Ολοκληρώνονται οι προ-συμβατικές διαδικασίες για την υπογραφή των συμβάσεων για τα δύο μεγάλα έργα ΣΔΙΤ του ΟΑΣΑ.
Πρόκειται για δύο έργα που ξεκίνησε η δημοπράτηση τους το 2012. Τόσο η τηλεματική σε 1.000 στάσεις λεωφορείων όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο με τις μπάρες στους σταθμούς του Μετρό αναμένεται να φέρουν σημαντική αύξηση στην ποιότητα των υπηρεσιών με άμεσο στόχο την προσέλκυση νέων επιβατών.
Η κοινοπραξία LG-ΤΕΡΝΑ είναι ο ανάδοχος του έργου της εγκατάστασης μπαρών στις 3 γραμμές του Αθηναϊκού Μετρό και την αντικατάσταση του σημερινού χάρτινου εισιτηρίου με το λεγόμενο "έξυπνο" ηλεκτρονικό εισιτήριο. Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν μετά το καλοκαίρι και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015.
Το έργο εκτός από τις νέες υπηρεσίες που θα εισάγει (φόρτιση κάρτας-εισιτηρίου με χρήματα, χρήση νέων τεχνολογιών) αναμένεται να φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα και στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ καθώς θα είναι σχεδόν αδύνατη η είσοδος χωρίς εισιτήριο σε κάποιον σταθμό. Θα υπάρχουν δύο τύποι εισιτηρίων. Ο πρώτος τύπος θα αντικαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο δεύτερος θα αποθηκεύει συγκεκριμένο αριθμό μετακινήσεων.
Το έργο είναι ΣΔΙΤ και έχει κόστος 94εκ.ευρώ. Στο πλαίσιο του έργου, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.Στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, τα οφέλη από την υλοποίηση του έργου προβλέπεται να είναι σημαντικά, τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τον ίδιο τον ΟΑΣΑ: Οι επιβάτες θα ωφεληθούν με τις δικαιότερες χρεώσεις, ανάλογα με τις αποστάσεις που θα διανύουν, την εξασφάλισή τους σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, την ευκολία στην αγορά εισιτηρίων και στη φόρτιση καρτών σε πολλά σημεία πώλησης, καθώς και τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς αυτούς.
Τα πλεονεκτήματα του συστήματος για τον ΟΑΣΑ θα προκύψουν από το δραστικό περιορισμό της λαθρεπιβίβασης καθώς θεωρείται πρακτικά αδύνατο να υπάρχει μεγάλη παραβατικότητα λόγω της αποτελεσματικότητας του συστήματος.
Τηλεματική και τέλος στις άσκοπες αναμονές στις στάσεις
Το καλοκαίρι όμως αναμένεται να ξεκινήσει και το νέο φιλόδοξο έργο ΣΔΙΤ του ΟΑΣΑ για την Τηλεματική στις 1.000 σημαντικότερες στάσεις στην Αθήνα. Ανάδοχος του έργου είναι η ένωση εταιρειών Intrasoft International - Intrakat που Θα αναλάβει τη μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης στόλου για τις Οδικές Συγκοινωνίες για συνολικό διάστημα 12 ετών με συνολικό κόστος 27εκ.ευρώ.
Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Με την εγκατάσταση του νέου αυτού συστήματος ο επιβάτης θα μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο την ώρα άφιξης του επόμενου λεωφορείου, προγραμματίζοντας έτσι το συνολικό του ταξίδι τερματίζοντας τις άσκοπες πολλές φορές αναμονές. Η υπηρεσία αυτή παρέχεται στην Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com
Πρόκειται για δύο έργα που ξεκίνησε η δημοπράτηση τους το 2012. Τόσο η τηλεματική σε 1.000 στάσεις λεωφορείων όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο με τις μπάρες στους σταθμούς του Μετρό αναμένεται να φέρουν σημαντική αύξηση στην ποιότητα των υπηρεσιών με άμεσο στόχο την προσέλκυση νέων επιβατών.
Η κοινοπραξία LG-ΤΕΡΝΑ είναι ο ανάδοχος του έργου της εγκατάστασης μπαρών στις 3 γραμμές του Αθηναϊκού Μετρό και την αντικατάσταση του σημερινού χάρτινου εισιτηρίου με το λεγόμενο "έξυπνο" ηλεκτρονικό εισιτήριο. Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν μετά το καλοκαίρι και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015.
Το έργο εκτός από τις νέες υπηρεσίες που θα εισάγει (φόρτιση κάρτας-εισιτηρίου με χρήματα, χρήση νέων τεχνολογιών) αναμένεται να φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα και στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ καθώς θα είναι σχεδόν αδύνατη η είσοδος χωρίς εισιτήριο σε κάποιον σταθμό. Θα υπάρχουν δύο τύποι εισιτηρίων. Ο πρώτος τύπος θα αντικαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο δεύτερος θα αποθηκεύει συγκεκριμένο αριθμό μετακινήσεων.
Το έργο είναι ΣΔΙΤ και έχει κόστος 94εκ.ευρώ. Στο πλαίσιο του έργου, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.Στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, τα οφέλη από την υλοποίηση του έργου προβλέπεται να είναι σημαντικά, τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τον ίδιο τον ΟΑΣΑ: Οι επιβάτες θα ωφεληθούν με τις δικαιότερες χρεώσεις, ανάλογα με τις αποστάσεις που θα διανύουν, την εξασφάλισή τους σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, την ευκολία στην αγορά εισιτηρίων και στη φόρτιση καρτών σε πολλά σημεία πώλησης, καθώς και τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς αυτούς.
Τα πλεονεκτήματα του συστήματος για τον ΟΑΣΑ θα προκύψουν από το δραστικό περιορισμό της λαθρεπιβίβασης καθώς θεωρείται πρακτικά αδύνατο να υπάρχει μεγάλη παραβατικότητα λόγω της αποτελεσματικότητας του συστήματος.
Τηλεματική και τέλος στις άσκοπες αναμονές στις στάσεις
Το καλοκαίρι όμως αναμένεται να ξεκινήσει και το νέο φιλόδοξο έργο ΣΔΙΤ του ΟΑΣΑ για την Τηλεματική στις 1.000 σημαντικότερες στάσεις στην Αθήνα. Ανάδοχος του έργου είναι η ένωση εταιρειών Intrasoft International - Intrakat που Θα αναλάβει τη μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης στόλου για τις Οδικές Συγκοινωνίες για συνολικό διάστημα 12 ετών με συνολικό κόστος 27εκ.ευρώ.
Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Με την εγκατάσταση του νέου αυτού συστήματος ο επιβάτης θα μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο την ώρα άφιξης του επόμενου λεωφορείου, προγραμματίζοντας έτσι το συνολικό του ταξίδι τερματίζοντας τις άσκοπες πολλές φορές αναμονές. Η υπηρεσία αυτή παρέχεται στην Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com