΑ ΑΕ» μετά από διαγωνισμό που έγινε στις 13 Νοεμβρίου 2012, στον οποίο είχαν προσέλθει άλλες τρεις εργοληπτικές επιχειρήσεις.
Το έργο υλοποιείται στον νομό Φθιώτιδας μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Τιθορέας και Δομοκού. Η νέα χάραξη, μήκους 120 χιλιομέτρων, έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες 160-200 χιλιόμετρα/ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής.
Το πρώτο τμήμα (Σ.Σ. Τιθορέας - Σ.Σ. Λιανοκλαδίου) περιλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χιλιομέτρων, ενώ το δεύτερο (Σ.Σ. Λιανοκλαδίου- Σ.Σ. Δομοκού) διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χιλιομέτρων και μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας καταλήγει στον Σ.Σ. Δομοκού.
Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της υποδομής, επιδομής (σκυρογραμμής και σταθερής επιδομής, όπου προβλέπεται), σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης, των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και των τεχνικών έργων, καθώς και οι εργασίες ανακαίνισης των κτιριακών εγκαταστάσεων σιδηροδρομικών σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Μώλου και Δομοκού.
Το έργο χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ περιόδου 2007-2013.
ΟΣΕ: Αθήνα- Αίγιο σε 1.30΄και Αθήνα- Ρίο σε δύο ώρες
Εγκρίθηκαν από τον ΟΣΕ έργα που αφορούν τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη, που θα επεκτείνει έως το Αίγιο τη λειτουργία του ήδη υπάρχοντος προαστιακού σιδηροδρόμου, ο οποίος τερματίζει σήμερα στο Κιάτο.
Η χρονική διάρκεια της διαδρομής Αθήνα - Αίγιο, αναμένεται ότι το 2018 θα είναι 1 ώρα και 30 λεπτά για τα τρένα INTERCITY, ενώ με τον προαστιακό σιδηρόδρομο με ενδιάμεσες στάσεις και σταθμούς σε 1 ώρα και 45 λεπτά.
Πρόκειται για κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων και θα εκτελεστεί από την ΕΡΓΟΣΕ.
Τα σχέδια σε Αίγιο (Ροδοδάφνη), Ψαθόπυργο και Ρίο
Εξάλλου, όπως αναφέρει ο ΟΣΕ, έχει ήδη αρχίσει η κατασκευή της υποδομής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Αίγιο (Ροδοδάφνη) έως τον Ψαθόπυργο. Η επέκτασή της έως το Ρίο, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018 και η απόσταση Αθήνα- Ρίο με τρένο θα διαρκεί 2 ώρες.
Στόχος είναι η μελλοντική σιδηροδρομική σύνδεση του κέντρου της Πάτρας και του νέου λιμανιού, αλλά και η κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής γραμμής έως τον Πύργο, το Κατάκολο και την Ολυμπία.
Η ολοκλήρωση του συνολικού έργου θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη όλης της βόρειας ζώνης της Πελοποννήσου, αναδεικνύοντας τη δυνατότητα επέκτασης παραθεριστικής ζώνης, αλλά και ζώνης πρώτης κατοικίας στις παρυφές των πόλεων, δεδομένης της αναβάθμισης των τοπικών μετακινήσεων και με τον σιδηρόδρομο.
Το έργο ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας- Δομοκού, προϋπολογισμού 415.000.000 ευρώ, ανατέθηκε στην κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ- J &P- ΑΒΑΞ ΑΕ - ΤΕΡΝΑ ΑΕ» μετά από διαγωνισμό που έγινε στις 13 Νοεμβρίου 2012, στον οποίο είχαν προσέλθει άλλες τρεις εργοληπτικές επιχειρήσεις.
Το έργο υλοποιείται στον νομό Φθιώτιδας μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Τιθορέας και Δομοκού. Η νέα χάραξη, μήκους 120 χιλιομέτρων, έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες 160-200 χιλιόμετρα/ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής.
Το πρώτο τμήμα (Σ.Σ. Τιθορέας - Σ.Σ. Λιανοκλαδίου) περιλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χιλιομέτρων, ενώ το δεύτερο (Σ.Σ. Λιανοκλαδίου- Σ.Σ. Δομοκού) διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χιλιομέτρων και μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας καταλήγει στον Σ.Σ. Δομοκού.
Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της υποδομής, επιδομής (σκυρογραμμής και σταθερής επιδομής, όπου προβλέπεται), σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης, των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και των τεχνικών έργων, καθώς και οι εργασίες ανακαίνισης των κτιριακών εγκαταστάσεων σιδηροδρομικών σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Μώλου και Δομοκού.
Το έργο χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ περιόδου 2007-2013.
ΟΣΕ: Αθήνα- Αίγιο σε 1.30΄και Αθήνα- Ρίο σε δύο ώρες
Εγκρίθηκαν από τον ΟΣΕ έργα που αφορούν τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη, που θα επεκτείνει έως το Αίγιο τη λειτουργία του ήδη υπάρχοντος προαστιακού σιδηροδρόμου, ο οποίος τερματίζει σήμερα στο Κιάτο.
Η χρονική διάρκεια της διαδρομής Αθήνα - Αίγιο, αναμένεται ότι το 2018 θα είναι 1 ώρα και 30 λεπτά για τα τρένα INTERCITY, ενώ με τον προαστιακό σιδηρόδρομο με ενδιάμεσες στάσεις και σταθμούς σε 1 ώρα και 45 λεπτά.
Πρόκειται για κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων και θα εκτελεστεί από την ΕΡΓΟΣΕ.
Τα σχέδια σε Αίγιο (Ροδοδάφνη), Ψαθόπυργο και Ρίο
Εξάλλου, όπως αναφέρει ο ΟΣΕ, έχει ήδη αρχίσει η κατασκευή της υποδομής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Αίγιο (Ροδοδάφνη) έως τον Ψαθόπυργο. Η επέκτασή της έως το Ρίο, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018 και η απόσταση Αθήνα- Ρίο με τρένο θα διαρκεί 2 ώρες.
Στόχος είναι η μελλοντική σιδηροδρομική σύνδεση του κέντρου της Πάτρας και του νέου λιμανιού, αλλά και η κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής γραμμής έως τον Πύργο, το Κατάκολο και την Ολυμπία.
Η ολοκλήρωση του συνολικού έργου θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη όλης της βόρειας ζώνης της Πελοποννήσου, αναδεικνύοντας τη δυνατότητα επέκτασης παραθεριστικής ζώνης, αλλά και ζώνης πρώτης κατοικίας στις παρυφές των πόλεων, δεδομένης της αναβάθμισης των τοπικών μετακινήσεων και με τον σιδηρόδρομο.