Το ΣτΕ σταματά τυχόν νέες μειώσεις στα εφάπαξ, που χορηγούνται από ασφαλιστικά ταμεία και που δεν λαμβάνουν κρατική επιχορήγηση ή άλλους κοινωνικούς πόρους παρά μόνο τα έσοδα τους είναι οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων. Πιλότος για να μπει φρένο στις μειώσεις των εφάπαξ του Δημοσίου και άλλων 20 ταμείων πρόνοιας, μεταξύ των οποίων είναι αυτό της ΔΕΗ του ΟΤΕ των ΕΛΤΑ, των τραπεζοϋπαλλήλων, των στρατιωτικών καθώς και 11 φορέων πρόνοιας ιδιωτικών υπαλλήλων, ξενοδοχοϋπαλλήλων, εμποροϋπαλλήλων και εργαζομένων στα λιμάνια, μπορεί να γίνει η γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ΣτΕ ως προς τον υπολογισμό του εφάπαξ ώστε να μην πέφτει κάτω από τις εισφορές των εργαζομένων. Για το Δημόσιο, τα 4 από τα 6 Ταμεία που έχουν ενσωματωθεί στο ΤΠΔΥ έχουν καθαρά ανταποδοτικές παροχές χωρίς κρατική επιχορήγηση ή κοινωνικό πόρο. Τα Ταμεία αυτά είναι; των δημοσίων υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) των κληρικών, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία κ.ά,) και του προσωπικού του Ταμείου Νομικών. Αντίθετα» εξαιρούνται το Ταμείο Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΠΔΚΥ) και το ταμείο πρόνοιας των υπαλλήλων στα Επιμελητήρια, γιατί στους εν λόγω φορείς υπάρχει εργοδοτική εισφορά που προέρχεται όμως από κρατικούς φορείς. Οι δήμοι, για παράδειγμα, πληρώνουν ετήσια εισφορά 3% και οι λοιποί ΟΤΑ 2% στο ΤΑΔΚΥ και το 25% από τα έσοδα αυτά πάει ως εισφορά στο ταμείο πρόνοιας των δημοτικών υπαλλήλων, οι οποίοι πληρώνουν εισφορά 1% εφόσον ασφαλίστηκαν μέχρι το 1992 και 4% για ασφάλιση από ίο 1993 και μετά. Επιπλέον ένα ποσοστό εσόδων από δημοτικά έργα και καταβαλλόμενα ενοίκια από τους ΟΤΑ σε ιδιώτες υπόκειται σε κράτηση για το εφάπαξ, Επιπλέον, η απόφαση του ΣτΕ ανοίγει το δρόμο και για τη μείωση των εισφορών που επιβάλλεται στις πρόσθετες απολαβές των ασφαλισμένων για τη λήψη του εφάπαξ στην περίπτωση που οι εν λόγω πρόσθετες αποδοχές τους έχουν μειωθεί.
ΠΗΓΗ.
ΠΗΓΗ.