Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, ανακοίνωσε ότι παραδόθηκε η μελέτη για τους ελέγχους ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ, ενώ το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τη Θεσσαλονίκη είναι πλέον ολοκληρωμένο και βάσει αυτού θα κάνει κάθε δήμος το δικό του τοπικό ΣΒΑΚ, με το οποίο θα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη διεκδίκηση πόρων και προγραμμάτων από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020).
Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα είμαστε έτοιμοι. Το ΣΑΣΘ θα μετατραπεί σε μητροπολιτικό φορέα αστικών συγκοινωνιών. Στις 30 Οκτωβρίου θα γίνει εκδήλωση για το τραμ στον Εύοσμο και στις 20 Νοεμβρίου θα παρουσιαστεί το τελικό σχέδιο για το νέο ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο”, είπε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ.
Ο υπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου, επισήμανε ότι “το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι ένα από τα σημαντικότερα για τη μητροπολιτική Θεσσαλονίκη. Με το ΣΒΑΚ περιορίζεται η χρήση των ΙΧ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενώ καλύπτονται στο ακέραιο οι αυξημένες ανάγκες των πολιτών για μια καλύτερη ποιότητα ζωής στις πόλεις και τα περίχωρά τους”.
Ο υπουργός έκανε αναφορά στις προβλέψεις του ΣΒΑΚ, που όπως είπε αποτελούν τους άξονες που θα καθορίσουν εκ νέου το συγκοινωνιακό και κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης. Αυτές είναι το ενιαίο σύστημα κομίστρου, οι νέες λεωφορειολωρίδες, η προώθηση δημιουργίας τραμ, η διασύνδεση τραμ, μετρό και λεωφορείων, το σύστημα θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό, τα συστήματα ευέλικτης συγκοινωνίας, η εφαρμογή ενιαίας πολιτικής στάθμευσης και οι ποδηλατόδρομοι.
Ο κ. Παλαιστής και ο διευθυντής του έργου, Μάνος Βουγιούκας, τόνισαν ότι το ΣΒΑΚ, με την ενσωμάτωση των προτάσεων των φορέων θα είναι έτοιμο στο τέλος του έτους, είναι το πρώτο στην Ελλάδα και θα χρησιμοποιηθεί για τη διεκδίκηση κονδυλίων από την επόμενη προγραμματική περίοδο. Παράλληλα, όλοι οι συμμετέχοντες στο φόρουμ εξέφρασαν την υποστήριξή τους τόσο στο ΣΑΣΘ, όσο και στο ΣΒΑΚ (αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Φάνης Παπάς, εκπρόσωποι υπουργείου Μεταφορών, δήμου Θεσσαλονίκης, πρώην υπουργοί, εμπλεκόμενοι φορείς, όπως Τροχαία, ΟΑΣΘ, ταξί κτλ.), ενώ όλοι επισήμαναν ότι η θαλάσσια συγκοινωνία είναι πλέον ώριμη, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα υποδομής (στάσεις).
Ο υπουργός έκανε αναφορά στις προβλέψεις του ΣΒΑΚ, που όπως είπε αποτελούν τους άξονες που θα καθορίσουν εκ νέου το συγκοινωνιακό και κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης. Αυτές είναι το ενιαίο σύστημα κομίστρου, οι νέες λεωφορειολωρίδες, η προώθηση δημιουργίας τραμ, η διασύνδεση τραμ, μετρό και λεωφορείων, το σύστημα θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό, τα συστήματα ευέλικτης συγκοινωνίας, η εφαρμογή ενιαίας πολιτικής στάθμευσης και οι ποδηλατόδρομοι.
Ο κ. Παλαιστής και ο διευθυντής του έργου, Μάνος Βουγιούκας, τόνισαν ότι το ΣΒΑΚ, με την ενσωμάτωση των προτάσεων των φορέων θα είναι έτοιμο στο τέλος του έτους, είναι το πρώτο στην Ελλάδα και θα χρησιμοποιηθεί για τη διεκδίκηση κονδυλίων από την επόμενη προγραμματική περίοδο. Παράλληλα, όλοι οι συμμετέχοντες στο φόρουμ εξέφρασαν την υποστήριξή τους τόσο στο ΣΑΣΘ, όσο και στο ΣΒΑΚ (αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Φάνης Παπάς, εκπρόσωποι υπουργείου Μεταφορών, δήμου Θεσσαλονίκης, πρώην υπουργοί, εμπλεκόμενοι φορείς, όπως Τροχαία, ΟΑΣΘ, ταξί κτλ.), ενώ όλοι επισήμαναν ότι η θαλάσσια συγκοινωνία είναι πλέον ώριμη, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα υποδομής (στάσεις).
Δείτε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: