O.SY. BUS DRIVERS Αλχημιστής ο Χρυσοχοΐδης : Ο υπουργός Μεταφορών προσπάθησε να βαφτίσει «μειώσεις» τις νέες τιμές εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών... - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Αλχημιστής ο Χρυσοχοΐδης : Ο υπουργός Μεταφορών προσπάθησε να βαφτίσει «μειώσεις» τις νέες τιμές εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών...

Αλχημιστής ο Χρυσοχοΐδης : Ο υπουργός Μεταφορών προσπάθησε να βαφτίσει «μειώσεις» τις νέες τιμές εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών...

Written By OsyBusDrivers on Τρίτη 17 Ιουνίου 2014 | 9:01 μ.μ.

Της Χαράς Τζαναβάρα
Αλχημιστής ο Χρυσοχοΐδης : Ο υπουργός Μεταφορών προσπάθησε να βαφτίσει «μειώσεις» τις νέες τιμές εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών για τις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες περιλαμβάνουν μεν μικρότερο ενιαίο κόμιστρο, αλλά και μικρότερη διάρκεια ισχύος.Aυξήσεις σε μεγάλη κατηγορία επιβατών, κυρίως χαμηλών εισοδημάτων, φέρνουν στην ουσία οι χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών που πλασαρίστηκαν ως «μειώσεις» στις τιμές των εισιτηρίων και καρτών στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.

Στις καταφανώς προεκλογικές εξαγγελίες του, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προανήγγειλε ότι από την 1η Σεπτεμβρίου μειώνεται η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από το 1,40 στο 1,20 ευρώ και των μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών από 45 σε 30 ευρώ.

Παράλληλα όμως, μειώνεται από 90 σε 70 λεπτά η διάρκεια ισχύος του εισιτηρίου. Θα ισχύσει η έκπτωση 50% επί των νέων τιμών για τους φοιτητές και μαθητές, ενώ για τις άλλες κατηγορίες δικαιούχων μειωμένων εισιτηρίων (ανάπηροι, ΑμεΑ, πολύτεκνοι κ.λπ.) γίνονται συζητήσεις με τα αρμόδια υπουργεία που καλύπτουν το κόστος.

Μεγάλα λόγια

«Προσφέρουμε συγκοινωνίες με ένα ευρώ την ημέρα», υποστήριξε ο υπουργός, «ξεχνώντας» βεβαίως να πει ότι οι μεγάλοι χαμένοι από αυτή τη… γενναιοδωρία είναι οι επιβάτες που χρησιμοποιούν κάρτα μόνο για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, που σήμερα κοστίζει 20 ευρώ και με τη νέα ρύθμιση θα πληρώνουν 50% περισσότερα (30 ευρώ)! Να σημειωθεί ότι οι ακριβές κάρτες θα μειωθούν μόνον κατά 32%.

Παρά τα αιτήματα των δημοσιογράφων, το υπουργείο δεν έδωσε στοιχεία για τον αριθμό καρτών, στο σύνολο και για κάθε κατηγορία. Ανεπίσημα, οι αρμόδιοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) είπαν ότι σήμερα μόνον το 15% αγοράζει κάρτα των 20 ευρώ. Υποστήριξαν μάλιστα ότι κάποιοι χρησιμοποιούν παράνομα τις φτηνές κάρτες και στο μετρό. Ακόμη και αν ισχύει αυτό το στοιχείο, σημαίνει ότι πάνω από 700.000 επιβάτες θα επιβαρυνθούν με 10 ευρώ τον μήνα. Διαφορετική πάντως είναι η εικόνα από το ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.», σύμφωνα με το οποίο μόνον το 25% των επιβατών προμηθεύεται κάρτες των 45 ευρώ.

Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης υποστήριξε ότι, με την κυβερνητική… γαλαντομία, ο ΟΑΣΑ θα επιβαρυνθεί κατά 10 εκατ. ευρώ τον χρόνο, αλλά προέβλεψε ότι θα υπάρχει αύξηση εσόδων, λόγω αποδοχής του μέτρου από το κοινό. Σήμερα υπολογίζεται ότι διατίθενται 50 εκατ. κάρτες απεριορίστων διαδρομών και η πρόβλεψη είναι ότι με τα νέα μέτρα θα αυξηθούν σε 70-75 εκατ.



