Οι προθέσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκου Μητσοτάκη, για «λιγότερο δημόσιο» βαίνουν προς υλοποίηση. Όπως, έχει πει και ο ίδιος, οι αρμόδιοι μηχανισμοί θα προχωρήσουν σε διαδικασίες διερεύνησης τομέων οι οποίοι μπορούν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες ή να ενταχθούν σε Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Ήδη έχουν «φωτογραφηθεί» προς πλήρη κατάργηση και παραχώρησή τους σε ιδιώτες, τομείς όπως η καθαριότητα και η φύλαξη δημοσίων κτηρίων. Πλήθος αντίστοιχων εταιρειών έχουν ήδη αναλάβει τις σχετικές υπηρεσίες σε υπουργεία και φορείς τους.
Όσον αφορά τον τομέα της καθαριότητας των δήμων, αν και έχουν καταγραφεί σχετικά σενάρια δεν μπορούν προς το παρόν να διατυπωθούν με βεβαιότητα εκτιμήσεις, καθώς έχουν υπάρξει διαφωνίες, μεταξύ άλλων, και από πλευράς δημάρχων.
Όμως, σύμφωνα με απόψεις συνδικαλιστών, κίνδυνος για παραχώρηση μεγάλου τμήματος σε ιδιώτες, εγκυμονεί στον τομέα των υποδομών, όπου, εκτός ότι μπορεί να προσφέρει μεγάλο κέρδος σε όποιον αναλάβει σχετικές εργολαβίες, δραστηριοποιούνται και μεγάλες εταιρείες. Πληροφορίες που κάνουν λόγο για αποχωρήσεις μέρους εργαζομένων από Συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ και φορείς του υπουργείου Υποδομών, δημιουργούν μια ανάλογη αίσθηση, ενώ το παράδειγμα του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) το οποίο καταργήθηκε καθώς κρίθηκε από την κυβέρνηση ότι δεν προσφέρει πλέον έργο, οδηγεί στο συμπέρασμα πως ανάλογες πρακτικές θα επαναληφθούν.
Ήδη έχουν «φωτογραφηθεί» προς πλήρη κατάργηση και παραχώρησή τους σε ιδιώτες, τομείς όπως η καθαριότητα και η φύλαξη δημοσίων κτηρίων. Πλήθος αντίστοιχων εταιρειών έχουν ήδη αναλάβει τις σχετικές υπηρεσίες σε υπουργεία και φορείς τους.
Όσον αφορά τον τομέα της καθαριότητας των δήμων, αν και έχουν καταγραφεί σχετικά σενάρια δεν μπορούν προς το παρόν να διατυπωθούν με βεβαιότητα εκτιμήσεις, καθώς έχουν υπάρξει διαφωνίες, μεταξύ άλλων, και από πλευράς δημάρχων.
Όμως, σύμφωνα με απόψεις συνδικαλιστών, κίνδυνος για παραχώρηση μεγάλου τμήματος σε ιδιώτες, εγκυμονεί στον τομέα των υποδομών, όπου, εκτός ότι μπορεί να προσφέρει μεγάλο κέρδος σε όποιον αναλάβει σχετικές εργολαβίες, δραστηριοποιούνται και μεγάλες εταιρείες. Πληροφορίες που κάνουν λόγο για αποχωρήσεις μέρους εργαζομένων από Συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ και φορείς του υπουργείου Υποδομών, δημιουργούν μια ανάλογη αίσθηση, ενώ το παράδειγμα του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) το οποίο καταργήθηκε καθώς κρίθηκε από την κυβέρνηση ότι δεν προσφέρει πλέον έργο, οδηγεί στο συμπέρασμα πως ανάλογες πρακτικές θα επαναληφθούν.