Η παγίδα

Ζημιωμένη είναι και άλλη μία κατηγορία επιβατών, που χρησιμοποιεί στη διαδρομή του δύο ή και τρία μέσα. Με τη μείωση της διάρκειας του σημερινού εισιτηρίου του 1,40 ευρώ κατά 20 λεπτά και δεδομένης της κακής κατάστασης των λεωφορειακών γραμμών, θα αναγκαστεί να πληρώσει δύο εισιτήρια του 1,20 ευρώ το καθένα, επομένως αύξηση πάνω από 60%. Αλλά, ακόμη και αν τα καταφέρει με ένα εισιτήριο, πάλι θα χάσει από τη μείωση του χρόνου ισχύος του. Η τιμή διαμορφώνεται στα 0,017 ευρώ ανά λεπτό, όταν σήμερα στο λεωφορείο είναι 0,013 και στο μετρό 0,015!

Πακέτο μέτρων

Οι υπόλοιπες ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών και του επικεφαλής του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη προβλέπουν τα εξής:

* Αναδιαρθρώνονται οι συγκοινωνιακοί φορείς της πρωτεύουσας και αποκτούν νέο όνομα (Αστικές Συγκοινωνίες) και λογότυπο που θα χαρακτηρίζει καθένα από τα μέσα μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ).

* Ανασχεδιάζονται οι λεωφορειακές γραμμές, που θα λειτουργούν με βάση τους σταθμούς του μετρό. Αναφέρθηκε, για παράδειγμα, ότι οι γραμμές που εξυπηρετούν το Θριάσιο θα καταλήγουν στον σταθμό «Αγία Μαρίνα», μέτρο που θα φέρει πύκνωση, αλλά και αξιοπιστία δρομολογίων. Οι αρμόδιοι διαβεβαίωσαν ότι θα παραμείνουν όλες οι γραμμές κορμού, από τις απαντήσεις όμως δεν αποκλείεται να ανατεθούν στα ΚΤΕΛ Αττικής. Εγινε σαφές ότι αυτό έχει αποφασιστεί για τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αφού αναφέρθηκε ότι ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να έχει δρομολόγια μήκους 80-90 χλμ.

* Προωθούνται αλλαγές στα λεωφορεία και τρόλεϊ, που από τον Σεπτέμβριο και σταδιακά θα αποκτήσουν «τουρνικέ» (σ.σ.: ένα είδος μπάρας), μέσω των οποίων θα γίνεται ο έλεγχος των εισιτηρίων. Η είσοδος θα γίνεται μόνον από την μπροστινή πόρτα, με τους οδηγούς να επωμίζονται και ρόλο «χωροφύλακα»!

* Δίνεται μεγάλη έμφαση στην εφαρμογή της τηλεματικής, που θα παρέχει στους επιβάτες λεωφορείων και τρόλεϊ τα στοιχεία των δρομολογίων, όπως ισχύει σήμερα στο μετρό. Το σύστημα αναμένεται να λειτουργήσει σε έναν χρόνο, ενώ σε μια διετία θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα συνοδεύεται από μπάρες σε όλα τα μέσα μεταφοράς.

* Ενισχύονται οι έλεγχοι για τον εντοπισμό επιβατών που ταξιδεύουν χωρίς εισιτήριο.

* Ο Μ. Χρυσοχοΐδης, τέλος, προανήγγειλε τη λήξη της επιστράτευσης για τους εργαζομένους στο μετρό, που τη συνέδεσε όμως με την επικείμενη υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας…
…………………………………………………………………………………………………………
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΑΣΑ

«Δημιουργική λογιστική από το υπουργείο»

«Ερχονται αυξήσεις στα εισιτήρια και όλα τα άλλα είναι δημιουργική λογιστική του υπουργείου», διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» ο Αποστόλης Κασιμέρης, μέλος της διοίκησης στο συνδικάτο εργαζομένων στον ΟΑΣΑ.

Επισημαίνει ότι τα νέα μέτρα δεν συνοδεύονται από πραγματικές αλλαγές στο σύστημα μετακίνησης με λεωφορεία, που έχει καταρρεύσει τα τελευταία χρόνια, λόγω της εφαρμογής των μνημονίων, ταλαιπωρώντας πάνω από 1,2 εκατ. επιβάτες την ημέρα!

Από τα στοιχεία που μας έδωσε, προκύπτει ότι από το 2009 έχουν καταργηθεί ή τροποποιηθεί πάνω από 100 λεωφορειακές γραμμές. Για την εξυπηρέτηση των επιβατών κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση 1.100-1.200 λεωφορεία, έναντι 1.700 προ μνημονίου, ενώ πολλά δρομολόγια δεν μπορούν να εκτελεστούν, λόγω της αποχώρησης 2.000 οδηγών την τελευταία τετραετία. Το 2009, μόνο στα λεωφορεία δούλευαν 6.500 εργαζόμενοι και σήμερα, μαζί με τα τρόλεϊ, δεν ξεπερνούν τους 5.700. Μεγάλα προβλήματα στην υλοποίηση των δρομολογίων δημιουργούνται από την έλλειψη ανταλλακτικών και τη μείωση των κονδυλίων για καύσιμα.
…………………………………………………………………………………………………………

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ-ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4

Με δώρα στους εργολάβους και ξένες επενδύσεις

τη «συνταγή» των αυτοκινητόδρομων θα προχωρήσουν οι νέες επεκτάσεις του μετρό στο λεκανοπέδιο. Την πληροφορία ότι θα συμμετάσχουν ιδιώτες στη χρηματοδότηση των νέων έργων επιβεβαίωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης. Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων, δήλωσε ότι γίνονται συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), για να εξασφαλιστούν δάνεια με ιδιαίτερα ευνοϊκά επιτόκια, που θα καλύψουν την εθνική συμμετοχή, καθώς τα έργα στο μετρό έχουν πολύ υψηλό κόστος, το οποίο οι «εθνικοί» εργολάβοι αρνούνται να αναλάβουν στο σύνολό του.

Μόνον η νέα γραμμή 4, που θα ξεκινά από τον Περισσό, θα περνά από το Γαλάτσι και την Κυψέλη, θα φτάνει στο κέντρο, θα συνεχίζει μέσω Ιλισίων, αλλά και της λεωφόρου Κηφισίας, για να καταλήξει τελικά στο Μαρούσι, έχει προϋπολογισμό άνω του ενός τρισ. ευρώ. Προγραμματίζεται επίσης η επέκταση του Ηλεκτρικού έως τον Αγιο Στέφανο.

Η ιδιωτική χρηματοδότηση, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εξασφαλιστεί μέσω της… Αττικής Οδού. Το 2025 λήγει η σύμβαση παραχώρησης, στην οποία μετέχουν όλοι οι μεγάλοι εργολάβοι και έχουν ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για παράταση του χρόνου, με την προϋπόθεση ότι θα συμμετάσχουν στην κατασκευή του μετρό. Οι όροι είναι υπό διαμόρφωση. Μελετάται επίσης η εκχώρηση σημαντικών ακινήτων του Δημοσίου σε κερδοφόρους σταθμούς του μετρό ή μεγάλους κόμβους της Αττικής Οδού. Προτείνεται η θεσμοθέτηση αυξημένων όρων δόμησης για την κατασκευή μεγάλων κτιρίων για διάφορες χρήσεις.

Ο νέος τρόπος χρηματοδότησης δεν αφορά την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά, μήκους 7,6 χλμ., με έξι σταθμούς και προϋπολογισμό 660 εκατ. ευρώ. Τα έργα, με βάση το χρονοδιάγραμμα της κρατικής εταιρείας «Αττικό Μετρό», αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2017 και εξασφαλίζουν σήμερα 700 θέσεις εργασίας, με προοπτική να φτάσουν τις 2.000 με την ανάπτυξη όλων των εργοταξίων.

Ο «Ιππόδαμος», ο μετροπόντικας που ξεκίνησε την κατασκευή της σήραγγας από την άκρη της γραμμής στην Αγία Μαρίνα στο Χαϊδάρι, χθες έφτασε στον πρώτο σταθμό στην Αγία Βαρβάρα. Με την ολοκλήρωση των έργων, το πρώτο λιμάνι της χώρας θα συνδέεται απευθείας με το «Ελ. Βενιζέλος» μέσα σε 45 λεπτά, όπως δήλωσε χθες ο επικεφαλής της «Αττικό Μετρό», Χρ. Τσίτουρας. Η εταιρεία κατασκευάζει επίσης την επέκταση του τραμ στον Πειραιά, με νέα γραμμή 5,4 χλμ. και 12 σταθμούς. Με την ολοκλήρωση των δύο έργων θα μετακινούνται καθημερινά 130.000 επιβάτες και θα καταργηθούν 23.000 μετακινήσεις που σήμερα γίνονται με Ι.Χ.

Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top